گوشی شیائومی ردمی 10C با تراشه اسنپدراگون 680 رونمایی شد

به گزارش تنها پیامک، شیائومی به تازگی از گوشی مالی تازه خود با نام ردمی 10C با پردازنده اسنپدراگون 680 و نمایشگر 6.7 اینچی LCD رونمایی کرد.

گوشی شیائومی ردمی 10C با تراشه اسنپدراگون 680 رونمایی شد

ردمی یکی از پیروز ترین زیرمجموعه های شیائومی به شمار میرود که در حال حاضر سهم بزرگی از سود سالانه شیائومی را تشکیل می دهد. این شرکت غالبا تمرکز خود را روی عرضه گوشی های مالی و میان رده معطوف نموده اما در سبد محصولات آن می توان گوشی های پرچم دار بسیار خوبی را با قیمت مناسب پیدا کرد که دست کمی از برترین های موجود در بازار نداشته و با توجه به قیمتی که برای آن ها در نظر گرفته می گردد، ارزش خرید بالاتری هم در بعضی مواقع دارند.

این مورد را در گوشی های مالی هم شاهد هستیم. نمونه هایی که ردمی فراوری می نمایند از لحاظ قدرت سخت افزاری مشابه، اندکی بهتر (یا در بعضی مواقع، ضعیف تر) از سایر مالی ها هستند اما در عین حال قیمتی که برای آن ها در نظر گرفته می گردد بسیار پایین است. به گونه ای که کاربرانی که در محدودیت بودجه قرار دارند به احتمال بسیار زیاد این محصولات را به عنوان گوشی نو خود انتخاب می نمایند. اما نوترین نماینده ردمی در دسته مالی قرار می گیرد و ردمی 10C نام دارد.

ردمی پیش تر از گوشی ردمی 10 نیز رونمایی نموده بود اما این بار در کشور مالزی، از مدل نوتر آن با نام ردمی 10C رونمایی کرد. این گوشی نو از تراشه اسنپدراگون 680 به جای مدیاتک هلیو G88 بکار رفته در مدل استاندارد بهره می برد. تراشه ای که از 8 هسته متشکل از 4 هسته از نوع Cortex-A73 و چهار هسته از نوع Cortex-A53 است. هسته هایی که قدیمی محسوب می شوند اما برای بکارگیری در محصولی که قیمت آن به مقدار یک ساعت هوشمند هم نیست کاملا مناسب است. در کنار این تراشه نه چندان قدرتمند هم از 4 گیگابایت حافظه رم و 64/128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده که برای رسیدگی به کارهای روزانه کاملا مناسب ارزیابی می گردد.

این گوشی اما از نمایشگر 6.7 اینچی بهره می برد که نوع پنل بکار رفته در آن IPS LCD است. بعلاوه وضوح این نمایشگر هم +HD است تا بدین ترتیب هیچ چیز شگفت انگیزی در این بین وجود نداشته باشد. روی این نمایشگر هم یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی درون حفره ای V شکل تعبیه شده که نباید انتظار داشته باشیم عملکرد خوبی داشته باشد.

روی پنل پشتی هم شاهد حضور دو دوربین اصلی و سنجش عمق هستیم که سنسور اول 50 مگاپیکسلی و دوم، 2 مگاپیکسلی است. منبع تغذیه این مجموعه مقرون به صرفه قیمت هم یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که کاربر می تواند آن را با شارژر سریع 18 واتی که درون جعبه هم در دسترس قرار می گیرد شارژ کند.

شاید بتوان تنها بخش ناامیدنماینده در رابطه با این گوشی را سیستم عامل و رابط کاربری دانست. البته رابط کاربری آن MIUI 13 و طبیعتا نو محسوب می گردد اما باید بدانید این رابط مبتنی بر اندروید 11 است و نه 12. این در حالی است که اندروید 12 عرضه شده و حتی دومین نسخه پیش نمایش اندروید 13 هم روز گذشته در دسترس توسعه دهندگان نهاده شد. بعلاوه گفته می گردد از اواخر این ماه می توان نسخه بتای آن را هم تجربه کرد. این اصلا عملکرد خوبی را از سوی شیائومی نشان نمی دهد. اگرچه ردمی 10C یک گوشی مالی است اما وقتی سیستم عامل نو در دسترس واقع شده است اما در گوشی مورد استفاده قرار نمی گیرد، حرکت جالبی نیست. ردمی و شیائومی اگر بخواهند با شرکت های بزرگی نظیر اپل و سامسونگ رقابت نمایند باید در بخش نرم افزار شرایط خود را بهتر نمایند در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد.

از جمله قابلیت های خوب این گوشی می توان به پشتیبانی از درگاه کارت حافظه، جک 3.5 میلی متری هدفون، رنگ بندی ساده اما در عین حال زیبا (مشکی، سبز و آبی) و قیمت 180 یورویی آن اشاره نمود. ردمی 10C به احتمال بسیار فراوان تا قبل از اتمام ماه مارس (تا یک هفته دیگر) باید برای فروش در دسترس قرار بگیرد اما هنوز به طور رسمی در این رابطه خبری در اختیار نداریم.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2590

به "گوشی شیائومی ردمی 10C با تراشه اسنپدراگون 680 رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی شیائومی ردمی 10C با تراشه اسنپدراگون 680 رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید