یک کشف ترسناک در انگستان؛ شانه ای از جنس جمجمۀ انسان!

به گزارش تنها پیامک، تپۀ بارهیل (Bar Hill) سایتی باستانی در انگلستان است که در سال های اخیر محل کشفیات شگفت انگیزی بوده است. یکی از تازه ترین این اکتشافات شانه ای جنس جمجمۀ انسان است.

یک کشف ترسناک در انگستان؛ شانه ای از جنس جمجمۀ انسان!

خبرنگاران |در جریان کاوش هایی که در منطقۀ کمبریج شایر انگلستان اجرا شده است، باستان شناسان پیروز به کشف آثار باستانی شگفت انگیزی شده اند. عجیب ترین شیء یافت شده در این محل یک شانۀ سر ساخته شده از استخوان جمجمۀ انسان است که قدمت آن به عصر آهن یعنی بیشتر از دو هزار سال قبل می رسد.

به گزارش خبرنگاران ؛ کاوش ها در تپۀ بارهیل کمبریج بین سال های 2016 تا 2018 اجرا شده بود. در این کاوش ها حدود 280 هزار مورد بقایای باستانی یافت شد که کار بررسی آن ها هنوز ادامه دارد. شانۀ ساخته شده از جمجمه به تازگی و در طی همین بررسی ها شناسایی شده است.

در همین دورۀ کاوش و در همین محل بود که باستان شناسان حدود 8 هزار استخوان قورباغه را نیز کشف کردند که به صورت یک جا دفن شده بودند. علاوه بر این، قبلا در کمبریج شایر ابزار های دیگری از جنس استخوان پا و دست انسان نیز کشف شده بودند.

محققان فکر می کنند شانۀ کشف شده قطعه ای از یک شانۀ بزرگتر تقریبا مستطیلی شکل است که لبه هایی خمیده داشته است. هیچ اثری از ساییدگی بر روی دندانه های شانه به چشم نمی خورد و بنابراین می توان گفت که از این شانه به عنوان ابزاری برای شانه کردن مو یا تولید منسوجات استفاده نمی شده است. اثری از وجود یک سوراخ در قسمت بالا و وسط شانه نیز به چشم می خورد که نشان می دهد احتمالا از این شیء به عنوان یک طلسم استفاده می شده و آن را به گردن می آویخته اند.

(شکل کامل شانه به احتمال زیاد به این صورت بوده است)

تا کنون تنها سه شانه از جنس استخوان جمجمه در جهان یافت شده اند که اتفاقا محل کشف دو مورد دیگر نیز در نزدیکی همین محل بوده است. یکی از آن ها در منطقۀ اریث (Earith) در 9 مایلی شمال بارهیل و دیگری در منطقۀ هارستون میل (Harston Mill) در 10 میلی جنوب آنجا یافت شده است. این نشان می دهد که ساخت این شانه ها یک سنت محلی بسیار خاص بوده است.

مایکل مارشال رئیس تیم تحقیقاتی می گوید: این شانه یک ابزار کاربردی نبوده بلکه احتمالا برای اعضای آن اجتماع عصر آهن، شیئی با قدرت های خاص به حساب می آمده است. شاید جمجمه ای که این شانه از آن ساخته شده متعلق به یک شخص مهم بوده باشد که حتی بعد از مرگش نیز همچنان نقشی در آن جامعۀ باستانی ایفا می کرده.

به هر حال هنوز سوالات بسیاری به جای مانده است. هیچ مدرک مکتوب و نوشته ای از مردمانی که در عصر آهن در کمبریج شایر زندگی می کردند به دست نیامده است و بنابراین شاید هرگز با قطعیت نتوان علت ساخت ابزار هایی مثل این را تعیین کرد.

منبع: فرادید
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3157

به "یک کشف ترسناک در انگستان؛ شانه ای از جنس جمجمۀ انسان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کشف ترسناک در انگستان؛ شانه ای از جنس جمجمۀ انسان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید