کتاب تحلیل سیاست برای رهبران آموزشی به پیشخان آمد

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، منظره عرصه رهبری آموزشی مملو از پیچیدگی ها است. به عنوان رهبر آموزشی، چه در مدرسه باشید یا دانشکده و دانشگاه و چه در عرصه سیاست و سیاست گذاری، تحلیل سیاست به دلایل مختلف مملو از چالش است. رهبران آموزشی باید ایده ها را بیان نمایند، رؤیاها را القا نموده و انتقال دهند، ایده آل های قابل اجرا را ایجاد نموده است.

کتاب تحلیل سیاست برای رهبران آموزشی به پیشخان آمد

این کتاب به جای فرایند سیاستگذاری، بیشتر بر روش تحلیل سیاست متمرکز است. کاربردهای عملی آن در یک چارچوب نظری قوی قابل خواندن است و به آسانی برای متخصصان آموزش و رهبران سیاست گذار کاربرد دارد و شامل دستورالعمل های عملی برای تحلیل سیاست از تعریف و درک مسئله تا اجرا و ارزیابی نتایج است.

لیست این اثر عبارت است از: دیباچه مؤسسه/فصل 1: طرح موضوع(زمینه سازی)/ فصل 2: شروع راه: نگاه به تحلیل سیاست به عنوان تحلیل مسئله/فصل 3: برداشتن گام اول: تعریف مسئله/صل 4: تشکیل پرونده با جمع آوری شواهد/فصل 5: معین ارزش های محرک/فصل 6: توسعه گزینه های جایگزین/ فصل 7: سنجیدن گزینه ها: ارزیابی گزینه های جایگزین/فصل 8: ارائه توصیه/فصل 9: ترغیب مخاطب/ فصل 10: اجرای راه چاره/ فصل 11: نظارت بر خروجی ها/ فصل 12: ارزشیابی نتایج و فصل 13: نتایج اظهارشده.

در بخشی از دیباچه مؤسسه آمده است: امروزه، دانشگاه و نظام آموزش عالی، در اثر چرخش ها و تحولات فرهنگی و اجتماعی جوامع و بعلاوه نوآوری های بی انتها حوزه فناوری، با مفاهیم تازه ای در مطالعات آموزش عالی و مسائل علم و فناوری روبرو شده است. در این بستر سیال جهانی، مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، بیش از گذشته مورد توجه واقع شده و در مسیر روینمودهای آینده نگرانه به آموزش عالی متوازن، اهمیتی محوری پیدا نموده است. در این میان فهم چالش های پیش روی آموزش عالی و درک دامنه مطالبه و انتظار از آن با تکیه بر فهم و شناخت بایسته عوامل مؤثر درونی و بیرونی نظام دانش و دانشگاه، و رصد روندهای فعلی و آینده مفاهیم و آموزه های مطالعات فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی، علم و فناوری می تواند راهبردهایی کارساز جهت ایجاد تعادل و تناسب میان کارویژه های اجتماعی ارائه کند. برای این کار و بعلاوه برای بازکاوی شرایط کنونی فراوری و ترویج دانش و ترسیم عقلانی و واقع بینانه نسبت کارکردی دانشگاه با جامعه آینده توسعه و تعالی کشور، باید از مطالعات و پژوهش های هدفمند در مورد نقش و کارکرد دانشگاه و ظرفیت ها و توانمندی های آن، خاصه از علوم انسانی و اجتماعی و کاربست راهبردهای خردمندانه آن در عرصه سیاست گذاری و تصمیم گیری بهره جوئیم.

کتاب تحلیل سیاست برای رهبران آموزشی اثر نیکولای الکساندر با ترجمه سعید غیاثی، به وسیله انتشارات مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی در 440 صفحه و با قیمت 198000 تومان به چاپ رسیده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 اسفند 1401 بروزرسانی: 14 اسفند 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3158

به "کتاب تحلیل سیاست برای رهبران آموزشی به پیشخان آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب تحلیل سیاست برای رهبران آموزشی به پیشخان آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید