کنسرسیوم منظومه ماهواره ای برای ورود به بازار اینترنت اشیا تشکیل شد

به گزارش تنها پیامک، رئیس سازمان فضایی ایران در صفحه اجتماعی توئیتر از تشکیل کنسرسیوم منظومه ماهواره ای در کشور برای ورود به بازار اینترنت اشیا اطلاع داد.

کنسرسیوم منظومه ماهواره ای برای ورود به بازار اینترنت اشیا تشکیل شد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ دیجیتال کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در شبکه اجتماعی توئیتر گفت: همزمان با کوشش متخصصان برای تثبیت فناوری دستیابی به مدار پایین زمین (LEO)، کنسرسیومی در حوزه منظومه ماهواره ای برای ورود به بازار اینترنت اشیا (IOT) شکل گرفت.

وی اضافه نمود: در این راستا نشستی در مورد تشکیل کنسرسیوم برای ورود به عرصه منظومه ماهواره ای باند وسیع (اینترنت ماهواره ای) داشتیم که هرچه سریعتر طراحی اولیه آن انجام خواهد شد.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به 3 سرفصل مهم در سند توسعه هوافضا شامل دستیابی به مدارات و توسعه زیرساخت های فضایی، اکتشافات فضایی و شبکه های موقعیت یابی و ناوبری گفت: امروزه شبکه های ناوبری و موقعیت یابی، خدمات بسیاری را در حوزه های مختلف ارائه می نمایند و تبدیل به حوزه ای استراتژیک و کاربردی شده اند؛ به همین دلیل رویداد ایده شوی دات راینکس با هدف ارائه توانمندی های کشور در حوزه ناوبری و موقعیت یابی با همکاری وزارت راه و شهرسازی و سندیکای شرکت های شناسایی و مکان یابی رادیویی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تعامل و همکاری تمام دستگاه های اجرایی و شرکت های خصوصی در برگزاری این رویداد فضایی گفت: این رویداد 5 اسفندماه 98، در محل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران با هدف ارائه ایده ها در حوزه ناوبری فضایی و ارزیابی آن ها برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 797

به "کنسرسیوم منظومه ماهواره ای برای ورود به بازار اینترنت اشیا تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنسرسیوم منظومه ماهواره ای برای ورود به بازار اینترنت اشیا تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید