همراه با رهتورز سفر درمانی کنید

به گزارش تنها پیامک، لیلا معینی، کارشناس ارشد روانشناسی، در مورد مسافرت و تاثیر آن بر روحیه افراد بیان کرد که مسافرت یکی از تفریحات سالم است و با توجه به نزدیکی فصل تابستان، توصیه می‌کند که در این فصل به مناطق کوهستانی و سردسیر سفر کنید تا از گرمای تابستان فرار کنید.

همراه با رهتورز سفر درمانی کنید

از سفر با رهتورز لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

لیلا معینی، کارشناس ارشد روانشناسی، درباره تاثیر سفر بر روحیه افراد گفت که مسافرت کردن یکی از تفریحات سالم است و به افراد کمک می کند تا از تنش ها، خشونت ها، بیماری ها و آلودگی ها به خصوص در کلان شهرها رهایی پیدا کنند. او همچنین گفت که سفر به مناطق کوهستانی و سرسبز بسیار در روحیه افراد تاثیر مثبت می گذارد و می تواند به بهبود عملکرد دستگاه ریوی، قلب و عروق کمک کند. معینی همچنین گفت که مخارج بالای سفر نباید مانع از سفر کردن شود و با برنامه ریزی می توان در حد وسع اقتصادی نیز به مسافرت رفت. او در پایان گفت که سفر بهانه خوبی برای فکر کردن، استراحت جسم و روح و برای کوشش مضاعف است.

وی افزود که سفر به مناطق کوهستانی و سرسبز تاثیر مثبتی بر روحیه افراد دارد و بسیاری از تنش‌ها، خشونت‌ها، بیماری‌ها و آلودگی‌ها به ویژه در کلان‌شهرها با سفر به دل طبیعت کاهش می‌یابند

معینی بر اهمیت برنامه‌ریزی در سفر تأکید کرد و گفت که برنامه‌ریزی در هر کاری عملکرد آن کار را بهبود می‌بخشد. بنابراین، پیش از سفر حتماً با اعضای خانواده درباره مقصد مورد نظر، مدت زمان اقامت و سایر موارد برنامه‌ریزی کنید تا از بروز بعضی اختلافات در طول سفر پیشگیری کنید.

وی همچنین اشاره کرد که مسافرت در برخی موارد می‌تواند برای درمان بیماری‌ها موثر باشد. به عنوان مثال، آلودگی هوا یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب سلامت انسان است و با مسافرت به مناطق خوش آب و هوا می‌توان به بهبود عملکرد دستگاه‌های ریوی، قلب و عروق کمک کرد. همچنین برای مبتلایان به افسردگی و بیماری‌های روحی و روانی توصیه می‌شود که به شهرهای سرسبز و خوش آب و هوا سفر کنند.

در اینجا برخی از مزایای سفر بر روحیه افراد آورده شده است:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • بهبود خلق و خو
  • افزایش انرژی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • افزایش حس کنجکاوی و یادگیری
  • گسترش افق دید
  • آشنایی با فرهنگ های جدید
  • ایجاد روابط جدید
  • یافتن آرامش و آسایش

در نهایت، معینی اشاره کرد که برخی از افراد به دلیل هزینه‌های بالای سفر از مسافرت خودداری می‌کنند. اما با برنامه‌ریزی مناسب، می‌توان در حد وسع اقتصادی به مسافرت رفت.

منبع: تسنیم
انتشار: 27 تیر 1402 بروزرسانی: 27 تیر 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 666

به "همراه با رهتورز سفر درمانی کنید" امتیاز دهید

1 کاربر به "همراه با رهتورز سفر درمانی کنید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همراه با رهتورز سفر درمانی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید