محله اروپایی در اصفهان کجاست؟ (تور ارزان اروپا)

به گزارش تنها پیامک، جلفا محله اروپایی در اصفهان است که هواداران زیادی دارد. افرادی که در پی سفرهای اروپایی هستند اما به هر علتی نمی توانند به اروپا سفر نمایند با رفتن به جلفا اصفهان اروپایی داخلی را تجربه می نمایند. علت این امر چیزی جز خیابان زیبای این منطقه با معماری خاص و کافه هایی با دکوراسیون اروپایی نیست. اگر دوست دارید بیشتر با این محله آشنا شوید حتما تا انتهای مقاله همراه خبرنگاران بمانید.

محله اروپایی در اصفهان کجاست؟ (تور ارزان اروپا)

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

نگاهی به جلفا محله اروپایی در اصفهان

جلفا یکی از محله های اصفهان می باشد که به اروپایی بودن مشهور است. این محله از برترین مکان های تماشای اصفهانی به شمار می رود. از مجذوب کنندهیت جلفا اصفهان می توان به سنگ فرش بودن خیابان که باعث تمیزی آن می شود یا حوض های کوچکی که در اطراف این خیابان قرار داده شده، معماری بی نظیر خانه ها که همگی محله ایی متفاوت را ایجاد نموده و باعث شده جلفا محله اروپایی در اصفهان شود اشاره نمود. اگر بخواهیم به تاریخچه این محل اشاره کنیم باید بگویم که قدمت آن به 400 سال پیش برمی شود. بیشتر مردم جلفا ارمنی بودن و به ساخت خانه با معماری خاص دست دادند؛ به همین علت است که این خیابان ما را به یاد محل های مسیحی نشین می اندازد. علاوه بر این کلیساهایی که در این محل ساختند، رنگ و بوی مسیحیت را کامل نموده است.

جلفا کجای اصفهان قرار گرفته است؟

برای رفتن به جلفا محله اروپایی در اصفهان باید از خیابان حکیم نظامی عبور کنید تا به تابلوی جلفا برسید. در واقع بین خیابان حکیم نظامی و توحید اصفهان، در بخش غربی زاینده رود بروید. در این قسمت تابلوهای هدایت وجود دارد که شما با دنبال کردن آن به خیابان جلفا خواهید رسید.

مجذوب کنندهیت های جلفا در اصفهان

محله جلفا در اصفهان دارای مجذوب کنندهیت های زیادی است، فقط باید تعیین کنید از کدام راستا می روید. اگر از چهارباغ پایین آغاز به حرکت کنید و از میدان شهدا به دروازه دولت بروید، در این راستا مکان های تماشای از جمله خانه تاریخی اخوان حقیقی، بازار رنگرزان، مسجد چهار ایوان حکیم، باغ هشت بهشت، عمارت چهل ستون و مدرسه چهار باغ را می بینید.

از دیگر جاذبه های این محل کلیسا وانک می باشد که یکی از دلایل سفر به اصفهان است . علاوه بر تمام این ها به علت اینکه این محل منطقه ارامنه است سبک و سیاق متفاوتی در معماری آن دیده می شود که این خود از زییایی های جلفا است . این نکته هم ذکر می کنیم که بعد از گشت و گذار حتما به کافه های این منطقه سر بزنید که خود یکی دیگر از مجذوب کنندهیت های این محل است.

در ادامه جزئی تر به هر مکان تماشای جلفا محله اروپایی در اصفهان می پردازیم:

1- کلیسا وانک

یکی از معروف ترین کلیساهای جلفا محله اروپایی در اصفهان کلیسای وانک است که هر فردی که به اصفهان سفر می نماید حتما به این کلیسا سر خواهد زد. متراژ این مسجد 9 هزار مترمربع است که 4 هزار متر آن فضای سبز و مابقی ساختمان می باشد . در سقف این کلیسا نقوشی با آب طلا و رنگ روغن کشیده شده که مضمون آن زندگی حضرت مسیح است و برای هدایت شما کنار هر نقش یک عدد نوشته شده تا با دنبال کردن آن از داستان های تاریخی برگرفته از انجیل، به وسیله نقاشی آگاه شوید که این خود از مجذوب کنندهیت های منحصر به فرد این کلیسا است.

2- کلیسا جلفا

با توجه به اینکه افرادی که در جلفا محله اروپایی در اصفهان زندگی می نمایند مسیحی هستند، برای انجام دعا و مناجات کلیسا هایی ایجاد کردند که جلفا یکی از آن ها است. معماری کلیسای جلفا آنقدر مجذوب کننده می باشد که باعث مجذوب کنندهیت آن شده است. بعلاوه نقاشی روی دیوارها، گنبدی شکل بودن بعضی از قسمت ها و ناقوس هایی که به صدا در می آیند، همگی علتی برای این هستند که کلیسا جلفا یکی از مکان های تماشای اصفهان شود.

3- کلیسا بیت الحم

یکی دیگر از کلیساهای معروف اصفهان کلیسا بیت الحم می باشد. این کلیسا از نظر ظاهر و معماری شباهت بیشتری با اروپا دارد و در طراحی آن از سنگ مرمر استفاده شده است و مانند سایر کلیساها دارای نقش و نگارهایی می باشد. کلیسا بیت الحم در نزدیکی میدان جلفا قرار گرفته است.

4- کلیسا سرکیس

کلیسا سرکیس در جلفا محله اروپایی اصفهان قرار گرفته است و یک تفاوت با سایر کلیسا دارد آن هم دو گنبدی بودن آن است . این کلیسا قدیمی می باشد و بارها و بارها بازسازی شده است. در هر کدام از 2 گنبد، 8 عدد نورگیر وجود دارد که نور را تامین خواهد نمود.

جلفا یعنی خیابان هایی به یاد ماندنی

در جلفا محله اروپایی در اصفهان خیابان هایی وجود دارد که از راه رفتن در آن پشیمان نخواهید شد. نمونه ای از این خیابان های معروف خاقانی می باشد که در آن انواع رستوران، مرکز خرید و مراکز هنری وجود دارد. یکی از خیابان های دیگر جلفا که پاتوق مردم ساکن آنجا شده کوچه سنگ تراش ها است که با راه رفتن در آن حس می کنید در اروپا هستید.

معماری جلفا، سبک و سیاقی خاص

همانطور که قبلا هم اشاره نمودیم معماری جلفا محله اروپایی در اصفهان بسیار خاص است. در معماری این محل از سبک سنتی، سبک ادیان مختلف و موارد دیگر استفاده شده است و چون مردمان مسیحی در آنجا زندگی می نمایند این علتی برای اروپایی بودن این منطقه از اصفهان می باشد. در ساخت خانه های این منطقه از انواع سنگ تراش ها استفاده می شود که این خود علتی برای متفاوت بود فضا و معماری این محله است.

کافه های جلفا را از دست ندهید!

از زیبایی های دیگر جلفا این محله اروپایی در اصفهان کافه های آن است که برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت گزینه خوبی به شمار میرود. از کافه های این منطقه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کافه رستوران ایتالیایی هرمس
  • کافه بهار نارنج
  • کافه رستوران رومانس
  • کافه آنی
  • کافه ستاره
  • کافه مارسی
  • کافه دالون
  • کافه آشوب
  • کافه شربت سرای فیروز

اطراف جلفا چه مکان های تماشای دیگری وجود دارد؟

اگر گشت و گذر در جلفا خاتمه یافت و هنوز خسته نبودید، می توانید در اطراف این محل هم به مکان های تماشای از جمله : سی و سه پل، زاینده رود، میدان نقش دنیا، پارک ناژوان و منارجنبان سری بزنید .

پاساژهای جلفای اصفهان

مرکز خرید یکی از عنصرهای اصلی هر شهری است که نبود آن ضعف بزرگی ایجاد می نماید؛ اما باید بگویم در جلفا محله اروپایی اصفهان مراکز خرید متعددی وجود دارد که خیال شما را از این بابت راحت نموده است. از جمله در خیابان خاقانی محله چهار سوق برترین و لاکچری ترین پاساژها قرار گرفته که از پوشاک تا لوازم تزیینی شما را تامین می نماید. علاوه بر آن می توانید از مجتمع مارتین تماشا کنید؛ اما باید گفت که کلاه ها در این پاساژ گران قیمت اما مارک هستند و اگر دنبال برند هستید حتما به این مرکز خرید سریع بزنید. ولی اگر قصد خرید هم نداشتید به ساندویچی آرابو سر بزنید و از ساندویچ های معروف آن میل کنید.

جلفا در کریسمس

به علت اینکه مردم محله جلفا مسیحی هستند در کریسمس این محله حال و هوایی متفاوت دارد؛ برای مثال درختان کریسمسی که در اطراف خیابان ها قرار دارند یا بابانوئل ها که به گوشه به گوشه این محل زیبایی می بخشند و حتی کارکنان هتل ها، لابی های خود را تزیین می نمایند، اگر در این زمان به جلفا محله اروپایی در اصفهان بیایید از شما با برترین امکانات پذیرایی خواهد شد .

دسترسی به جلفا اصفهان

اگر با ماشین می روید که باید آدرس خود را به راننده بدهید، در اغلب موارد به خاطر معروف بودن این محله خودشان آشنایی دارند و شما را به مقصد می رسانند؛ اما اگر قصد دارید با اتوبوس و بی آرتی بروید باید اتوبوسی را انتخاب کنید که از توحید و خیابان خاقانی عبور نمایند. اگر هم در پی ترمینال هستید با اتوبوس های ترمینال خود را به دروازه شیراز رسانده و سپس با بی آرتی به سمت حکیم نظامی بروید و بعد با تاکسی یا اتوبوس خود را به مقصد برسانید.

نتیجه گیری

اصفهان یکی از شهرهایی است که مسافران زیادی هر ساله به آنجا می روند؛ اما شاید کمتر کسی با جلفا محله اروپایی در اصفهان، ویژگی ها و جاذبه های آن آشنایی داشته باشد. اگر بخواهید اروپایی داخلی را تجربه کنید بعد از خواندن این مقاله حتما جلفا مقصد بعدی سفر شما خواهد بود. از اینکه همراه خبرنگاران بودید و ما را تا انتهای مقاله همراهی کردید ممنونیم. امیدواریم با محله جلفا به طور کامل آشنا شده باشید .

  • آیا در جلفای اصفهان کافه هم وجود دارد؟

بله در جلفا محله اروپایی اصفهان کافه هایی با دکوراسیون خاص وجود دارد که هرکسی را به خود جذب می نماید و گزینه مناسبی برای گذراندن وقت است.

  • از ترمینال چگونه به سمت جلفا برویم؟

اگر ترمینال هستید با اتوبوس های خود ترمینال به سمت دروازه شیراز حرکت کنید و سپس با بی آرتی به طرف حکیم نظامی رفته و بعد با تاکسی یا اتوبوس خود را به جلفای اصفهان برسانید.

  • کدام کلیسا ها در جلفای اصفهان قرار دارند؟

  • کلیسا جلفا
  • کلیسا وانک
  • کلیسا بیت الحم
  • کلیسا سرکیس
منبع: الی گشت
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3077

به "محله اروپایی در اصفهان کجاست؟ (تور ارزان اروپا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله اروپایی در اصفهان کجاست؟ (تور ارزان اروپا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید