شهر اشباح پرفروش ترین فیلم تاریخ ژاپن شد

به گزارش تنها پیامک، توهو توزیع کننده سرشناس ژاپنی اعلام نمود انیمیشن شهر اشباح پرفروش ترین فیلم تاریخ ژاپن اولین فیلمی است که فروشش را از مرز 300 میلیون دلار هم فراتر برد.

شهر اشباح پرفروش ترین فیلم تاریخ ژاپن شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از ورایتی، شهر اشباح به کارگردانی هایائو میازاکی در سال 2001، پس از 19 سال که از اکرانش می گذرد با فروش 8.5 میلیون دلار در دوران کرونا، از مرز 300 میلیون دلار فروش در ژاپن عبور کرد.

به دلیل کرونا و متوقف شدن اکران های جدید، توهو بار دیگر این فیلم را در زنجیره سینماهایش روی پرده برد. این امر موجب شد تا فروش شهر اشباح تا امروز از 304 میلیون دلار هم فراتر برود و به پرفروش ترین فیلم تاریخ ژاپن و اولین فیلمی که از فروش 300 میلیون دلار عبور می نماید بدل گردد.

به این ترتیب فیلم اهریمن کش: قطار موگن اکنون فیلم شماره دو پرفروش در تاریخ ژاپن است و با فروش 291 میلیون دلار می تواند امیدوار به رقابت با شهر اشباح باشد. این انیمه اکشن ژاپنی که پاییز سال جاری اکران شد و به سرعت به این صندلی دست یافت تصور می رفت تا هفته آینده شهر اشباح را پشت سر بگذارد، اما رکورد جدید شهر اشباح کمی فاصله را بیشتر نموده است.

شهر اشباح که در جولای 2001 اکران شد از 26 ژوئن توسط توهو در 372 سالن سینما روی پرده رفت. این اکران هم زمان با سه فیلم دیگر کلاسیک میازاکی و استودیو جیبلی همراه بود. این انیمیشن تا ماه آگوست روی پرده ماند و این چهار فیلم که شامل نائوشیکا از دره باد محصول 1984، شاهزاده مونونوکه محصول 1997 و حکایت هایی از دریای زمین محصول 2006 هم می شد در مجموع 25 میلیون دلار با اکران مجدد در دوران کرونا فروش کردند.

فیلم اهریمن کش از 16 اکتبر سال جاری در 403 سالن سینما روی پرده رفته و در طول 59 روز به این میزان از فروش دست یافته است. این فیلم از 26 دسامبر در 82 سالن MX 4 D و 4 DX هم اکران می گردد و انتظار می رود فرایند فروشش را تسریع کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1406

به "شهر اشباح پرفروش ترین فیلم تاریخ ژاپن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر اشباح پرفروش ترین فیلم تاریخ ژاپن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید