سفر به دنیای عجایب هنرهای دیجیتال در توکیو

به گزارش تنها پیامک، صحنه های هنری در توکیو پر جنب و جوش و پرانرژی است و برای کسانی که در پی ایده های مختلف در مرکز عظیم ژاپن می گردند، ایده آل است.

سفر به دنیای عجایب هنرهای دیجیتال در توکیو

روی دیوار بعضی از ساختمان های این کلانشهر با تصویر شخصیت خنده دار روبرو می شوید. خالق این تصاویر لی Ly, هنرمند مشهور و بین المللی ژاپنی است.

به کانال تلگرام خبرنگاران فارسی بپیوندید

شخصیت اصلی آثار او لوو نام دارد. لی آن را با الهام از شخصیت خودش خلق نموده است.

هنرمند ژاپنی درباره گرافیتی های خود می گوید: دنیایی که من تصور می کردم بسیار عظیم بود. به خودم گفتم برترین راه برای انتقال آن به دنیای واقعی این است آن را روی دیوارهای عظیم شهر نقاشی کنم. به این ترتیب کارم را با هنر خیابانی آغاز کردم.

بازدیدکنندگان موزه هنرهای دیجیتال می توانند در بطن اثر هنری قدم بزنند

یکی دیگر از فعالیت های هنری در توکیو، هنر دیجیتال است. قلب فعالیت های هنری توکیو در جزیره اودیبا می طپد. در اینجا خلاقیت هنری و فناوری های پیشرفته با هم ترکیب شده اند.

موزه هنرهای دیجیتال Mori Building Digital Art Museum موزه هنرهای معاصر است. این ساختمان، با مساحت 10هزار مترمربع را گروه معماری و طراحی شهری موسوم به Mori Building طراحی نموده است. بازدید از این محل تجربه ای منحصربه فرد است.

بیشتر بخوانید: توکیو در تکاپو؛ نگاهی به سنت تصویرگری در مرکز ژاپن

هنرمندان گروه موسوم به تیم لب teamLab جزء هنرمندان غیرمتعارف و خلاق ژاپنی به تعداد می آیند. آثاراین گروه مرز میان مخاطب و اثر هنری را از بین برده و مخاطب را به داخل خود اثر دعوت می نماید.

تاکاشی کودو، یکی از هنرمندان تیم لب می گوید: به نظر ما هنر یا خلاقیت را نمی توان با کلمات شرح داد. برای درک آن باید در بطن خود اثر هنری باشید.

گروه تیم لب دو موزه در توکیو، به نام های سیارات و بی مرزی تاسیس نموده اند.

تاکاشی کودو درباره موزه بی مرزی می گوید: بعضی از بازدیدکننده ها در بی مرزی گیج می شوند، بعضی به شدت تحت تاثیر قرار می گیرند وعده ای هم در اینستاگرام خود استوری می گذارند. ما هیچ کس را مجبور نمی کنیم. جواب دقیقی وجود ندارد، درست مانند خود زندگی.

هنرمند ژاپنی می افزاید: مخاطب در موزه سیارات تجربه ای همه جانبه خواهد داشت. برای بازدید از آن باید کفش های خود را از دربیاورید و با پای برهنه راه بروید. این یک تجربه غیرمعمول است و باعث می گردد چیز جدیدی را در زندگی واقعی کشف کنید.

منبع: یورونیوز
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1757

به "سفر به دنیای عجایب هنرهای دیجیتال در توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به دنیای عجایب هنرهای دیجیتال در توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید