حمام شاه عباسی آمل؛ دیدنی تاریخی که کاربرد درمانی دارد

به گزارش تنها پیامک، یکی از دیدنی های آمل، حمام شاه عباسی بوده کهدر 60 کیلومتری شمال شرق تهران و 26 کیلومتری شمال شرق شهرستان دماوند واقع شده است. با ما در مقاله حمام شاه عباسی آمل همراه شوید تا شما را با بخش بخش حمام تاریخی شاه عباسی آشنا کنیم.

حمام شاه عباسی آمل؛ دیدنی تاریخی که کاربرد درمانی دارد

معرفی روستای آبگرم

روستای آبگرم، روستایی ییلاقی در دامنه کوه دماوند بوده که در آن آب گرم و معدنی با حرارت 62 درجه در جریان است. این آب که حاوی گوگرد بوده، برای درمان درد مفاصل، روماتیسم و استخوانی و همچنین بیماری های پوستی بسیار مفید است. در واقع، در دامنه رشته کوه البرز و بخصوص کوه دماوند، بدلیل شرایط زمین شناسی موجود این آبگرم معدنی جریان دارد. روستای آبگرم جریان اصلی و مهم این آبگرم را در خود داشته و به همین دلیل، از اهمیت بسیاری برخوردار شد. در این روستا حمام تاریخی شاه عباسی وجود دارد.

یکی از مزیت های این روستا، نزدیکی به تهران است. برای سفر به این روستا باید وارد جاده هراز شوید و 70 کیلومتر را طی کنید تا به محل گزنک برسید. بعد از گذر از روستای گزانه، به روستای آبگرم خواهید رسید. از تهران تا این روستا با توجه به توقفهایی که خواهید داشت، حدود دو ساعت و نیم راه است.

در این روستا چندین آبگرم خصوصی و یک آبگرم عمومی وجود دارد که با توجه به سلیقه خود، می توانید یکی از این موارد را انتخاب کنید. اگر قصد سفر یک روزه به این روستا را دارید، می توانید از ساعت 10 تا 18 یکی از سوئیت های موجود در این روستا را کرایه کنید. محل اقامتی که کرایه می کنید، به دو صورت خواهد بود: اتاقی بدون لوازم به همراه یک اتاق آبگرم، حمام و دستشویی در بیرون از اتاق، بدون آشپزخانه و سوئیت که در آن پذیرایی، اتاق، حمام، دستشویی، آشپزخانه و وام آبگرم موجود است.

آشنایی

حمام شاه عباسی آمل متعلق به دوران قاجار بوده و در قرن 9 هجری قمری ساخته شده است. آبی که به این حمام وارد می گردد، از آبگرم طبیعی و معدنی دامنه کوه دماوند است. این حمان دارای گنبد خزانه ای بوده و برای ورودی خانم ها و آقایان دو در جداگانه دارد. این اثر تاریخی و ارزشمند در سال 1382 در فهرست آثار ملی ایران نهاده شد. از گذشته تا به امروز، این حمام به فعالیت خود ادامه داده و روزانه افراد بسیاری برای مصارف مختلف از جمله درمان بیماری های خود بدان مراجعه می نمایند.

در ادامه بخوانیدجاهای دیدنی آمل | خوشگذرانی در آمل را تجربه کنید!منبع: همگردی
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1220

به "حمام شاه عباسی آمل؛ دیدنی تاریخی که کاربرد درمانی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمام شاه عباسی آمل؛ دیدنی تاریخی که کاربرد درمانی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید