پوشش خدمات پایه ای برای معلولان افزایش پیدا کند

به گزارش تنها پیامک، رئیس کمیته بهزیستی و توانبخشی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که در جلسه امروز این کمیته بر لزوم افزایش پوشش خدمات پایه ای برای افراد دارای معلولیت تأکید شد.

پوشش خدمات پایه ای برای معلولان افزایش پیدا کند

محمدعلی محسنی بندپی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به جلسه امروز کمیته بهزیستی و توانبخشی گفت: این جلسه با حضور نمایندگانی از مرکز پژوهش ها، معاونت قوانین، شورای عالی بیمه سلامت، انجمن های توانبخشی و وزارت بهداشت تشکیل شد و اعضای کمیته بر لزوم افزایش پوشش خدمات پایه ای و توانبخشی تأکید کردند.

وی شرح داد: خدمات پایه ای تحت پوشش بیمه ها بسیار قدیمی است به طوری که اگر یک فرد نیاز به فیزیوتراپی داشته باشد تنها دو، سه قلم آن تحت پوشش بیمه قرار گرفته و مابقی آزاد حساب می گردد لذا بر این موضوع تأکید شد که سازمان های بیمه گر به ویژه شورای عالی بیمه سلامت و وزارت بهداشت متعهد شوند که خدمات پایه ای بیمه ای برای افراد دارای معلولیت و بعلاوه خدمات توانبخشی افزایش پیدا کند.

محسنی بندپی اضافه کرد: در صورتی که بیمه ها کمبود منابع برای پوشش این خدمات داشته باشند می توان به سراغ خلق منابع در لایحه بودجه 1401 و برنامه هفتم توسعه رفت.

این عضو کمیسیون بهداشت درمان مجلس اضافه کرد: علاوه بر این در این جلسه تأکید شد که شورای عالی بیمه سلامت و وزارت بهداشت راهکارهای حذف فرانشیز از خدمات توانبخشی در افراد دارای معلولیت و سالمندان را به کمیته ارائه نمایند. در حال حاضر 30 درصد خدمات به صورت فرانشیز به وسیله مردم پرداخت می گردد حال اینکه معمولا این افراد از اقشار کم عایدی و دارای مضیقه اقتصادی هستند. تأکید بر این است که پرداختی افراد دارای معلولیت، سالمندان و بازنشستگان از جیب شان کمتر گردد لذا سازمان های بیمه گر مأمور شدند که راهکارهای کاهش و حذف فرانشیز را به کمیته بهزیستی و توانبخشی ارائه نموده تا در نهایت در کمیسیون بهداشت آنالیز و به صورت مصوبه به صحن علنی ارائه گردد.

بندپی با بیان اینکه 99.5 درصد از منابع سازمان های بیمه گر صرف ارائه خدمات درمانی و تشخیص می گردد، گفت: تنها نیم درصد از این منابع برای خدمات توانبخشی است به همین علت باید آنالیز گردد که چطور از این نیم درصد می توان سهم پرداختی معلولان و سالمندان برای درمان شان را کاهش داد.

وی در انتها گفت: با وجودی که سهم نظام سلامت و عایدی ناخالص ملی 8.1 درصد است مقدار رضایتمندی مردم از شرایط نظام سلامت کم است به همین علت تأکید شد که با یاری انجمن های علمی این موضوع مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد تا بتوان با مدیریت منابع بازنگری هایی را انجام داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2515

به "پوشش خدمات پایه ای برای معلولان افزایش پیدا کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوشش خدمات پایه ای برای معلولان افزایش پیدا کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید