صعود فیروزجا به مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن

به گزارش تنها پیامک، نابغه جوان شطرنج دنیا با 8.5 امتیاز در رده ششم تورنمنت دعوتی آن لاین مگنوس کارلسن نهاده شد و به مرحله بعد صعود کرد.

صعود فیروزجا به مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن

به گزارش خبرنگاران، در ادامه رقابت های تور 1.5 میلیون دلاری شطرنج کارلسن، 16 شطرنج باز برتر دنیا بار دیگر به مصاف هم رفتند.

در تورنمنت دعوتی آن لاین مگنوس کارلسن که از 23 اسفند شروع شده است، چهره هایی مانند مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج دنیا، آنیش گیری، ماکسیم واشیه لاگراو و لوون آرونیان حضور دارند. همچنین حضور علیرضا فیروزجا نابغه جوان شطرنج دنیا به جذابیت این رقابت ها افزوده است.

شب گذشته روز سوم این رقابت ها پیگیری شد که هر شطرنج باز به مصاف 5 حریف خود رفت. روز سوم برای فیروزجا بسیار خاص تمام شد. چراکه نابغه جوان شطرنج دنیا مقابل وسلی سو، لوون آرونیان، دانیل دوبوف، هیکارو ناکامورا و جردن فان فورست بازی کرد و در هر پنج بازی به تساوی رسید.

با این نتایج فیروزجا 8.5 امتیازی شد و در مرحله مقدماتی این رقابت ها در رده ششم ایستاد.

طبق قوانین این رقابت ها، هشت بازیکن برتر این تورنمنت می توانند به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت ها راه پیدا نمایند. با این تفاسیر فیروزجا و هفت بازیکن دیگر به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

امروز(سه شنبه، 26 اسفند) دور حذفی و یک چهارم پایانی این رقابت ها برگزار می گردد که در مهمترین رقابت ها علیرضا فیروزجا به مصاف وسلی سو خواهد رفت. در دیگر بازی ها کارلسن با آرونیان، آنیش گیری با واشیه لاگراو و نپو با ناکامورا به رقابت خواهند پرداخت.

جوایز این رقابت ها 220 هزار دلار مشخص شده است.

گفتنی است که در مرحله مقدماتی این رقابت ها، مگنوس کارلسن نروژی پیروز شد با 10.5 امتیاز صدرنشین گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1556

به "صعود فیروزجا به مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود فیروزجا به مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت کارلسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید