شیائومی 12 یا موتورولا Edge X30

به گزارش تنها پیامک، گوشی های Motorola Edge X30 و Xiaomi 12 یک ویژگی مشترک مهم دارند: آن ها اولین گوشی های جهان هستند که به جدیدترین پلتفرم موبایل، یعنی Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده اند.

شیائومی 12 یا موتورولا Edge X30

به گزارش خبرنگاران، گوشی های Motorola Edge X30 و Xiaomi 12 به جز تراشه یکسان، ویژگی مشترک دیگری نیز دارند. هر دو گوشی قیمت بالایی دارند و به این دلیل با وجود داشتن پردازنده قوی، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از گوشی های مقرون به صرفه تر استفاده کنند.

در نقطه مقابل کسانی که قصد خرید این گوشی ها را دارند به این فکر می کنند که در مقابل هزینه سنگینی که می پردازند، چه قابلیت هایی به دست می آورند. این کاربران تلاش می کنند با آگاهی کامل دست به خرید بزنند تا هزینه ای که کرده اند، هدر نرفته باشد. ما در این گزارش خبری به مقایسه کامل مشخصات این دو گوشی می پردازیم. پیش از آن در جدول نیز می توان تمام مشخصات این دو گوشی را به طور خلاصه مشاهده کرد.

طراحی

بیشتر کارشناسان طراحی شیائومی 12 را زیباتر می دانند. اول از همه، ابعاد آن بسیار جمع و جورتر است. علاوه بر این، طراحی جزیره دوربین تا حدود زیادی مدرن و خوش ساخت است. به جز این ها، گوشی شیائومی 12 از گوشی Motorola Edge X30 باریکتر است و نسبت صفحه نمایش به بدنه بالاتری دارد. گوشی Motorola Edge X30 دارای یک پوشش ضد آب است که در زیر باران و در شرایط دیگر از گوشی محافظت می کند. در مقابل گوشی Xiaomi 12 به لطف محافظت ارائه شده از طریق Gorilla Glass Victus محصول شرکت Corning، از شیشه های مقاوم تری برخوردار است.

نمایشگر

مشخصات این نمایشگر ها روی کاغذ بسیار شبیه به هم هستند، اما گوشی Motorola Edge X30 امکانات بیشتری را برای آن دسته از کاربرانی که همیشه خواهان قابلیت های بیشتر هستند، ارائه می دهد. گوشی موتورولا Edge X30 با قطر بزرگتر 6.7 اینچی خود گزینه بهتری برای گیمر ها و کاربرانی است که از گوشی خود به عنوان ابزار کار استفاده می کنند. در حالی که شیائومی 12 دارای صفحه نمایش بسیار جمع و جور است و برای کسانی که بازی های پیشرفته انجام می دهند و با گوشی خود کار می کنند، مجذوب کننده نیست. علاوه بر این، گوشی Motorola Edge X30 دارای نرخ تازه سازی بالاتر از شیائومی 12 است. این نمایشگر نرخ تازه سازی 144 هرتز دارد که تجربه تماشای روان تری را ارائه می دهد. ویژگی های دیگر این نمایشگر ها تفاوت زیادی ندارند. هر دو آن ها دارای نمایشگر های OLED با یک میلیارد رنگ، وضوح 2400 در 1080 پیکسل Full HD و گواهی HDR10+ هستند.

سخت افزار و نرم افزار

همانطور که گفته شد، این گوشی ها از پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می کنند و به همین دلیل، هر دو مدل از سریع ترین و قدرتمندترین گوشی های کل دنیای اندروید هستند. در هر دو مورد، آن ها تا 12 گیگابایت رم و تا 256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 ارائه می دهند. هر دوی آن ها اندروید 12 را اجرا می کنند، اما از طریق رابط های کاربری متفاوتی سفارشی سازی شده اند. توجه داشته باشید که شیائومی 12 دارای حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش است، در حالی که گوشی موتورولا Edge X30 دارای اسکنر اثر انگشت کناری است. پس مسلم است که اسکنر اثر انگشت شیائومی 12 برای کاربران مجذوب کننده تر است.

دوربین

مهمترین برتری گوشی Motorola Edge X30 در مقایسه با گوشی Xiaomi 12 دوربین های پیشرفته آن است. این گوشی در پنل پشتی به دو دوربین با وضوح 50 مگاپیکسل و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی اضافی مجهز شده است. دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی این دستگاه است که تفاوت را ایجاد می کند و آن را بالاتر از رقیب خود قرار می دهد. همچنین دوربین شگفت انگیز 60 مگاپیکسلی پنل جلویی، آن را به یکی از بهترین گوشی ها برای گرفتن سلفی تبدیل کرده است. لازم به ذکر است که یک نسخه ویژه از گوشی Edge X30 با دوربین جلویی زیر نمایشگر نیز وجود دارد.

باتری

گوشی موتورولا Edge X30 به دلیل ابعاد بزرگ تر، فضای بیشتری برای باتری دارد و طبیعی است که باتری آن بزرگ تر است. باتری موتورولا Edge X30 با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، در مقایسه با گوشی رقیب، 500 میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتر ارائه می کند و می تواند با یک بار شارژ دوام بیشتری داشته باشد. گوشی Xiaomi 12 باتری کوچک تری دارد، اما برخلاف رقیب خود از شارژ بی سیم پشتیبانی می کند. فناوری شارژ بی سیم این گوشی کم نظیر است. گوشی شیائومی 12 به شارژ بی سیم بسیار سریع 50 واتی مجهز است.

قیمت

قیمت اولیه گوشی Xiaomi 12 در چین تقریباً معادل 510 یورو یا 580 دلار است، در حالی که قیمت گوشی Motorola Edge X30 از تقریباً 420 یورو یا 480 دلار شروع می شود.

جمع بندی

در مجموع در مورد گوشی موتورولا Edge X30 می توان گفت دارای دوربین های بهتری نسبت به رقیب است. هم دوربین های پنل جلویی و هم دوربین های پنل های پشتی این گوشی در سطح بالاتری هستند. این گوشی همچنین باتری بزرگتر، صفحه نمایش گسترده تر و دوربین زیر نمایشگر دارد و ضد آب می باشد. تنها نکته منفی آن ابعاد بزرگ آن است که برای برخی کاربران ناخوشایند است. در مقابل گوشی شیائومی 12 طراحی زیباتر و فشرده تری دارد. همچنین به شارژ سریع بی سیم و محافظ Gorilla Glass Victus مجهز است. مهمترین نقطه ضعف این گوشی، دوربین های آن است.

در انتها می توان گفت که گوشی موتورولا Edge X30 به لطف دوربین های بهتر و باتری بزرگتر و همچنین صفحه نمایش عریض تر، برنده این مقایسه است. اما باید توجه داشته باشید که شیائومی 12 در حال حاضر جمع وجورترین پرچمدار آخرین نسل اندروید است.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2142

به "شیائومی 12 یا موتورولا Edge X30" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی 12 یا موتورولا Edge X30"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید