عکس های تاریخی از روستا های انگلستان؛ 170 سال قبل

به گزارش تنها پیامک، ویلیام موریس گراندی (William Morris Grundy) عکاس انگلیسی است که در قرن نوزدهم عکس های زیادی را از چشم انداز های روستایی و مردم روستانشین این کشور ثبت کرد. بیشتر عکس هایی که از او به جای مانده متعلق به حدود سال 1855 هستند و موضوع اصلی آن ها کشاورزان، ماهیگیران و شکارچیان روستایی هستند.

عکس های تاریخی از روستا های انگلستان؛ 170 سال قبل

به گزارش خبرنگاران؛ این دوران در تاریخ انگلستان به عصر ویکتوریا معروف است؛ زمانی که ملکه ویکتوریا بر امپراطوری بریتانیا حکومت می کرد. در این دوران وسعت مستعمرات انگلیس در سراسر جهان به بیشترین حد خود رسیده بود و ثروت سرشار حاصل از مستعمرات به خزانۀ سلطنتی سرازیر می شد. شهر های انگلستان در این دوره تحولات بزرگی را به خود دیدند و صنایع مختلف در این کشور رشد چشمگیری کردند.

ثروتمندان شهرنشین انگلستان در این دوران زندگی بسیار تجمل گرایانه ای داشتند و جامعه به لحاظ ایده آل های اخلاقی و عقاید مذهبی در جهت تحولی بزرگ قرار گرفته بود. رشد چشمگیر علاقه به هنر ها و علوم تجربی نیز از دیگر ویژگی های این دوره است. چارلز دیکنز و چارلز داروین دو چهرۀ برجستۀ هنری و علمی این دوران هستند.

اما زندگی روستاییان انگلستان در این دوران هنوز تفاوت قابل ملاحظه ای با گذشته نداشت. در حالی که شهر ها پر از صنایع و کسب و کار های تازه شده بودند، مردم روستایی هنوز مشاغل سنتی و قدیمی خودشان را داشتند. در شهر ها ساختمان های بزرگ و نو ساخته می شد، اما روستا ها هنوز همان معماری قدیمی را حفظ نموده بودند. به همین دلیل بود که خیلی از هنرمندان انگلیسی که در این دوران به سبک رمانتیسیسم گرایش داشتند، چشم انداز ها و زندگی روستایی را به عنوان نمادی از خلوص و سادگی در آثارشان منعکس می کردند.

عکس های ویلیام موریس گراندی علاوه بر ارزش تاریخی، حال و هوایی هنری و رمانتیک نیز دارند و به همین دلیل بود که برخی از عکس های او بعد از مرگش در یک مجموعۀ شعر با عنوان آفتاب در روستا؛ کتابی از اشعار روستایی (Sunshine in the Country: A Book of Rural Poetry) به چاپ رسیدند.

منبع: فرارو
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3042

به "عکس های تاریخی از روستا های انگلستان؛ 170 سال قبل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس های تاریخی از روستا های انگلستان؛ 170 سال قبل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید