سفری خاطره انگیز به فلورانس، شهر رنسانس!

به گزارش تنها پیامک، فلورانس، شهری زیبا و افسانه‌ای در قلب ایتالیا، گنجینه‌ای از هنر، معماری و فرهنگ غنی است. این شهر باستانی، گردشگران را با گرمای مردمانش، غذاهای لذیذ و جاذبه‌های تاریخی بی‌نظیرش جذب می‌کند. سفر به فلورانس، تجربه‌ای است که هرگز از خاطر زدوده نخواهد شد.

سفری خاطره انگیز به فلورانس، شهر رنسانس!

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

مردم فلورانس از صمیمی ترین و گرم ترین مردمان جهان هستند، غذایی که در این شهر میل می کنید ورای لذیذ و ماورایی است، جاذبه های گردشگری تاریخی آن چشمان شما را ساعت ها، روزها و حتی سال ها می تواند به خود خیره نگه دارد، تفریحات این شهر تمامی ندارد و مراکز خرید آن در جهان زبانزد هستند… به فلورانس خوش آمدید!

در سفر به فلورانس چند روز را در این شهر بمانیم؟

به نظر ما حداقل 3 روز زمان احتیاج دارید تا مهم ترین جاذبه های گردشگری فلورانس را ببینید و خیلی خلاصه از شهر لذت ببرید. اما برای این که واقعا شهر را بشناسید و خودتان را غرق در زیبایی های آن کنید، حداقل 4 تا 5 روز و حتی بیشتر زمان احتیاج دارید. ضمناً یادتان نرود که می توانید سفرهای یک و یا نیم روزی به مناطق اطراف مثل پیزا و سینا هم داشته باشید که آن ها هم از مهم ترین مناطق کشور ایتالیا هستند، بنابراین اگر سفرهای بین شهری هم مدنظرتان است باید 3 الی 5 روز برای آن وقت بگذارید.

بهترین زمان سفر به فلورانس

به عنوان یک عادت، هنجار یا هر چیز دیگری که اسمش را می گذارید، مردم عادت نموده اند تا در تابستان از اروپا دیدن نمایند که این هم به آن معناست که قرار است در کنار جمعیت زیادی از توریست های دیگر از آن جا دیدن کنید. اما اگر در زمستان مخصوصا در ماه ژانویه از این شهر خارق العاده دیدن کنید هم لازم نیست جمعیت زیاد توریست ها را تحمل کنید و هم اینکه فلورانس در زمستان را بسیار زیبا خواهید یافت… به طور کلی کشور ایتالیا خیلی زمستان های سردی ندارد مگر این که بخواهید در مناطق کوهستانی بمانید.

در سفر به فلورانس کجاها را ببینیم؟

این هم یکی از بخش های مورد علاقه ما و هم خوانندگان مجله گردشگری خبرنگاران است چون می توانند اطلاعات خیلی مفیدی به دست بیاورند.

مهم ترین میدان شهر فلورانس PIAZZA DEL DUOMO نام دارد که سه تا از مهم ترین جاذبه های توریستی فلورانس را که هر 3 هم در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند و به ثبت رسیده اند را در بر دارد:

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای جامع فلورانس بدون شک اولین جایی است که به هر گردشگری پیشنهاد می کنیم تا در سفر به فلورانس از آن دیدن کند. این کلیسا توسط یکی از معماران مشهور به نام آرنولفو دی کامبیو طراحی شده است و بنایی زیبا و برجسته است که سال های سال است نماد شهر فلورانس و چشمگیرترین جاذبه آن محسوب می گردد.

هزینه ورود به این کلیسا رایگان است با این حال در صورتی که بخواهید به بالای برج آن بروید باید بلیط موزه را خریداری کنید. نکته ای که باید در نظر بگیرید این است که مانند بسیاری از کلیساهای دیگر اروپا، جهت رسیدن به بالای برج کلیسا پله های باریک و به شکل دایره ای است، بنابراین اگر فکر می کنید از بالا رفتن از آن حالتان بد می گردد بهتر است اصلا نروید.

الماسی به نام بابتیسری دی سن جیووانی

بسیاری از افراد در سفر به فلورانس این الماس پنهان را نادیده می گیرند در حالی که به عقیده ما یک جواهر پنهان است که باید کشف گردد. فقط کافی است به تعدادی از تصاویر آن نگاه کنید و شدیدا پیشنهاد می کنیم از این بنا به خاطر سقف طلایی و خیره نماینده ای که دارد دیدن کنید و یکی دیگر از دیدنی های آن در طلایی این مکان است. گفته می گردد میکل آنژ که این در را ساخته و کنده کاری نموده است به اندازه ای خودش از شاهکاری که خلق نموده است شگفت زده شده است که اسم آن را در بهشت گذاشته است.

گالری اوفیتزی

در گالری اوفیتزی می توان تعدادی از معروف ترین شاهکارهای جهانی رنسانس را دید که از آن جاهایی است که به هیچ قیمتی نباید از دست بدهید. هزینه کامل ورود به این گالری 12 یورو است که پیشنهاد می کنیم برای این که در صف طولانی ورودی منتظر نمانید، بلیط تان را از قبل رزرو کنید. یادتان باشد که گالری اوفیتزی روزهای دوشنبه بسته است پس در برنامه ریزیتان دقت کنید.

پونته وچیو (Ponte Vecchio): پل قدیمی و معروف فلورانس که بر روی رودخانه آرنو قرار دارد و به خاطر مغازه‌های طلافروشی و جواهرات معروف است.

کاخ وکیو (Palazzo Vecchio): کاخ شهرداری فلورانس که اکنون به عنوان موزه استفاده می‌شود. تماشای اتاق‌ها و تالارهای باشکوه آن، به ویژه تالار پانصد، بسیار جذاب است.

کلیسای سانتا کروچه (Basilica of Santa Croce): این کلیسا محل دفن برخی از بزرگان ایتالیا مانند میکل‌آنژ، گالیله و ماکیاولی است.

گالری آکادمیا (Galleria dell'Accademia): این موزه خانه‌ی مجسمه‌ی مشهور "داوود" اثر میکل‌آنژ است که هرگز نباید از دست داد.

باغ‌های بوبولی (Boboli Gardens): باغ‌هایی وسیع و زیبا که در پشت کاخ پیتی قرار دارند و نمونه‌ای از باغ‌های سلطنتی رنسانس هستند.

کلیسای سان لورنزو و کتابخانه لورنتین (Basilica of San Lorenzo and Laurentian Library): یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای فلورانس با کتابخانه‌ای که توسط میکل‌آنژ طراحی شده است.

کاخ پیتی (Palazzo Pitti): این کاخ بزرگ و مجلل در دوره‌ی رنسانس ساخته شده و اکنون به موزه‌های مختلفی تقسیم شده است، از جمله گالری پالاتین، موزه نقره، و موزه‌ی لباس.

میدان سن مارکو (Piazza San Marco): یک میدان تاریخی که یکی از نقاط مهم فرهنگی فلورانس به شمار می‌آید و در نزدیکی دانشگاه فلورانس قرار دارد.

این گالری هم از مهم ترین گالری های ایتالیا و هم از پر بازدیدترین گالری های جهان است و بین سال های 1560 تا سال 1580 ساخته شده و توسط جورجیو واساری طراحی شده است و در آن می توان بهترین نمونه های نقاشی و مجسمه های جهان را دید از قرون میانه گرفته تا عصر جدید. این گالری درست مثل یک جواهر درخشان در قلب فلورانس می درخشد.

در فلورانس کجا غذا بخوریم؟

در صورت اقامت در هتل معمولا گردشگران ترجیح می دهند تا از غذاهای هتل استفاده نمایند، در غیر این صورت جاهایی که در پایین معرفی می شوند از بهترین جاهای فلورانس برای غذا خوردن هستند:

  • Ristorante Paoli
  • La Giostra Florence
  • Taverna Divina Commedia
  • Ristorante il Caminetto

آیا می دانستید زادگاه کارتون دوست داشتنی و شیرین پینوکیو در ایتالیا بوده است؟ در واقع کارلو کولودی خالق پینوکیو یک فلورانسی بوده است!

نکات تکمیلی:

  1. زمانی که قدم در خیابان‌های سنگفرش فلورانس می‌گذارید، احساس می‌کنید که گویی به گذشته‌ای دور سفر کرده‌اید. هر گوشه این شهر، شاهدی از تاریخ پرافتخار و هنر بی‌بدیل آن است.
  2. میدان دوومو، قلب تپنده فلورانس، محل استقرار سه شاهکار معماری جهانی است: کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره، باپتیستری دی سن جیووانی و گنبد مشهور برونلسکی. این مجموعه باشکوه، نمادی از عظمت و زیبایی رنسانس ایتالیایی است.
  3. گالری اوفیتزی، یکی از مشهورترین موزه‌های هنری جهان، گنجینه‌ای از آثار هنرمندان بزرگ چون میکل‌آنژ، رافائل و بوتیچلی را در خود جای داده است. گشت و گذار در این گالری، فرصتی بی‌نظیر برای لمس شاهکارهای هنری است.
  4. خیابان‌های باریک و پیچ‌در‌پیچ فلورانس، شما را به دنیایی رؤیایی می‌برند. کافه‌های کوچک و رستوران‌های محلی، فضایی صمیمی و دلپذیر برای لذت بردن از غذاهای محلی فراهم می‌کنند.
  5. پل معروف پونته وکیو، یکی از نمادهای شهر فلورانس، شاهد تاریخ پرفراز و نشیب این شهر بوده است. گذر از روی این پل، احساسی خاص و به یادماندنی را در شما زنده می‌کند.
  6. پیادهروی در کنار رودخانه آرنو، فرصتی عالی برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی و معماری فلورانس است. تماشای غروب آفتاب در این شهر، تجربه‌ای رؤیایی و فراموش‌نشدنی خواهد بود.
  7. فلورانس، سرزمین هنرمندان بزرگی چون دانته، میکل‌آنژ و لئوناردو داوینچی بوده است. پیاده‌روی در خیابان‌های این شهر، شما را با خاطرات این چهره‌های ماندگار آشنا می‌کند.
  8. بازارهای محلی فلورانس، فرصتی عالی برای خرید صنایع دستی، پارچه‌های زیبا و محصولات محلی است. این بازارها، روح و فرهنگ غنی مردم فلورانس را به نمایش می‌گذارند.
  9. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، می‌توانید در یکی از تورهای پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری شرکت کنید و از دیدگاهی جدید، زیبایی‌های فلورانس را کشف کنید.
  10. فلورانس، نه تنها یک مقصد گردشگری، بلکه یک تجربه کامل است. این شهر، روح و جان شما را لمس می‌کند و خاطراتی را برای همیشه در ذهن شما حک می‌کند.

سخن پایانی

سفر به فلورانس، گامی فراتر از یک تعطیلات معمولی است. این شهر، شما را با زیبایی‌های بی‌بدیل هنر، معماری و فرهنگ ایتالیایی آشنا می‌کند. فلورانس، جایی است که روح شما را لمس می‌کند و خاطراتی را برای همیشه در ذهن شما حک می‌کند. پس آماده سفری خاطره‌انگیز به این شهر افسانه‌ای باشید.

انتشار: 21 خرداد 1403 بروزرسانی: 21 خرداد 1403 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 597

به "سفری خاطره انگیز به فلورانس، شهر رنسانس!" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفری خاطره انگیز به فلورانس، شهر رنسانس!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری خاطره انگیز به فلورانس، شهر رنسانس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید