از پشت بام خانه خود پول درآورید!

به گزارش تنها پیامک، آیا می دانستید که می توان با راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی برق آن هم در پشت بام خانه خود، برق فراوری شده را بفروشید؟

از پشت بام خانه خود پول درآورید!

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران آتلاین به نقل از ایسنا، بهنام بیات مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق البرز اظهار کرد: سازمان انرژی های نو به شرکت های توزیع نیروی برق همه استان ها ابلاغ نموده تا دفترهایی با عنوان جلب مشارکت راه اندازی نمایند و کسانی که متقاضی انرژی های نو هستند، از راستا شرکت های توزیع بتوانند نسبت به راه اندازی نیروگاه خورشیدی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو پروژه نسبتاً بزرگ در شهرستان نظرآباد اجرایی شده و تعدادی هم متقاضی کوچک هستند که روی پشت بام خانه خود نیروگاه خورشیدی نصب نموده اند.

وی با بیان این که شرکت برق خریدار انرژی حاصل از فعالیت نیروگاه های خورشیدی است، اضافه نمود: شرکت برق انرژی فراوریی از نیروگاه های خورشیدی را با قیمت مناسب از مردم می خرد.

بیات توضیح داد: به کسانی که نسبت به راه اندازی نیروگاه های خورشیدی اقدام نموده اند توصیه می گردد که انرژی فراوریی را مصرف ننمایند چون می توانند آن را با قیمت مناسبی به فروش برسانند و خود از انشعاب ارزان قیمت خریداری نمایند.

این مسئول اضافه نمود: با توجه به این که طرح فراوری برق از انرژی خورشیدی طرحی حمایتی محسوب می گردد، هر کیلووات انرژی فراوری شده هزار و 40 تومان از مردم خریداری می گردد ولی آنها می تواند هر کیلووات برق مصرفی خود را 100 تومان از شرکت خریداری نمایند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در اشتهارد که زمین ارزان قیمت است، چهار متقاضی راه اندازی سلول های خورشیدی پنج مگاواتی پیش قدم شده اند و بنا شده زمین رایگان در اختیار آنها قرار بگیرد تا بتوانند مزرعه خورشیدی ایجاد نمایند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق البرز گفت: ایجاد این مزارع خورشیدی در مرحله عقد قرارداد قرار گرفته است و به زودی اجرایی می گردد.

وی با اشاره به این که البرز یک مزرعه خورشیدی دارد، گفت: در حال استان البرز یک مزرعه خورشیدی 650 کیلوواتی در نظرآباد فعالیت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 621

به "از پشت بام خانه خود پول درآورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پشت بام خانه خود پول درآورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید