در این شهرها رفت و آمد آسانی دارید

به گزارش تنها پیامک، شهرهایی که برترین سیستم حمل و نقل را دارند

اگر می خواهید در شهری خارجی گشت و گذار کنید باید راهی برای رفت و آمد در این شهر پیدا کنید و اگر به هر علت نخواستید اتومبیل کرایه کنید باید از حمل و نقل عمومی بهره ببرید. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می تواند راهی آسان، امن، راحت و مقرون به صرفه برای رفت و آمد در شهر باشد. در واقع، برخی از شهرها هم هستند که استفاده از حمل و نقل عمومی آن ها بسیار لذت بخش است با خبرنگاران همراه باشید تا با این شهرها آشنا شوید.

در این شهرها رفت و آمد آسانی دارید

مادرید

مادرید با جمعیت 3.2 میلیون نفر سومین شهر پر جمعیت اتحادیه اروپا است اما سیستم حمل و نقل کارآمد، قابل اعتمال و امن آن باعث شده که رفت و آمد در این شهر خیلی راحت گردد. سیستم حمل و نقل مادرید شامل مترو، قطار سبک شهری، راه آهن حومه و اتوبوس است، قیمت بلیط متروی تک سفره حدود 1.7 دلار است که این قیمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را مقرون بصرفه نموده است.

جرسی سیتی؛ آمریکا

تقریبا نیمی از رفت و آمدهای جرسی سیتی با حمل و نقل عمومی انجام می گردد که بعد از نیویورک دومین شهر آمریکا است که درصد زیادی از مردمش از این وسایل استفاده می نمایند. با تکیه بر سیستم حمل و نقل پیچیده و قابل اعتماد این شهر که شامل قطار سبک شهری، اتوبوس و قایق می باشد مردم جرسی سیتی می توانند بدون اتومبیل شخصی به راحتی زندگی نمایند به همین علت 41 درصد خانواده های جرسی سیتی اتومبیل ندارند.

لیسبون؛ پرتقال

لیسبون همواره به خاطر ترامواهای سفید و زرد خود که از قرن 19 کاربرد داشته معروف بوده است اما این روزها خط متروی لیسبون با اتصال مرکز شهر به منطقه ها شمالی و شرقی و حومه مهمترین نقش را در حمل و نقل عمومی بازی می نماید که همراه وسایل دیگری مثل اتوبوس و قطار کابلی رفت و آمد عمومی لیسبون را تبدیل به راهی آسان، مقرون به صرفه و قابل اعتماد برای گشت و گذار در شهر نموده است.

شانگهای؛ چین

شانگهای به عنوان پر جمعیت ترین شهر چین سیستم حمل و نقل گسترده ای دارد که دارای رجحان های زیادی می باشد. در 22 اکتبر 2010 متروی این شهر رکورد جابجایی 7.548 میلیون نفر در روز را زد، شانگهای گسترده ترین شبکه جهتهای اتوبوس شهری و قدیمی ترین سیستم اتوبوس برقی را دارد.

سن پترزبورگ؛ روسیه

سن پترزبورگ دومین شهر بزرگ روسیه است و شبکه گسترده حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس، تراموا و اتوبوس برقی و صدها جهت برای تاکسی های مشارکتی دارد، قبلا بیشتر رفت و آمدها با تراموا انجام می شد اما امروزه بیشتر مسافران با مترو رفت و آمد می نمایند و متروی این شهر یکی از زیباترین و مجذوب کننده ترین متروهای دنیا است که کارهای دستی و تزئینات زیبایی دارد.

مونترال؛ کانادا

مونترال مانند بیشتر شهرهای مهم به خاطر حجم انبوه ترافیک مشکلاتی را دارد به همین علت حمل و نقل عمومی برترین راه برای مسافرت های درون شهری است. سیستم حمل و نقل مونترال شامل اتوبوس، مترو و قطارهای حومه است، متروی محلی کانادا شلوغ ترین سیستم زیرزمینی است و بیش از یک میلیون نفر را در روز جابجا می نماید.

بروکسل؛ بلژیک

بروکسل که مقر اتحادیه اروپا است سیستم حمل و نقلی با کیفیت دارد که مسافرت سریع و ایمن مردم در شهر را تضمین می نماید، در حمل و نقل درون شهری از سیستم کارت بلیط استفاده می نماید که باعث می گردد مسافراندر همه وسایل از یک کارت استفاده نمایند. مترو سریع ترین و مناسب ترین راه برای رفت و آمد در شهر بروکسل که از 4 خط تشکیل شده و قطارها در ساعات شلوغ هر 3 دقیقه یکبار و بعد از ساعت 8 شب هر 10 دقیقه یکبار به ایستگاه می آیند.

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2000

به "در این شهرها رفت و آمد آسانی دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در این شهرها رفت و آمد آسانی دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید