کارلوس کی روش عوض شد! ، رفتار اسرارآمیز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش تنها پیامک، رفتار کارلوس کی روش در بازگشت به تیم ملی فوتبال ایران در مقایسه با آنچه که در گذشته از مرد پرتغالی دیده بودیم کاملا تغییر نموده است.

کارلوس کی روش عوض شد! ، رفتار اسرارآمیز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

به گزارش خبرنگاران آنلاین، بعد از مصاحبه انتقادآمیز یحیی گل محمدی از طولانی بودن دوره حضور بازیکنان ملی پوش در اردوی ارزیابی فنی و ریکاوری تیم ملی، خیلی ها در انتظار یک پاسخ محکم و کوبنده از کارلوس کی روش بودند. یحیی اعتقاد داشت که بازیکنان نباید 4 روز در اردوی تیم ملی باشند و این اتفاق عملا رابطه آنها را با برنامه آماده سازی باشگاه قطع می نماید. اگر همه چیز مثل سابق بود، کی روش جواب تندی به این اظهارنظر می داد، یک دشمن فرضی تازه برای خودش و تیمش می تراشید، 24 ساعته علیه یحیی مصاحبه می کرد و حتی اگر سرش می رفت، حاضر نبود تعداد روزهای حضور بازیکنان ملی پوش شاغل در لیگ برتر در اردوی داخلی را کاهش بدهد. مدل 2022 کارلوس کی روش اما با برخوردش، همه را شگفت زده کرد. او نه تنها موضعی علیه یحیی نگرفت، بلکه حتی انتقاد منطقی این مربی را پذیرفت و تعداد روزهای استفاده از ملی پوشان در اردو را به 3 روز کاهش داد. او هیچ انتقادی در پاسخ به انتقادهای چند مربی لیگ فزونی نداشت و حتی از اقدام همه باشگاه ها برای سپردن ستاره هایش به تیم ملی برای ریکاوری، قدردانی کرد.

  • آخرین حریف ایران قبل از جام جهانی | مصاف شاگردان کی روش با رقیب همیشگی

این آن کارلوس کی روشی نیست که در فوتبال ایران شناخته ایم. این آن کارلوس کی روشی نیست که در یک مقطع 8 ساله، تصمیم ساز اول و آخر تیم ملی بوده است. او ظاهرا در بازگشت به فوتبال ایران، دچار یک رنسانس بزرگ اخلاقی شده است. او حالا با مربیان مدارا می نماید و پاسخ هر جمله انتقادآمیزی را با 10 جمله انتقادآمیز نمی دهد. کی روش برای جنگ به فوتبال ایران برنگشته و حالا دیگر این حقیقت در رفتار او واضح به نظر می رسد.

کی روشی که می شناختیم، بازیکنان ملی پوش پرسپولیس را ناگهان v از اردوی خارجی تیم دیپورت می کرد؛ آن هم فقط به این علت که برانکو به ناآمادگی و اضافه وزن آنها در اردو معترض شده بود. کی روشی که می شناختیم حتی بیشتر از تیم های رقیب، درباره برانکو حرف می زد و هر مصاحبه را به او ربط می داد. کی روشی که می شناختیم مدام بیانیه صادر می کرد و به سراغ استفاده از کلمه هایی مثل مار و عقرب می رفت. کی روشی که می شناختیم دائما با یک فضای منفی سروکار داشت و حتی دستیاران ایرانی اش را به خاطر همکاری نکردن در مصاحبه علیه مخالفان، برکنار نموده بود. او دیگر سپر را روی زمین گذاشته و شمشیرش را هم به ایران نیاورده است. کی روش پذیرفته که به خاطر تیم ملی فرصت حضور در چهارمین جام جهانی را تجربه می نماید و ظاهرا این بار دیگر نمی خواهد این فرصت به هیچ قیمتی آغشته به نفرت و دشمنی شود. او دیگر با همه جهان سر جنگ ندارد و با ژستی صلح آمیز به فوتبال ایران برگشته است.

چه چیزی کارلوس کی روش را تغییر داده است؟ شاید دوران حضور او در مصر و کلمبیا موجب رقم خوردن این تغییر شده است. او در 2 کشور نو، قدر حمایت ها در ایران را بیشتر دانسته است. کی روش در مصر و کلمبیا منتقدان زیادی داشت و رسانه ها نیز به ندرت حمایتش می کردند. او هرگز در بین طرفداران فوتبال در این دو کشور به میزان ایران محبوب نشد. 2 تجربه ناکام در 2 نقطه جهان برای رسیدن به جام جهانی، شاید این تغییر را در رفتار کی روش به وجود آورده است. شاید هم شرایط خاص حضور روی نیمکت تیم ملی، موقعیت کی روش را تغییر داده باشد. او به خوبی می داند که نقشی در صعود ایران به جام جهانی نداشته و قدمی در این راستا برنداشته است. او در شرایطی جانشین اسکوچیچ شده که مربی کروات برترین نتایج ممکن را با تیم ملی به دست آورده بود. شاید این اوضاع خاص موجب شده نگاه کی روش به فوتبال ایران تغییر کند. او دیگر فوتبال ایران را مدیون خودش نمی داند و از موضع بالا به فوتبال ایران نگاه نمی نماید.

این تغییر در رفتار آقای سی کیو، شاید مقدمه ای برای سپری کردن یک جام جهانی رؤیایی برای ایران باشد. حالا که کی روش عوض شده، شاید تقدیر همیشگی فوتبال ایران هم عوض شود و تیم ملی به دور حذفی جام جهانی راه پیدا کند. نخستین صعود تاریخ، درست همان چیزی است که از جام جهانی قطر می خواهیم. یک تجربه مجذوب کننده و فراموش نشدنی که می تواند برای همواره همراه تیم ملی و طرفدارانش بماند. ایران این بار بدون جنگ و دعوا راهی جام جهانی می شود. کی روش به خوبی می داند که رختکن تیم ملی، چقدر آماده ایجاد دودستگی است. او به روشنی می داند که اگر به تفاوت ها تکیه کند، یک فروپاشی بزرگ را در تیم ملی رقم خواهد زد. او بهتر از هرکسی، حساسیت موقعیت فعلی را درک می نماید و نگران شرایط تیم ملی است. هیچ کس نمی داند تغییر محسوس در رفتار آقای مربی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. آیا حتی در صورت نتیجه گرفتن در جام جهانی نیز، کی روش این ویژگی های نو را حفظ می نماید یا دوباره به همان تاج و تخت خیالی و همان موضع قبلی برمی شود؟ فعلا زمانی برای فکرکردن به این سؤال نیست. فعلا باید از تغییر کارلوس لذت برد و این مربی را در قامتی نو دیدن کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مهر 1401 بروزرسانی: 26 مهر 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3095

به "کارلوس کی روش عوض شد! ، رفتار اسرارآمیز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارلوس کی روش عوض شد! ، رفتار اسرارآمیز سرمربی تیم ملی فوتبال ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید