نوسازی به صرفه می گردد ، بسته های تشویقی در راه است

به گزارش تنها پیامک، برای خدمت رسانی به شهروندان و بعلاوه ایجاد انگیزه نوسازی میان مالکان بافت فرسوده، ارائه بسته های تشویقی از سوی شهرداری منطقه 11 در راه است.

نوسازی به صرفه می گردد ، بسته های تشویقی در راه است

به گزارش خبرنگاران، شهردار منطقه 11 با اعلام این خبر گفت: منطقه ها نمی توانند برای نوسازی بافت فرسوده به صورت جزیره ای تصمیم بگیرند. حدود 30 درصد از منطقه11 تهران را بافت فرسوده تشکیل داده است و ما در پی ایجاد انگیزه برای ساخت مسکن در این بخش ها هستیم.

به گفته سید محمد موسوی، در برخی از بخش های فرسوده این معضل وجود دارد که بافت بسیار ریزدانه است و تجمیع هفت یا هشت پلاک نهایت به 300 متر می رسد. هرکدام از این پلاک ها مالک جداگانه دارند و هر مالک پارکینگ مخصوص به خود می خواهد و این باعث می گردد نوسازی به تعویق بیفتد یا منجر به تخلف گردد.

او با اشاره به اجرای طرح تفصیلی اضافه نمود: در این زمینه طرح تفصیلی به صورت کلی اجرا می گردد و اگر خارج از آن طرح تشویقی خاصی باشد باید طبق ضوابط معاونت شهرسازی نوشته و سپس در شورای شهر آنالیز و دنبال گردد.

شهردار منطقه 11 احیای بافت فرسوده مستلزم وجود رغبت و انگیزه و صرفه مالی برای مالکان و سازنده ها عنوان نمود و از ارائه بسته تشویقی در آینده ای نزدیک اطلاع داد: احتمالاً تا یک ماه آینده بسته تشویقی بافت های فرسوده ابلاغ خواهد شد و عمده موضوعات این طرح درباره طبقه تشویقی، پارکینگ و سطح اشغال خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 شهریور 1401 بروزرسانی: 10 شهریور 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3071

به "نوسازی به صرفه می گردد ، بسته های تشویقی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوسازی به صرفه می گردد ، بسته های تشویقی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید