آنچه جوانان ما را به خروج از کشور تحریک کند خیانت به نظام است

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران/مازندران نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیروی انسانی را غنی ترین دارایی کشور برشمرد و گفت: آنچه جوانان ما را به خروج از کشور تحریک کند خیانت به نظام است.

آنچه جوانان ما را به خروج از کشور تحریک کند خیانت به نظام است

محمدعلی محسنی بندپی در آئین افتتاح دبیرستان دخترانه طبرستان نوشهر اظهار کرد: سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی نه تنها نیازمند سرمایه بلکه به هوش نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه 67 درصد توسعه منوط به نیروی انسانی و مابقی به مجموع منابع دیگر برمی شود، اضافه نمود: نیروهای فرهیخته زیادی در کشور داریم و تربیت نیروی انسانی بخشی از کار است.

وی با تاکید بر حفظ و پاسداشت نیروی انسانی گفت: خروج نخبگان از کشور یکی از مشکل های مهم است بنابراین باید مدیریت بر دارایی ها را مجددا مرور کنیم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس از نیروی انسانی به عنوان غنی ترین دارایی یاد کرد و یادآور شد: ما نه در مجلس و نه در دولت مجاز به بدرقه تحصیل کرده ها نیستیم و آنچه جوانان ما را به خروج از کشور تحریک کند خیانت به نظام است.

محسنی بندپی با بیان اینکه تا پیش از این تنها کشورهای کانادا و آمریکا سعی در جذب نخبگان ایرانی داشتند، اما اکنون کشورهای همسایه نیز سعی در جذب نیروی فرهیخته ما دارند، شرح داد: کشوری مانند هنگ کنگ برای جذب فرهیختگان حتی هزینه های سفر و مسافرت نخبگان به کشورش را نیز تقبل می کند زیرا معتقد است سرمایه انسانی تنها راه توسعه است.

وی با تاکید بر اینکه باید در شرایط سخت در کنار هم باشیم و این مملکت را بسازیم، گفت: در مجلس شورای اسلامی مجمع حمایت از خیرین مدرسه ساز تشکیل شد و تلاش ما این است تا در لایحه 1400 موانع بر سر راه مجمع خیرین برطرف شود.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش با ابراز نگرانی از اینکه حال معلمان کشور خوب نیست، گفت: اگر بخواهیم دانش آموزان خوب و نیروی انسانی فرهیخته داشته باشیم باید معلمان خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی بر راضی نگه داشتن معلمان برای داشتن نیروی انسانی فرهیخته تاکید کرد و ادامه داد: بخشی از این حال نامساعد معلمان به اقتصاد و بخش اصلی به جایگاه و حرمت معلمان در 2 دهه اخیر برمی شود که دچار تزلزل شده است.

محسنی بندپی در خاتمه بر اهمیت مهارت پروری تاکید کرد و اضافه نمود: نظام تعلیم و تربیت نیازمند طراحی تازه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2401

به "آنچه جوانان ما را به خروج از کشور تحریک کند خیانت به نظام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه جوانان ما را به خروج از کشور تحریک کند خیانت به نظام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید