تور آلمان: همکاری کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه های خطی هامبورگ و اسکاتلند

به گزارش تنها پیامک، کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ و دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند در صورت موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی همکاری های آموزشی و پژوهشی را انجام خواهد داد.

تور آلمان: همکاری کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه های خطی هامبورگ و اسکاتلند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مسعود نصرتی، مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان، با مایکل فردریش رئیس مرکز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ و ایلسه استارکنبوم از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند در کاخ گلستان نشستی را انجام داد. در این نشست درباره همکاری های آموزشی و پژوهشی، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی، کنفرانس های بین المللی، چاپ و نشر آثار فرهنگی و تاریخی گفت و گو شد.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت:

مرکز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ یکی از مهم ترین مراکز پژوهشی در این زمینه است و تا به امروز پروژه های پژوهشی مهمی در بیشتر نقاط جهان مدیریت و اجرا و در این راستا آثار منحصر به فردی را از شرق آسیا تا غرب آفریقا به جهان معرفی نموده است.

وی افزود:

پس از طی مراحل قانونی و دریافت موافقت رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تفاهمنامه سه جانبه میان کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه های خطی فرهنگی هامبورگ و دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند برای معرفی آثار تاریخی و فرهنگی این مجموعه میراث جهانی پس از تأیید معاونت میراث فرهنگی سازمان بسته می گردد، بعلاوه لیست تخصصی مرقعات کتابخانه نسخ خطی کاخ گلستان و لیست کامل نسخه های خطی کاخ گلستان به شکل 2 زبانه چاپ و دیجیتال کردن نسخه های خطی این مجموعه در دستور کار قرار می گیرد و زیرساخت های مناسب برای برخط شدن آن ها فراهم می گردد.

منبع: کجارو / ایلنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2400

به "تور آلمان: همکاری کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه های خطی هامبورگ و اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: همکاری کاخ گلستان با مرکز پژوهشی نسخه های خطی هامبورگ و اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید