مکاشفه های شاعرانه از زندگی یک دلقک دوست داشتنی

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران-رمان دلقک نوشته هدا حدادی از انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، داستان زندگی یک دلقک دوست داشتنی است.

مکاشفه های شاعرانه از زندگی یک دلقک دوست داشتنی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،موضوع داستان درباره شکل گیری یک رابطه محبت آمیز در زندگی دو دختر، یکی دانشجو و دیگری ترک تحصیل کرده و مجهز به علوم ویژه دلقک ها می پردازند که در ابتدا غیر عادی جلوه می کند، اما رفته رفته باور پذیر می شود.

نگار دختر دانشجو است که یک روز در ایستگاه اتوبوس با دختر نوجوانی برخورد می کند و این اتفاق به ظاهر ساده، موجب اتفاقاتمکاشفه های شاعرانه از زندگی یک دلقک دوست داشتنی بعدی می شود. نگار به مرور متوجه می شود دختر نوجوان تنهاست. (پدر و مادر دختر برای کار به جنوب رفته اند) نگار در ابتدای برخورد ، به واسطه رفتار های عجیب و ناآشنای دخترنو جوان ، با وی برخوردی سرد و حتی خشن دارد که همین مسئله در ادامه موجب رجوع دوباره وی به طرف دختر نوجوان می شود.

او دختر را به دور از چشم همسایه ها و به ویژه عمه خود که او هم در همسایگی نگار زندگی می کند، به آپارتمان کوچک خود می برد و بعد از مدتی این پنهان کاری فاش می شود و رابطه صمیمانه ای بین دختر دلقک و عمه نگارو همسایه ها شکل می گیرد. و پس از آن اتفاقات تازه ای در محل زندگی نگار رخ می دهد . نگار هم رفته رفته به رفتار های دختر انس می گیرد و وابسته می شود که در خاتمه با رفتن او، جای خالی وی را به شدت حس می کند.

رمان دلقک در سه فصل؛ پاره پوره های دو روز اول، پاره پوره های دلقک بودن و پاره پوره های همسایگی تنظیم شده که همین عناوین گویای تقسیم بندی بخش های کلیدی در داستان است.

هدا حدادی نویسنده این رمان (متولد 1355 در تهران و تصویرگر کتاب های کودک و نوجوان، نویسنده و شاعر است. تا به امروز حدود 80 کتاب از وی در هر سه حوزهٔ تصویرگری، ادبیات داستانی و شعر در ایران و سایر کشور های جهان به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2395

به "مکاشفه های شاعرانه از زندگی یک دلقک دوست داشتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکاشفه های شاعرانه از زندگی یک دلقک دوست داشتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید