مستند پرتره استاد داود فتحعلی بیگی از شبکه چهار سیما

به گزارش تنها پیامک، تهران (پانا) - زندگی حرفه ای استاد داود فتحعلی بیگی از قاب حکایت دل شبکه چهار سیما، دوشنبه سیزدهم دی ماه پخش خواهد شد.

مستند پرتره استاد داود فتحعلی بیگی از شبکه چهار سیما

به گزارش روابط عمومی، فیلم مستند مرد عاشقانه ها به زندگی استاد داود فتحعلی بیگی ، کارگردان و بازیگر تئاتر،سینما و تلویزیون، نویسنده و پژوهشگر، اختصاص دارد .

داوود فتحعلی بیگی بازیگر متولد 1329 در زنجان است. او کار خود را از سینما شروع کرد و سال 1367 در فیلم آری این چنین بود... به کارگردانی داود اسماعیلی بازی نموده است. او در آثاری همانند سگ کشی ساخته بهرام بیضایی، آلزایمر احمدرضا معتمدی و کتاب قانون به کارگردانی مازیار میری بازی نموده است.

داود فتحعلی بیگی متولد دانش آموخته مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او علاوه بر کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری، مدرس دانشگاه است. فتحعلی بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است و در سال 1380 پیروز به دریافت مدرک درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. فتحعلی بیگی برنده دیپلم افتخار نمایشنامه نویسی مسابقه بین الملل دوازدهمین جشنواره عروسکی تهران در 1387 است و مدیریت تالار محراب از 1365 تا 1374 و مدیرت اداره تئاتر از 1376 تا 1384 را بر عهده داشته است. وی عضو و ریس هیئت مدیره انجمن تعزیه ایران 1384 تا به حال است و نمایش هایش در جشنواره های معتبر جهانی از جمله جشنواره عروسکی زاگرب در سال 1369 و جشنواره های آوینیون، پارما و آریوانودلاماره ایتالیا دارای رتبه های برتر شده است.

مجموعه مستند حکایت دل کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیماست که هر دوشنبه ساعت 21 به یک استاد عالیقدر عرصه ادب و فرهنگ و هنر اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2990

به "مستند پرتره استاد داود فتحعلی بیگی از شبکه چهار سیما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند پرتره استاد داود فتحعلی بیگی از شبکه چهار سیما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید