جام جهانی فوتبال 2022؛ فرصتی طلایی برای ایران

به گزارش تنها پیامک، جام جهانی فوتبال قطر 2022، بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال است که از 21 نوامبر تا 18 دسامبر 2022 (30 آبان تا 27 آذر 1401) در قطر برگزار می گردد. این نخستین جام جهانی است که در منطقه غرب آسیا برگزار می گردد و صعود تیم ملی ایران هم به جام جهانی با توجه به شرایط فعلی تیم ملی در مسابقات انتخابی قطعی است.

جام جهانی فوتبال 2022؛ فرصتی طلایی برای ایران

به گزارش دنیای اقتصاد، آنچه در جام جهانی 2022 صعود تیم ملی کشورمان به این مسابقات را برای فوتبال دوستان مجذوب نماینده تر می نماید این است که با توجه به فاصله کم ایران تا محل برگزاری جام جهانی امکان دیدنی مسابقات نیز بیش از دوره های قبل وجود دارد و این موضوع بسیار شگفت انگیز می تواند موجب توسعه مالی صنعت توریستی کشور نیز گردد. البته اگر برنامه ریزی شده عمل کنیم.

یکی از گزینه های موجود جزیره کیش است که می تواند به هاب ترانسفر و جذب توریستان این رویداد مهم ورزشی برای کشورمان مبدل گردد. مسافت بین جزیره کیش تا دوحه قطر 275 کیلومتر است؛ یعنی با پرواز هوایی این جهت کمتر از یک ساعت و با کشتی حدود دو ساعت زمان می برد و ضمن اینکه فوتبال دوستان و توریستان ایرانی می توانند برای نخستین بار تجربه رفتن در محل بازی های جام جهانی را پیدا نمایند و دیدنی مسابقات جام جهانی برای بسیاری از ایرانیان با توجه به این موقعیت زمانی و مکانی می تواند خاطره زیبایی را برای آن ها تداعی کند.

باید توجه داشته باشیم جام جهانی محدود به ورزشگاه های مسابقات نیست و بسیاری برنامه های متنوع در حاشیه مسابقات برگزار می گردد که علاقه مندان زیادی به خود جذب می نماید و می توان با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی در منطقه آزاد کیش با توجه به مزیت های سفری که دارا است نسبت به جذب توریستان اقدام کرد. در حالی که کمتر از یک سال به برگزاری جام جهانی قطر به جای مانده، ایران با توجه به روابط خوب سیاسی و مالی با قطر، می تواند زیر ساخت های آن را مهیا کند و جزیره کیش با همیاری مسوولان منطقه آزاد کیش و حضور فعالان صنعت توریستی کشور به مرکز تبادل توریست میان ایران و قطر تبدیل گردد. راه اندازی جهت پروازی بین کیش و دوحه با توجه به بین المللی بودن فرودگاه شهر کیش و بعلاوه راه اندازی جهت دریایی بین کیش و قطر کار سختی نیست. ایران با توجه به داشتن بنادر که ظرفیت پهلو گرفتن کشتی های مسافربری را دارند بعلاوه کشتی های خوب برای جابه جایی مسافر، کار سخت و هزینه بر زیادی پیش رو ندارد.

اگر با برنامه ریزی صحیح عمل کنیم و نگاه منطقی و به دور از رویاپردازی داشته باشیم می توانیم حداکثر استفاده را از فرصت پیش رو داشته باشیم و علاوه بر ترانسفر فوتبال دوستان و توریستان ایرانی برای ترانسفر توریستان از کشور های همسایه نیز اقدام کنیم.

توریستان ایرانی و خارجی می توانند به کیش بیایند و پس از اقامت در این جزیره با کشتی یا هواپیما به قطر بروند و بازی های جام جهانی را دیدن نمایند و به علت نزدیکی کیش به قطر، لازم نیست مسافران در هتل های قطر اقامت و هزینه ارزی پرداخت نمایند؛ علاقه مندان می توانند صبح به قطر بروند و بعد از دیدنی بازی به کشور برگردند و منطقه آزاد کیش را با ایجاد حال و هوای فرهنگی-ورزشی خاص پذیرای توریستان ایرانی خارجی کرد که در جهت کیش-قطر و برعکس ترانسفر می شوند و ضمن دیدنی این مسابقات و سفر کوتاه به قطر در جزیره کیش اقامت دارند.

منبع: فرارو
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2797

به "جام جهانی فوتبال 2022؛ فرصتی طلایی برای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جام جهانی فوتبال 2022؛ فرصتی طلایی برای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید