کدام کشور بیشترین اَبَر خودرو ها را دارد؟

به گزارش تنها پیامک، اَبَر خودرو ها [سوپرکار] طی سال 2020 به تعداد 36هزار و 358 در سراسر دنیا فروخته شده اند. این در شرایطی است که کل فروش خودرو در دنیا حدود 74 میلیون دستگاه بود.

کدام کشور بیشترین اَبَر خودرو ها را دارد؟

خبرنگاران - فقط 04/ 0 درصد از کل خودروهای فروخته شده جزو اَبَرخودرو ها (supercars) به حساب می آیند. وب سایت استرالیایی chasingcars.com/ au کنجکاو بوده بداند کدام کشور بیشترین اَبَر خودرو ها را خریداری نموده است. این وب سایت می گوید: چیسینگ کارز [به معنی در تعقیب خودروها] به تحلیل هزاران پست اینستاگرامی می پردازد تا ببیند کدام برندهای خودرویی در کدام شهرها و کشورها بیشتر هستند. در این وب سایت تعداد هشتگ های برندهای اَبَرخودرو ها در مقایسه با تعداد خودرو های در حال تردد آنالیز شده تا به عدد منطقی رسیده و ببینندکدام جاده ها تراکم بیشتری از رانندگان خودروهای اَبَرخودروها را به خود می بیند.

این وب سایت یک نقشه جهانی از هشتگ اَبَرخودرو ها منتشر نموده است. در این نقشه نشان داده شده است که کدام کشورها بیشترین پست اینستاگرامی اَبَرخودرو به ازای هزار خودروی در حال تردد دارند.

به نظر می رسد آمریکا عظیم ترین اقتصاد جهان است. پس باید بیشترین اَبَرخودرو را داشته باشد. اما به خاطر داشته باشید که در اینجا تعداد اَبَرخودرو ها به ازای جمعیت است. این یک نسبت است نه تعداد کل. در آمریکا به ازای هر هزار راننده خودرو 66 اَبَرخودرو وجود دارد. این رقم که خیره کننده است.

آمریکا بیشترین اَبَر خودرو را دارد

می توان گفت به ازای هر 20 نفر، یک نفر در آمریکا اَبَرخودرو دارد. کانادا با جمعیت کمتر از آمریکا شرایط بهتری دارد. در این کشور به ازای هر هزار راننده، 72 نفر سوار بر سوپرکار هستند. به ترتیب بحرین 23 و قطر 22 اَبَرخودرو به ازای هر هزار راننده دارند. آلمان که بیشترین سوپرکارهای جهان را می سازد به ازای هر هزار راننده، 58 ابرخودرو دارد. در دیگر کشور اروپایی یعنی فرانسه نیز 63 ابرخودرو به ازای هزار راننده دارد. امارات و نروژ 122 ابرخودرو به ازای هزار راننده دارند.

مقام سوم پرتغال است که 136 اَبَرخودرو به ازای هزار راننده دارد.

دانمارک با 162 اَبَرخودرو به ازای هزار راننده در صندلی دوم واقع شده است. اما مقام اول به کشور کوچک اروپایی موناکو با 3 هزار و 51 دستگاه اَبَرخودرو به ازای هزار راننده اختصاص دارد. همان طور که عنوان شد این اعداد در حقیقت تعداد عکس های اینستاگرامی است که در این وب سایت مورد تحلیل قرار گرفته اند.

منبع جهانی اقتصاد

منبع: بیت ران
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1697

به "کدام کشور بیشترین اَبَر خودرو ها را دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشور بیشترین اَبَر خودرو ها را دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید