معرفی تعدادی از زیباترین باغ های دنیا

به گزارش تنها پیامک، در میان شهرهای مدرن امروزی با برج های سر به آسمان ساییده و مجتمع های عظیم با معماری های عجیب، وجود پارک ها و باغ ها غنیمنی است تا انسان بتواند لختی در دل طبیعت بیاساید. در کنار پارک های ملی و مناطق حفاظت شده دنیا، زیباترین باغ های دنیا وجود دارند که به دلیل طراحی و معماری های زیبا و هنرمندانه توانسته تا محیطی شگفت انگیز را فراهم آورند و تبدیل به جاذبه های گردشگری شهر یا کشور خود شوند. در ادامه تصمیم داریم به معرفی بهترین باغ های دنیا بپردازیم که در میان مناطق گردشگری برای خود نام و نشانی به هم زده اند. برای آشنایی بیشتر با باغ های زیبای دنیا با ما همراه باشید.

معرفی تعدادی از زیباترین باغ های دنیا

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کوچک با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ زیبای بات چارت (Butchart gardens)

سالانه یک میلیون گردشگر از سراسر دنیا به کانادا می آیند تا بتوانند از باغ زیبا و رویایی بات چارت دیدن نمایند. این مورد از بهترین باغ های دنیا، سایتی ملی برای کشور کانادا بوده که ارزش تاریخی هم دارد. نکته جالب این باغ رویایی که باعث جذب گردشگران فراوانی از چهار گوشه دنیا می گردد، وجود تنوع گیاهی فراوانی است که در هر فصل، به آن زیبایی خاصی می بخشند. در پاییز می توانید از باغ ژاپنی لذت ببرید و در تابستان سرمست شوید از شکوه بی نظیر گل های رز. این باغ رویایی در زمستان هم دارای جذابیت های فراوانی بوده و توصیف بهارهای پارک باغ بات چارت هم کاری است محال و ناممکن.

باغ ورسای (versailles gardens)

نام کاخ ورسای چنان با تار و پود تاریخ دنیا پیوند خورده که بدون تردید همگان با آن آشنا هستند، اما در میان این کاخ زیبا باغی رویایی واقع شده است که در روزگاران دور محل تفریح و تفرج پادشاهان و میهمانان عالی رتبه بود، اما در حال حاضر مکانی است که دیدن آن دیگر رویا نیست و می توان در میان این پارک قدم زد و استراحت کرد. این مورد از باغ های زیبای دنیا در بطنش کانالی را قرار داده که زیبایی آن را دوچندان نموده است. این کانال محلی بوده که پادشاه وقت، بر روی آن به گاندولا سواری می پرداخت و از آن لذت می برد. گاندولا نام شکلی از قایق است با گوشه های مرتفع و کفی تخت که یکی از تفریحات دوران پادشاهی فرانسه محسوب می شد.

باغ کوکنهف (keukenhof gardens)

به وسیع ترین باغ گل دنیا خوش آمدید. کوکنهف پارکی است مملو از گل های رنگارنگ و فضایی سحرانگیز با عطرهای گوناگون. این مورد از زیباترین باغ های دنیا را در رویاهای خود هم نمی توانید تصور کنید. شاید شهردار وقت شهر لیز هم زمانی که در کمسیون سال هزار و نهصد و چهل و نه میلادی اقدام به تصویب نمایشگاه گل رساند نیز تصور نمی کرد روزگاری این منطقه از کشور هلند تبدیل به بزرگترین باغ گل دنیا گردد، اما پرورش دهندگان گل برای نمایش محصولات خود به این پارک هجوم آوردند و مجموعه ای را به وجود آوردند که چشم هیچ بیننده ای از دیدنش سیر نمی گردد.

باغ بی نظیر مجسمه مینیاپولیس (minneapolis gardens)

مجسمه های گوناگون و آثار هنری این پارک باغ زیبا، مداوم در حال تغییر هستند و هر بار که پا به این مورد از بهترین باغ های دنیا بگذارید، مبهوت هنر هنرمندان معاصر می شوید. از این باغ پارک رویایی و بی نظیر به عنوان نمایشگاهی آموزنده در هنرهای معاصر هم استفاده می گردد که در نوع خود، میان کشورهای دنیا بی نظیر است. شاید عکاسی در کنار پلی که به شکل قاشق طراحی شده، یکی از جذابیت هایی باشد که از خاطر بازدیدنمایندگان آن پاک نمی گردد.

پارک و املاک دیدنی استورهد (Stourhead gardens)

حتی اگر بتوان به راحتی از زیبایی و افسونگری املاک و باغ های استورهد گذشت، اما نمی توان از کنار روستا و عمارت هایی که در قرن هجدهم و با ایده دریافت از معابدی چون آپولون و هرکول بنا شده، گذر کرد. این عمارت ها که تلفیقی از معماری یونان باستان و هنر بریتانیایی بوده، در حال حاضر مکانی است جذاب برای گردشگرانی که از دیدن زیباترین باغ های دنیا لذت می برند.

باغ های سلطنتی وزاک (Vézac)

قلعه هایی متعلق به قرن هفدهم میلادی در کنار باغ هایی در هم تنیده و زیبا با درختان زیفون، سرو و شمشادهای فراوان، مجموعه ای را در کشور فرانسه تشکیل داده اند که گردشگران فراوانی را از سراسر دنیا به سمت خود فرا می خوانند تا در این پارک های رویایی، تصاویری را ببینند که در تمام طول عمر از خاطرشان محو نگردد. لذتی که گردشگران در میان راه های کشیده شده در میان این باغ پارک که در حدود پنج کیلومتر است تجربه می نمایند، منحصر بفرد و باور نکردنی است.

باغ ویلا د استه (Villa dEste gardens)

صومعه ای قدیمی با طراحی متاثر از سبک اروپایی که بعدها تبدیل به ویلای مشهور د استه شده، دارای چشمه و باغ هایی بوده که بیشتر شبیه تصاویری هستند رویایی در میان کارت پستال های زیبا. این مورد از باغ های زیبای دنیا در حال حاضر مورد حفاظت نهاد دنیای یونسکو بوده و یکی از دیدنی ترین باغ پارک های دنیا هست.

پارک آبی فورت وورث (Fort Worth Water gardens)

پانصد گونه گیاهی در کنار پله هایی که آب از میانشان جاری است، فضای پارک آبی فورت وورث را تشکیل می دهند که هوش از سر هر بیننده ای می برد و همچون جادویی آرامش بخش، ذهن گردشگران را تسخیر می نماید. این پارک آبی دارای زیبایی رازآلود و افسونگر است.

جنگل بامبو آراشی یاما (Arashiyama Bamboo Grove)

تنها دخالت انسان در این جنگل طبیعی و زیبا، راستای است به طول پانصد متر که از زیارتگاهی به نام ننمیا جینجا (Nonomiya - jinja) آغاز می گردد و تا معبد تنرو جی (Tenryu - ji) ادامه دارد. این راستا رویایی و بی نظیر در دل این جنگل، فضایی دل انگیر و آرامش بخش را فراهم آورده که آن را تبدیل به پارکی فوق العاده برای گردشگران سراسر دنیا نمود. دانستن این نکته لازم است که مردم کشور آفتاب برای درختان بامبو ارزش والایی قائل هستند و این درخت را مکانی می دانند که شیطان در آن نفوذی ندارد و عاری از هر وسوسه و حیله شیطانی است. با دانستن این نکته و اینکه راستا این پارک جنگلی بین دو معبد واقع شده است، می توان تصور کرد که قدم زدن میان این مورد از باغ های زیبای دنیا، چه تقدس و ارزشی بین مردمان کشور ژاپن دارد.

باغ سان سوسی (Sanssouci gardens)

مجسمه هایی باشکوه از پادشاهان مشهور دوران عظمت روم باستان در میان باغی رویایی از گل های زیبا با معماری سبک باروک، همگی در کنار کاخ تابستانی سان سوسی، فضایی فرح بخش و زیبا را ساخته اند که گردشگران بسیاری از دنیا برای دیدن عظمت و زیبایی آن به شهر پوتسدام سفر می نمایند. این پارک باغ رویایی به دستور فردریک کبیر پروس بنا شد و در حال حاضر، پارکی زیبا است با درهایی گگردده به روی بازدیدنمایندگانی که از قدم زدن در آن لذت فراوان می برند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 689

به "معرفی تعدادی از زیباترین باغ های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از زیباترین باغ های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید