محصولات تازه اپل با چه قیمتی عرضه می شوند؟

به گزارش تنها پیامک، مراسم رونمایی از محصولات نو شرکت اپل برگزار گردید. اما در مراسم رونمایی از آیفون 15 چه محصولات معرفی شدند و چه قیمت و ویژگی هایی دارند؟

محصولات تازه اپل با چه قیمتی عرضه می شوند؟

به گزارش تجارت نیوز، مراسم رونمایی از آیفون 15 برگزار گردید. در مراسم رونمایی از محصولات نو شرکت اپل، آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس، اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 معرفی شدند. اما این محصولات با چه قیمت هایی به بازار معرفی می شوند؟

شرکت اپل، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس را به ترتیب 799 و 899 دلار قیمت گذاری نموده است. در واقع، قیمت پایه آیفون 15 با محاسبه نرخ روز دلار (49 هزار و 700 تومان)، معادل حدود 39 میلیون و 710 هزار تومان است. آیفون 15 پلاس نیز به حدود 44 میلیون و 680 هزر تومان می رسد.

این شرکت بعلاوه قیمت گوشی آیفون 15 پرو در کانفیگ پایه را که دارای 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی است، 999 دلار اعلام نموده است. گوشی آیفون 15 پرو مکس در کانفیگ پایه که 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارد، نیز با قیمت 1٬199 دلار به بازار عرضه می گردد. این قیمت ها معادل حدود 49 میلیون و 650 هزار تومان و 59 میلیون و 590 هزار تومان است.

بعلاوه این شرکت، اپل واچ سری 9 را از 399 دلار (معادل حدود 19 میلیون و 830 هزار تومان) در آمریکا عرضه می نماید که احتمالا براساس مقدار یا سایر ویژگی ها متغیر خواهد بود. اپل واچ اولترا 2 نیز 800 دلار قیمت گذاری شده است که به حدود 39 میلیون و 760 هزار تومان می رسد.

امروز مهدی عبقری دبیر انجمن واردنمایندگان موبایل به صورت رسمی گفت که آیفون 14 و 15 رجیستر نمی شوند و واردات آن ها قانونی نیست. اما در صورتی که امکان واردات آن ها به صورت قانونی وجود داشت، باید به این قیمت ها 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 5 درصد حقوق ورودی گمرکی، 4 درصد مالیات علی الحساب و البته سود فروشندگان را نیز اضافه نمود که مورد آخر پایین نخواهد بود.

در واقع، تجربه نشان داده است که محصولات اپل با حباب قیمتی بالایی به بازار ایران وارد می شوند و به ویژه در هفته های نخست عرضه، قیمت های بسیار گزافی دارند. حالا در شرایطی که به طور کلی ورود آیفون 15 به ایران ممنوع است، باید دید آیا این محصول به بازار ایران می رسد یا خیر.

ویژگی های فنی محصولات آیفون 15

محصولات آیفون 15 در حالی امروز رونمایی شدند که یک تغییر اساسی در آن ها ایجاد شده است؛ نوع شارژر آیفون 15 با محصولات دیگر برند اپل فرق دارد. اما در کل ویژگی های این محصولات چیست؟

آنگونه که زومیت گزارش داده است، آیفون 15 و آیفون 15 پلاس با داینامیک آیلند و درگاه USB C معرفی شدند و بدین ترتیب اپل با ناچ و درگاه لایتنینگ روی گوشی های خود خداحافظی کرد.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس همچنان مثل مدل های سال گذشته به ترتیب از نمایشگر 6.1 اینچی و 6.7 اینچی بهره می برند. این دو گوشی شباهت بسیار زیادی به همتایان آیفون 14 خود دارند، اما حالا مثل مدل های پرو به داینامیک آیلند مجهز شده اند و این درحالی است که سال گذشته قابلیت مذکور فقط مخصوص آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بود.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس مثل مدل های پرو آیفون 14 پرو اکنون به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده اند که امکان بزرگ نمایی اپتیکال یک و دوبرابری را فراهم می نماید. یک دوربین 12 مگاپیکسلی نیز درکنار دوربین اصلی تعبیه شده که ثبت عکس های پرتره بسیار باکیفیت را امکان پذیر می نماید. این گوشی ها در رنگ صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی عرضه خواهند شد.

قلب تپنده آیفون 15 و آیفون 15 پلاس تراشه A16 Bionic است که قبلاً آن را در آیفون 14 پرو دیده بودیم. اپل بعلاوه به لطف باتری بزرگ تر، وعده داده شارژدهی این دستگاه بهبود یافته است. این گوشی ها بعلاوه از تراشه نسل دوم UWB بهره می برد و مثل اپل واچ سری 9 اتصال به دستگاه هایی که در فاصله دورتر قرار دارند را بهبود می دهد.

آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس نیز با فریم تیتانیومی، پردازنده سه نانومتری و دوربین توانمند، برای بزرگان صنعت موبایل خطو نشان می کشند.

دو آیفون رده بالای اپل به بدنه تیتانیومی مجهزند و همانند اپل واچ اولترا دکمه اکشن (Action Button) دارند. این دکمه فشاری جای اسلایدر میوت را گرفته است. اپل می گوید آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس قدرتمندترین گوشی های تاریخش هستند.

پردازنده مرکزی (سی پی یو) تراشه نو اپل به لطف بهبود ریزمعماری و طراحی، 10 درصد قوی تر از نسل قبل است و موتور عصبی (Neural Engine) تا دو برابر عملکرد بهتر نشان می دهد. این تراشه ویژه برای قابلیت هایی مثل تصحیح اتوماتیک متن یا Personal Voice (در سیستم عامل iOS 17) کاربرد دارد.

ساعت نو اپل با طراحی خمیده مانند نسل قبل، بازطراحی بزرگی در بخش پردازنده را تجربه می نماید. پردازنده S9 با 5/6 میلیارد ترانزیستور در عملکرد های گرافیکی 30 درصد سریع تر شده و پردازش عصبی تا 2 برابر افزایش یافته!

قابلیت پیدا کردن آیفون های گمشده در خانه، شارژ سریع و ضبط حرکات ورزشی مانند دوچرخه سواری از ویژگی های نو اپل واچ سری 9 نسبت به نسل قبلی هستند. بعلاوه مقدار روشنایی صفحه نمایش ساعت نو اپل به 2000 نیت رسیده که برای ساعت های هوشمند عدد ارزشمندی محسوب می گردد، اما همچنان 1000 نیت از ساعت نو سری اولترا کم نورتر است.

اپل بعلاوه از نسل دوم اپل واچ اولترا با تغییرات اندک رونمایی کرد. اپل واچ اولترا 2 از یک نمایشگر 49 میلیمتری نو بهره می برد که به گفته اپل روشنایی نمایشگر آن به 3000 نیت می رسد که 50 درصد نسبت به نسل پیشین افزایش داشته و درخشان ترین نمایشگر در بین اپل واچ ها محسوب می گردد.

اپل واچ اولترا نیز GPS دو فرکانسه بهره می برد و در حالت عادی 36 ساعت و در حالت Low Power نیز 72 ساعت شارژدهی دارد.

موعد عرضه محصولات نو اپل به بازار های جهانی.

اما محصولات آیفون 15 در چه تاریخ هایی به بازار ها عرضه می شوند؟ اپل اعلام نموده است که پیش فروش آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از آدینه 24 شهریور شروع می گردد. این شرکت تاریخ عرضه آیفون های نو را 22 سپتامبر 2023 (معادل 31 شهریور 1402) اعلام نموده است.

بعلاوه بر اساس اعلام این شرکت، کاربرانی که دارای دیگر مدل های پیشین اپل واچ هستند، می توانند از روز دوشنبه هجدهم سپتامبر، سیستم عامل نو WatchOS 10 را روی ساعت های خود نصب نمایند. فروش اپل واچ اولترا 2 نیز از 22 سپتامبر (31 شهریور) شروع می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 شهریور 1402 بروزرسانی: 22 شهریور 1402 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3240

به "محصولات تازه اپل با چه قیمتی عرضه می شوند؟" امتیاز دهید

110 کاربر به "محصولات تازه اپل با چه قیمتی عرضه می شوند؟" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصولات تازه اپل با چه قیمتی عرضه می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید