سفر به پوکت ، به جاذبه های گردشگری پوکت سفر کنید! (تور ارزان پوکت)

به گزارش تنها پیامک، اگر شما قصد سفر به کشور تایلند را دارید حتما از شهر پوکت (Phuket) تماشا فرمایید و سفر به پوکت را تجربه کنید، این شهر که یکی از جاذبه های گردشگری تایلند محسوب می گردد به علت زیبایی های بی حد و حصرش بسیار معروفیت پیدا نموده است، از جمله برخی از جاذبه های گردشگری پوکت و جاهای تماشای پوکت که در تور پوکت و در سفر به پوکت می توانید آن ها را مشاهده کنید و لذت ببرید، می توان به: درختان نارگیل پر ثمر و زیبا، سواحل آفتابی، جنگل های پر باران، چشم انداز های طبیعی و بکر در سطح شهر، عبادتگاه ها و معابد تاریخی شهر، خدمات بسیار خوب اسپای و شب زنده داری در سطح این شهر اشاره داشت، البته ناگفته نماند که این شهر در دریا آندمان واقع شده ومعروفیت این شهر را چندین برابر نموده است. این شهر جزیره ای به علت اینکه در طول سال مسافران داخلی و خارجی زیادی را دارد به تبع آن خدمات بسیار زیادی را هم در تور پوکت برای شما فراهم می نماید، بعلاوه برای لذت بیشتر از این سفر می توانید از راهنمای سفر به پوکت بهره ببرید، تا علاوه بر جاهای تماشای پوکت از خدمات و بخش های متنوع فرهنگی این منطقه از تایلند نیز استفاده و بهر کافی را ببرید. در ادامه این مقاله با خبرنگاران همراه شوید تا با بخش های مجذوب کننده شهر پوکت و فعالیت های گوناگونی که باعث متمایز شدن این منطقه از کشور تایلند با سایر شهر های تایلند شده است، بیشتر آشنا شوید.

سفر به پوکت ، به جاذبه های گردشگری پوکت سفر کنید! (تور ارزان پوکت)

برای سفر با تور ارزان پوکت همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای پوکت تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

سواحل زیبا و جاذبه شهر پوکت:

از جاهای تماشای پوکت در سفر به پوکت و بعلاوه کشور گردشگری تایلند باید از سواحل پوکت نام برد، از جمله برخی از سواحلی که باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به این شهر شده است باید از ساحل های Karon ، Patong و Layan اشاره داشت که هرکدام را به اختصار در این مقاله معرفی می کنیم: وقتی شما و به همراه خانواده از تور پوکت و دیگر شهر های گردشگری تایلند استفاده می کنید به شما ساحل Karon پیشنهاد می شود، این ساحل جزو بزرگترین و طولانی ترین سواحل کشور تایلند می باشد، ساحل کارون فقط به علت وسعت و طول زیاد خود معروف نشده است بلکه دارای محیطی خانوادگی می باشد که شما را به استفاده ازاین ساحل که سومین ساحل بزرگ تایلند نیز محسوب می شود بیشتر ترغیب می نماید، دیگر ساحلی که باید در این مقاله به آن اشاره داشت ساحل Layan می باشد، این ساحل به علت سکوت و آرامشی که در سرتاسر آن حکمران است معروف شده است، بعلاوه این ساحل که در غرب کشور تایلند قرار گرفته است به علت دسترسی کمتر به آن، نسبت به دیگر ساحل های تایلند از سکوت و آرامشی مثال زدنی بهره می برد، که البته بسیار برای غواصی و لذت بردن از اعماق دریا مناسب می باشد. در تور پوکت حتما از ساحل Patong تماشا کنید، این ساحل که همراه با ساحل کارون جزو ساحل های مخصوص خانواده ها می باشند، جزو معروف ترین و مشهورترین سواحل شهر پوکت و کشور تایلند نیز محسوب می شوند، البته ناگفته نماند وجه تمایز ساحل پاتونگ نسبت به ساحل های دیگر شهر پوکت کلوپ های شبانه وشب زنده داری این منطقه می باشد.

ماساژ آرامش بخش تایلندی:

در سفر به پوکت جاذبه های گردشگری پوکت فقط در اماکن و یا چشم انداز ها طبیعی خلاصه نمی شوند بلکه جاذبه های این شهر بسیار متفاوت و گوناگون می باشد، از جاذبه های گردشگری پوکت که باید از آن نام برد ماساژ سنتی تایلندی می باشد، این نوع ماساژ بسیار برای سلامتی مفید می باشد به گونه ای باعث بهتر جریان پیدا کردن خون در رگ ها می شود وهورمون های استرس زا را بسیار کم می نماید. ماساژ سنتی تایلندی در جاهای مختلف سطح شهر پوکت انجام می گیرد از جمله جاهایی که باید از آن نام برد باید به: بخش مخصوص ماساژ در فروشگاه ها و مراکز خرید، مراکز عالی خدمات ماساژ تایلندی، بخش مخصوص ماساژ در هتل ها و اقامت گاه ها، بخش مخصوص ماساژ در سواحل و سالن های آرایش و پیرایش مو اشاره داشت. البته ناگفته نماند که علاوه بر ماساژ بسیار معروف تایلندی که فقط قسمت پا را ماساژمی دهند ودر همه جای تایلند انجام می شود، ماساژ سنتی تایلندی نیز در سرتاسر شهر پوکت در سفر به پوکت به برترین نحو انجام می گیرد، این نوع ماساژ با پیچ دادن قسمت های مختلف بدن انجام می گیرد، که به افراد مختلف و بعد از یک روز گشت و گذرا در سطح شهر در سفر به پوکت بسیار توصیه می شود.

معبد زیبا Wat Chalong:

در کشور تایلند و شهر پوکت معابد از احترام ویژه ای در بین مردم برخوردار می باشند. به علت هم این احترام معابد نیز جزو جاذبه های گردشگری شهر پوکت محسوب می شوند، از جمله مهم ترین معبدی که در بین 30 معبد شهر پوکت از مجموعه جاهای تماشای پوکت معروفیت بسیار زیادی بهره مند است باید از Wat Chalong نام برد. سالانه گردشگران زیادی برای بازدید از این معبد از سرتاسر جهان به پوکت سفر می نمایند، که این امرباعث گواهی و مجوز های لازم از کارشناسان و مشاورین مربوطه شده است. بعلاوه علاوه بر این معبد، ساختمان هایی به شکل موزه در سطح شهر پوکت قرار دارند که جزو جاهای تماشای پوکت محسوب می شوند، مهم ترین چیزی که در این ساختمان ها موجود می باشد، استخوان انگشت بودا است که در ساختمان Chedi حفظ و حراست می شود، البته این نکته را هم باید متذکر شد که ساختمان Chedi دارای مجذوب کنندهیت های دیگری نیز می باشد، که از جمله زیبا ترین آن ها تصویرهای مربوط به زندگی بودا می باشد که بر روی دیوار های این ساختمان نقاشی شده است و بعلاوه مجسمه های بودا که در این ساختمان نگهداری می شوند.

آموزش پَد تایلندی (Pad) غذا مخصوص کشور تایلند:

برای لذت بیشتر از جاذبه های گردشگری پوکت و تماشای جاهای تماشای پوکت حتما به رستوران ها و مراکز فروش اغذیه در سرتاسر پوکت سری بزنید، در کشور تایلند طمع ومزه هایی گوناگون وجود دارد که در نوع خود بی همتا می باشد. از جمله غذاهای مشهور تایلندی که در شهر پوکت به برترین نحو وبا برترین مواد طبخ می شوند می توان به Tom Yam Goong ، Tom Kha Galو پد خوشمزه تایلندی اشاره کرد، پد تایلندی از خوشمزه ترین غذاهای شرق آسیا می باشد و به همین علت یکی از جاذبه های گردشگری پوکت وکشور تایلند شده است. یکی از غذاهایی که در سطح کشور تایلند به صورت کلاس های آشپزی به هنرجویان و دوستداران غذا های تایلندی آموزش داده می شود پد تایلندی می باشد، این غذا که باید از برترین مواد سرو شود، راز و رمزی هم در خصوص نوع طبخ آن وجود دارد که در کلاس های آشپزی کشور تایلند به برترین کیفیت تدریس می شود. در همه جهان رستوران هایی به عنوان رستوران تایلندی تاسیس شده و همین امرموجب شده است که سالانه گردشگرانی از سراسر جهان فقط برای یادگیری اصولی این نوع غذا و غذا های دیگر تایلندی به این کشور سفر نمایند تا پد تایلندی و دیگر غذاهای این کشور را بیاموزند.

بازدید از موزه سه بعدی و خطای چشم (Trickeye):

وقتی شما از تور پوکت برای سفر به پوکت وتماشای جاهای تماشای پوکت استفاده می کنید حتما از جاهای تماشای پوکت هم بازدید کنید از جمله اماکنی که باید در تور پوکت از آن بازدید داشته باشید موزه Trickeye می باشد، این موزه که در جنوب تایلند واقع شده از نخستین موزه هایی است که آثار سه بعدی در آن دیده می شود، این موزه به علت نقاشی های سه بعدی که در آن وجود دارد معروفیتی جهانی پیدا کرده است بعلاوه تصاویر سه بعدی که در این موزه از جاهایوجود دارد فکر هر بیننده ای را متحیر خود می سازد برای مثال تصویری در این موزه وجود دارد که به شکل دایناسور می باشد و اگر شما در مقابل آن قرار بگیرید و از شما عکس بگیرند، این تصویر به صورتی می شود که این دایناسور در حال حمله به شما است. اگر شما در پی این مدل تصاویر در شکل های مختلف هستید در موزه سه بعدی و خطای دید Trickeye بسیار زیاد وجود دارد و به شما این موزه زیبا پیشنهاد می شود، این موزه مجذوب کننده از جاهای تماشای پوکت به علت اینکه گردشگران زیادی را به این مکان سوق می دهد مجوزه های لازم را از کارشناسان و مشاوران مربوطه دریافت کرده است. البته ناگفته نماند اگر از تور پوکت استفاده می کنید حتما از این جاذبه گردشگری در سفر به پوکت تماشا کنید

بازدید از بودای بزرگ در تور پوکت:

از دیگر جاهای تماشای پوکت که می توانید در تور پوکت از آن بازدید کنید مجسمه بزرگ بودا می باشد که در نزدیکی Wat Chalong استقرار یافته است، بعلاوه این مجسمه دارای ارتفاعی 46 متری می باشد که در نوع خود بسیار بلند محسوب می شود. جاذبه های گردشگری پوکت فقط در این مجسمه بلند ارتفاع و زیبا سرانجام نمی یابد بلکه این مجسمه بر روی کوهی به نام Nakkerd واقع شده که زیبایی این قسمت از شهر پوکت را دوچندان کرده است. گفتنی است که چشم انداز زیبا این بخش از پوکت بسیار متحیر نماینده می باشد به گونه ای که اگر به هر طرف بچرخید خلیج زیبا پوکت را می بینید که در نوع خود جالب توجه است. بعلاوه از این ارتفاع بلند، می توانید زیبایی های طبیعی شهر را در کنار دیگر تماشای های پوکت مشاهده کنید و لذت ببرید.

بازدید از میمون ها گیبون در پروژه نگهداری از آن ها:

حیوانات این جزیره نیز از جاذبه های گردشگری پوکت محسوب می شوند و بسیار زیبا می باشند، حیوانی که قصد معرفی آن را به عنوان جاذبه های گردشگری پوکت داریم نوعی میمون می باشد که به نام گیبون معروف است. این نوع میمون که دستانی بلند دارد بسیار راحت از درخت های این شهر بالا می رود. میمون گیبون که جزو جاذبه های شهر می باشد در خطر انقراض قرار گرفته ولی طبق تمهیداتی که دولت تایلند برای حفظ و پرورش آن ها در پیش گرفته است فعلا آن ها را خطری تهدید نمی نماید، ولی بازهم به مردم شهر پوکت و گردشگران خارجی آموزش های لازم را برای برخورد مناسب با این نوع میمون ها می دهند که قدمی بزرگ در امر نگهداری از میمون گیبون می باشد، البته ناگفته نماند که مراکزی برای حفظ این میمون ها تاسیس شده است که دوستداران حیوانات برای یاری به این مجموعه از هیچ فعالیتی دریغ نمی نمایند حتی قسمتی از حقوق ماهیانه خود را به این موضوع اختصاص می دهند، مرکز گیبون برای دوستداران حیوانات یک مسیری را آماده کرده تا هر نفر بتواند در حد وسع خود یاریی به این میمون ها بکند و بعلاوه اطلاعات کاملی را به صورت بسته ای در خصوص نوع زندگی و نژاد این میمون می باشد تهیه کرده ودر اختیار حامیان میمون گیبون می گذارد.

غواصی کردن در سواحل شهرپوکت و استفاده از تور پوکت:

در سایت های گردشگری و راهنمای سفر به پوکت، سواحل پوکت جزو برترین جاذبه های گردشگری پوکت معرفی شده است، همانطور که در بالا ذکر شده است سواحل این شهر دارای محیطی خانوادگی می باشد و برای غواصی بسیار مناسب است. زلال بودن وشفافیت آب این جزیره موجب شده است که بستری مناسب برای ورزش های آبی گوناگون در سطح سواحل شهر پوکت به وجود بیاید. علاوه بر این در اقیانوسی که این جزیره را در برگرفته است می توان از اعماق آن نیز تماشا کرد، برای رفتن به زیر آب های اقیانوس باید به مراکز مخصوص غواصی در سطح شهر مراجعه نمود، مراکزی که در آن ها غواصی Scuba اموزش داده می شود،این مراکز مخصوص چشم انداز ها ویژه ای را برای شما تدارک دیده اند، از جمله چشم انداز های که زیر اعماق اقیانوس واقع شده اند باید از: جزیره زیبا Phi Phi ، کشتی قدیمی غرق شده و تپه دریایی بزرگ Anemone اشاره داشت. البته ناگفته نماند که Scuba نوعی روش غواصی و شنا در زیر اعماق آب می باشد که در آن می توانید با وسیله ای که در دهان خود می گذارید بدون هیچ مشکی ساعت ها زیر آب بمانید و از چشم انداز ها مرجانی و انواع و اقسام ماهی های اقیانوسی و چشم انداز ها دیگری که برای شما تدارک دیده شده است لذت ببرید. این نکته را هم باید متذکر شد که در این شهر غواصی حرفه ای نیز آموزش داده می شود که می توانید در تور پوکت به عنوان هنرجو در این کلاس ها شرکت کنید، بعلاوه در سرانجام دوره این کلاس های تخصصی آموزش غواصی به شما مجوز و گواهی نامه ای که موسوم است به PADI تحویل داده می شود.

بازدید از مسابقات بوکس موی تای تایلندی:

جاذبه های هر کشور در نوع خود ممتاز و دارای ارزش است ولی جاذبه های گردشگری پوکت و کشور تایلند بسیار گوناگون و مختلف می باشد به گونه ای که ورزش های رزمی هم از تماشای های پوکت و تایلند می باشد، ورزشی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم ورزش رزمی Muay Thai می باشد، این ورزش سنتی و پر تکنیک در سده شانزدهم بعد از میلاد شروع شده است و دارای تکنیک های متنوعی می باشد، از جمله تکنیک های این ورزش که برای هر فرد فرق می نماید تکنیک مبارزه دست به دست می باشد که در آن هر شخص سلاح مخصوصی را تقلید می نماید و به عنوان مثال پاها حکم زره و محافظ را دارند و دست ها حکم سلاح و شمشیر. در سال های اخیر افرادی از کشورهای مختلف برای آموزش و یادگیری این ورزش به تایلند و شهر های مختف آن سفر می نمایند تا تکنیک های ناب تایلندی را در ورزش موی تای به برترین نحو آموزش ببینند و مدارک لازم را اخذ نمایند.عده ای از گردشگر های خارجی نیز برای بازدید از مسابقات بوکس سبک موی تای به شهر پوکت تایلند سفر می نمایند که آن ها می توانند در ورزشگاه بوکس پاتونگ از آن تماشا نمایند و از ورزش سنتی و پرتکنیک موی تای لذت ببرند.

کلام آخر:

برای بازدید از شهر پوکت تایلند این نکته را در فکر خود داشته باشید که این شهر جاذبههای گردشگری متنوعی دارد و مستلزم زمان بیشتری برای گردش می باشد، بعلاوه در زمان انتخاب تور پوکت تایلند حتما برترین و کامل ترین تور را انتخاب کنید تا تمام این جاذبه های گردشگری را ببینید. برای بازدید از چشم انداز ها طبیعی شهر قبل از ورود به آن منطقه ها حتما راهنمای سفر به پوکت را مطالعه بفرمایید تا مسئله ای برای شما و محیط زیست آن منطقه ها پیش نیاید. البته این نکته را هم باید متذکر شد که شهر پوکت شهری جزیره ای می باشد که شما می توانید بوسیله قایق و کشتی های این منطقه از کشور تایلند بهره ببرید و لذت سفر به این شهر را برای خود و همراهانتان دو چندان کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 14 دی 1401 بروزرسانی: 14 دی 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3128

به "سفر به پوکت ، به جاذبه های گردشگری پوکت سفر کنید! (تور ارزان پوکت)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پوکت ، به جاذبه های گردشگری پوکت سفر کنید! (تور ارزان پوکت)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید