بازسازی پل میرزا رسول میاندوآب ادامه دارد

به گزارش تنها پیامک، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بازسازی بنای تاریخی پل میراز رسول میاندوآب در امسال نیز ادامه دارد.

بازسازی پل میرزا رسول میاندوآب ادامه دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری 15 مرداد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در امسال بازسازی های در نظر گرفته شده برای این اثر تاریخی شامل بازسازی های موضعی، ترمیم دستک های تخریب شده، خالی کردن بندهای فرسوده و بندکشی مجدد و بازسازی طاق ها است.

او اضافه کرد: عملیات ترمیم این اثر تاریخی از چندی پیش آغاز شده و انتظار می رود تا حدود یک ماه دیگر به انتها برسد، هرچند که با توجه به ضرورت های موجود احتیاج است تا با تخصیص اعتبار لازم در فصول آینده نیز کار بازسازی آن ادامه داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: طی سه فصل گذشته بازسازی های اجرا شده در این پل شامل استحکام بخشی پی ها، بسترسازی و اجرای سنگ فرش نهایی در بستر، سبک سازی عرشه و اجرای آجرفرش در عرشه بوده است.

بر اساس شواهد معماری و نوع مصالح به کار رفته، احتمالا قدمت این اثر مربوط به دوره صفوی بوده که بعدا در دوره قاجاریه بازسازی هایی در آن اجرا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1125

به "بازسازی پل میرزا رسول میاندوآب ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی پل میرزا رسول میاندوآب ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید