روسیه سفیر خود در آمریکا را برای آنالیز روابط دوجانبه فراخواند خبرنگاران

به گزارش تنها پیامک، وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو سفیر این کشور در ایالات متحده را به منظور تحلیل اقدام و رویکرد آینده در حوزه روابط دوجانبه با واشنگتن فراخوانده است.

روسیه سفیر خود در آمریکا را برای آنالیز روابط دوجانبه فراخواند خبرنگاران

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو سفیر این کشور در ایالات متحده را برای تحلیل و آنالیز اقدام و رویکرد آینده در حوزه روابط دوجانبه مسکو- واشنگتن فراخوانده است.

سفارت روسیه در آمریکا نیز با صدور بیانیه ای گفت که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده روز بیستم ماه مارس برای مصاحبه پیرامون روابط دوجانبه به مسکو سفر خواهد نمود.

در این بیانیه تأکید شده که آنتونوف قرار است در نشست هایی که در وزارت خارجه روسیه و سایر وزارتخانه های این کشور برای بحث و مصاحبه پیرامون تنظیم روابط روسیه و آمریکا در دوران بحران برگزار گردد، شرکت کند.

سفارت روسیه در واشنگتن در ادامه این بیانیه اضافه کرد که اظهارات نسنجیده مقامات آمریکایی روابط دوجانبه واشنگتن- مسکو را به خطر انداخته است.

در همین ارتباط، ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که طی سال های گذشته، ایالات متحده روابط دو کشور را به بن بست کشانده است. وی همچنین گفت که برحسب این واقعیت که فضا هم اکنون به حد کافی متشنج است، واقعاً می گویم که تا به امروز شاهد چنین وضعیتی [در روابط دوجانبه]نبوده ام.

این در حالی است که جالینا پورتر معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده اوایل روز چهارشنبه در یک نشست خبری به قصد دولت آمریکا برای فراخواندن سفیر خود از روسیه جهت رایزنی اشاره ای نکرد و در واکنش به فراخواندن سفیر روسیه به مسکو مدعی شد که ایالات متحده با روسیه در راستای پیشبرد منافع خود و همزمان جوابگو نگه داشتن مسکو همکاری خواهد نمود.

لازم به ذکر است که دولت روسیه در پی اتهامات بی اساس و اثبات نشده واشنگتن مبنی بر مداخله مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا و اظهارات جو بایدن رئیس جمهور این کشور در شبکه خبری ABC که گفته بود ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را یک آدمکش می داند، سفیر خود را از واشنگتن فراخواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1570

به "روسیه سفیر خود در آمریکا را برای آنالیز روابط دوجانبه فراخواند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه سفیر خود در آمریکا را برای آنالیز روابط دوجانبه فراخواند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید