راهنمای خرید آنلاین بیمه نامه شخص ثالث 1401
به گزارش تنها پیامک، بیمه شخص ثالث 1401 حدود 21 درصد گران شده است تا صاحبان خودرویی مثل پراید، بدون احتساب تخفیف ها، مجبور شوند حداقل دو میلیون و 776 هزار تومان برای خرید بیمه نامه هزینه پرداخت نمایند. این عدد در سال گذشته دو میلیون و 294 هزار تومان بود. در عوض رشد حق بیمه، تعهد شرکت ها در بخش پوشش خسارت اقتصادی بیمه شخص ثالث، سال جاری از 16 میلیون تومان به عدد 20 میلیون تومان رسیده و در صورت وقوع خسارت جانی، شرکت های بیمه باید طبق قانون در ماه حرام، رقم 800 میلیون تومان و در ماه های عادی 600 میلیون تومان بپردازند. سقف خسارت قابل پرداخت به وسیله شرکت ها به خریداران بیمه شخص ثالث در سال 1401، عدد 400 میلیون تومان خواهد بود. در این گزارش قرار است امکان خرید آنلاین بیمه شخص ثالث را آنالیز کنیم و ببینیم کدام شرکت برترین بیمه شخص ثالث 1401 را عرضه می نمایند.
همه چیز درباره بیمه شخص ثالث 1401
به گزارش خبرنگاران، بیمه شخص ثالث در ایران یک بیمه نامه اجباری است؛ به این معنی که هیچ کس حق ندارد وسیله نقلیه موتوری خود را بدون پرداخت حق بیمه شخص ثالث و داشتن بیمه نامه تکان دهد. خریداران خودروی صفر کیلومتر در همان ابتدای کار بخشی از هزینه خودرو را در قالب همین بیمه نامه شخص ثالث پرداخت می نمایند، اما در سال اول انتخاب شرکت بیمه گر به وسیله کارخانه انجام خواهد شد. حق بیمه خودرو های صفر کیلومتر به خاطر نداشتن تخفیف های سالیانه معمولا گران تر است، اما از سال گذشته و طبق قانون در زمان نقل و انتقال خودرو، تخفیف های بیمه شخص ثالث به مالک نو منتقل نمی گردد تا این خودرو ها هم در زمان خرید بیمه نامه از نظر قانون خودرویی بدون تخفیف درنظر گرفته شده و حق بیمه را کامل بپردازند. این رقم در سال نو برای خودرو های سه سیلندر (مانند ام وی ام 110) معادل دو میلیون و 344 هزار تومان است. کف قیمت بیمه شخص ثالث پراید و پیکان در سال 1401 معادل دو میلیون و 776 هزار خواهد بود. بقیه خودرو های چهار سیلندر، یعنی از تیبا و ساینا و... گرفته تا خودرو های خانواده پژو، سمند، تندر 90 و ... باید سه میلیون و 263 هزار تومان به عنوان حق بیمه شخص ثالث در سال 1401 پرداخت نمایند. حق بیمه خودرو های بیشتر از چهار سیلندر هم سال جاری سه میلیون و 652 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
خرید بیمه شخص ثالث در سال 1401 می تواند با هزینه ای کمتر از این عدد ها تمام گردد؛ اگر خودرو در اختیار خودتان بوده و حالا باید برای تمدید بیمه شخص ثالث آن اقدام کنید، بابت هر سال رانندگی درست و اصولی که در قوانین بیمه کشور عدم خسارت نامیده می گردد، پنج درصد تخفیف شامل حال شما خواهد شد. پنج درصد بابت یک سال، 10 درصد بابت دو سال عدم خسارت، 15 درصد بابت سه سال، 20 درصد بابت چهار سال، 25 درصد بابت پنج سال، 30 درصد بابت سال ششم و... این تخفیف ها تا سقف 14 سال و 70 درصد اعمال خواهد شد. به این ترتیب اگر صاحب یک تیبا مدل سال 1395 باشید که در پنج سال گذشته بدون خسارت با آن رانندگی نموده اید، سال جاری (سال هفتم) 35 درصد تخفیف شامل حالتان خواهد شد و عوض سه میلیون و 263 هزار تومان، می توانید دو میلیون و 544 هزار تومان بابت تمدید بیمه نامه شخص ثالث پرداخت کنید.
خرید بیمه شخص ثالث اگرچه اجباری است، اما دست شما در انتخاب پوشش اقتصادی بیمه نامه باز است. به این معنی که طبق قانون، شرکت بیمه در زمان وقوع خسارت اقتصادی تعهد دارد تا سقف 20 میلیون به خسارت دیده پرداخت کند، اما شما می توانید سقف پوشش خسارت اقتصادی را از 20 میلیون تومان تا 400 میلیون تومان (در 10 پله) افزایش دهید و خبر خوب اینکه بابت خرید بیمه نامه ای با سقف پوشش خسارت اقتصادی 400 میلیون تومانی، نهایتا باید یک میلیون و 394 هزار تومان هزینه بپردازید. پس افزایش سقف پوشش خسارت اقتصادی را به عنوان یک گزینه عاقلانه آنالیز کنید.
بابت هر سال رانندگی درست و اصولی که در قوانین بیمه کشور عدم خسارت نامیده می گردد، پنج درصد تخفیف درنظر گرفته می گردد
چرا خرید آنلاین بیمه شخص ثالث در سال 1401 را آنالیز کنیم؟
خرید بیمه شخص ثالث در سال 1401 می تواند به صورت اینترنتی از سایت هایی مثل بیمه بازار، بیمه دات کام، از کی و... که اتفاقا این روز ها در تبلیغات شهری و رسانه ای حضور پررنگی دارند انجام گردد. خرید آنلاین بیمه شخص ثالث 1401 اجازه می دهد، برخلاف سال های گذشته قیمت ها را با هم مقایسه کنید و از شرکتی دست به خرید بزنید که بیشتر با شرایط شما سازگار است. البته که بیمه نامه مقرون به صرفه تر الزاما به معنای بیمه بهتر نیست و باید موارد مهمی مثل توانگری اقتصادی، میانگین مدت زمان پاسخگویی، رتبه رضایت مندی، تعداد شعب پرداخت خسارت و مواردی مانند امکان خرید اقساطی را هم در زمان انتخاب مدنظر قرار داد. برای اینکه ماجرا را درست متوجه شوید، در ادامه خرید بیمه نامه شخص ثالث برای یک تیبا مدل 1395 را با تخفیف 35 درصدی به عنوان یک مثال آنالیز می کنیم.
برترین بیمه شخص ثالث 1401 را از کی بخریم؟
خرید بیمه شخص ثالث 1401، به لطف رتبه بندی که بیمه مرکزی در سال های اخیر اعلام می نماید، می تواند کار هیجان انگیزی باشد. بیمه شخص ثالث تیبا مورد نظر که گفتیم فراوری سال 1395 است، به خاطر اینکه در شش سال گذشته خسارت دریافت ننموده سال جاری با تخفیف 35 درصدی تمدید خواهد شد. گران ترین پیشنهاد به صاحب این خودرو در سال 1401 به وسیله بیمه ایران ارائه می گردد. دلایلش هم تعیین است، چون بیمه ایران بزرگترین و مشهورترین شرکت بیمه در کشور به شمار میرود که بالاترین رتبه توانگری اقتصادی را در اختیار دارد. تقریبا در هر جایی که تصادف کنید، واحد سیار پرداخت خسارت بیمه ایران سمت تان می آید و در چند دقیقه کار را انجام می دهد. بیمه ایران با داشتن 212 شعبه پرداخت خسارت، بزرگترین و در دسترس ترین شرکت ارائه دهنده بیمه شخص ثالث است و بابت همین معروفیت، برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث از مالک تیبا فراوری سال 1395، بیشترین هزینه را دریافت می نماید. اگر این مسئله دلخورتان می نماید، می توانید نمره نسبتا پایین رضایت مندی مشتریان را بهانه قرار دهید و از بیمه ایران، شخص ثالث نخرید. گزارش بیمه مرکزی نشان می دهد تعداد زیاد مشتریان باعث شده میانگین مدت زمان پاسخگویی به درخواست های پرداخت خسارت در بیمه ایران به سه روز افزایش پیدا کند و نمره رضایت مشتریان این شرکت از 20 به 16 برسد. اگر معیار انتخاب شما مقرون به صرفه ترین باشد، باید سراغ شرکت های دیگر بروید که یا به خاطر داشتن مزیت رقابت یا امتیاز پایین در برخی بخش ها، کوشش می نمایند مشتریان بیشتری به سمت خود جذب نمایند. به عنوان مثال بیمه آسیا با نمره رضایت مندی 18، میانه زمان پاسخگویی یک روز و داشتن 111 شعبه (تقریبا نصف شعب بیمه ایران) به صاحب تیبای موردنظر ما پیشنهادی می دهد که 70، 80 تومان مقرون به صرفه تر است.
بعد از بیمه ایران و بیمه آسیا، شرکت بیمه پاسارگاد با داشتن 88 شعبه پرداخت خسارت، در جایگاه سوم قرار می گیرد. این شرکت به طور میانه در دو روز کاری به درخواست ها پاسخ می دهد و نمره رضایت مندی مشتریان آن به شکلی ناامیدنماینده روی 12 است. با این حال هنوز نسبت به شرکت هایی مثل بیمه البرز با نمره رضایت 9، بیمه دی با نمره رضایت مندی هفت، بیمه ملت با نمره رضایت مندی شش و بیمه تعاون با نمره رضایت مندی دو شرایط بهتری دارد. (در نظر بگیرید که نمره رضایت مندی مثل زمان مدرسه از 20 محاسبه می گردد!) نارضایتی مشتریان از بیمه تعاون دلایل مختلفی دارد، مثلا میانه زمان پاسخگویی در این شرکت پنج روز کاری اعلام شده است که طولانی ترین زمان ممکن به شمار میرود. میانه زمان پاسخگویی در شرکت بیمه دی چهار روز است. در بیمه ملت و ایران به سه روز کاری می رسد. میانه زمان پاسخگویی در بیمه البرز، پاسارگاد، رازی و پارسیان دو روز و در شرکت های بیمه کوثر و بیمه آسیا باید معادل یک روز در نظر گرفته گردد. البته درنظر داشته باشید که این معیار به صورت میانگین محاسبه شده است. تعداد شعبه های پرداخت خسارت می تواند معیار دیگری برای خرید بیمه شخص ثالث 1401 باشد.
بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه کشور با داشتن 212 شعبه، شامل واحد های سیار پرداخت خسارت از این نظر شرایط بهتری دارد. بیمه آسیا و بیمه پاسارگا به ترتیب با داشتن 111 شعبه و 88 شعبه پرداخت خسارت در جایگاه های دوم و سوم قرار می گیرند. رتبه چهارم به بیمه پارسیان می رسد که 73 شعبه پرداخت خسارت دارد. تعداد شعبه های پرداخت خسارت در بیمه البرز به 61 شعبه، در بیمه دی به 53 شعبه، در بیمه رازی به 45 شعبه، در بیمه کوثر به 41 شعبه، در بیمه تعاون به 38 شعبه و در بیمه ملت به 14 شعبه می رسد.
خرید اقساطی بیمه شخص ثالث یکی از شگرد های مورد استفاده شرکت های بیمه برای جذب مخاطب بیشتر یا جبران عقب افتادگی خود در رتبه بندی اعلام شده به وسیله بیمه مرکزی است. به عنوان مثال تا اینجای کار بیمه آسیا، ایران، البرز و پاسارگاد شرکت هایی هستند که آمادگی دارند موقع خرید بیمه شخص ثالث 1401، به مشتریان خود امکان خرید اقساطی را پیشنهاد دهند. خرید اقساطی بیمه شخص ثالث تنها برای دارندگان دسته چک صیادی امکان پذیر است.
منبع: فرارو