استقلال 1 ، فجرسپاسی 0؛ سه امتیاز ارزشمند با تک گل سلمانی

به گزارش تنها پیامک، خبرگزاری خبرنگاران- استقلال و فجر به مصاف هم رفتند و این بازی با نتیجه 1-0 به سود استقلال به انتها رسید.

استقلال 1 ، فجرسپاسی 0؛ سه امتیاز ارزشمند با تک گل سلمانی

به گزارش خبرنگاران، آبی ها در این بازی سربازان خود یعنی سیاوش یزدانی و حسین مرادمند را در اختیار نداشتند اما با این حال هم در این بازی پیروز شدند تا اختلاف خود با رتبه دوم و پرسپولیس را به 5 امتیاز برسانند و حاشیه امنیت خوبی ایجاد نمایند. استقلال با 47 امتیاز در صدر جدول واقع شده است.

ترکیب استقلال: حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور، عزیزبک آمانوف (60- امیرعلی صادقی)، صالح حردانی، جعفر سلمانی، حسین حسین زاده (86- سعید مهری)، کوین یامگا، رودی ژستد (86- ارسلان مطهری)

ترکیب فجر: ایمان صادقی، محمد قنبری، علی مولایی، رضا علیاری، حمید نعمتی (80- شهرام گودرزی)، احمدرضا زنده روح (80- علی نبی زاده)، دانیال کردستانی (59- محمدعرفان معصومی)، یوسف وکیا، اتابک زارعی، فرزان دانا، محمد کاظمی (59- حسین مهربان)

در آخرین ملاقات هفته نوزدهم رقابت های لیگ برتر، استقلال پیروز شد با ارائه نمایشی دیدنی بخصوص در نیمه اول، با یک پیروزی یک بر صفر دیگر ضمن حفظ صدر جدول، فاصله اش را با پرسپولیس به عدد 5 برساند و به قهرمانی نزدیک تر گردد. این ملاقات با حملات پردامنه و پرتعداد استقلال شروع شد. آبی ها در همان ابتدای بازی و دقیقه دوم می توانستند به گل برسند اما بی دقتی برترین گلزن این تیم مانع از این امر شد. پاس خوب حسین زاده در موقعیتی ایده آل به کوین یامگا رسید اما این بازیکن قدر فرصت پیش آمده را ندانست و ضربه آرام او را ایمان صادقی مهار کرد. پس از آن بود که حملات استقلالی ها به روی دروازه میهمان ادامه پیدا کرد و شوت حسین زاده با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

آمانوف که در این بازی خوب ظاهر شده بود، می توانست اولین گلش را به ثمر برساند که شوت راه دور او را ایمان صادقی راهی کرنر کرد. پس از این حملات بود که فجر نیز خودی نشان داد. ارسال کاشته زنده روح به روی دروازه استقلال با ضربه سر چشمی همراه شد که توپ پس از برخورد به مهاجم فجر از کنار دروازه حسینی به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

در دقیقه 29 عزیزبک آمانوف می توانست یک گل دیدنی را به ثمر برساند. این بازیکن در گوشه محوطه جریمه صاحب توپ شد و با شوتی فنی، توپ را به گوشه دروازه فرستاد که ایمان صادقی ستاره بی چون و چرای فجر در این بازی، با واکنشی فوق العاده توپ را راهی کرنر کرد. این بازیکن یک دقیقه بعد با حرکتی دیدنی از میان 3 مدافع فجرسپاسی عبور کرد و ضربه اش را نیز به سمت دروازه فجر زد که باز هم ایمان صادقی با واکنشی خوب توپ را به کرنر فرستاد.

استقلال روی کرنر به دست آمده می توانست به گل برسد. ارسال مهدی پور با ضربه سر ژستد همراه شد. در کشمکش میان بازیکنان برای تصاحب توپ، سلمانی صاحب توپ شد که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. در آخرین دقایق بازی در نیمه نخست باز هم آمانوف بود که به روی دروازه حریف خطرساز شد. ارسال سلمانی با پاس پشت پا و دیدنی حسین زاده همراه شد که توپ به عزیزبک رسید و شوت این بازیکن ازبکی را مدافع فجر برگشت داد و نیمه نخست با تساوی بدون گل به خاتمه رسید.

ایمان صادقی در همان ابتدای نیمه دوم باز هم یک واکنش دیدنی را از خود نشان داد. شوت سرکش زبیر نیک نفس از پشت محوطه جریمه را سنگربان فجر با واکنشی به موقع دفع کرد و توپ به کرنر رفت. روی این کرنر بود که بالاخره حملات استقلال جواب داد. ارسال مهدی پور در دهانه دروازه به چشمی رسید که مدافعین فجر توپ او را دفع کردند. در حالی که زنده روح درون محوطه جریمه خودی صاحب توپ شده بود، در پی یار خالی بود تا به او پاس دهد که سلمانی روی پای او آمد و پس از تصاحب توپ، ضربه اش را به سمت دروازه زد که توپ با اشتباه ایمان صادقی در تشخیص جهت توپ، وارد دروازه شد و بالاخره استقلال پیروز به گلزنی شد.

پس از این گل، بازی از آب و تاب افتاد و بازی بیشتر در میانه میدان دنبال می شد. با این وجود هر دو تیم موقعیت های نصف و نیمه ای داشتند که در یکی از آنها زنده روح روی دفع توپ حسینی صاحب توپ شد که شوت این بازیکن از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقیقه 83 یک بار دیگر ایمان صادقی بازیکنان استقلال را ناکام گذاشت. شوت راه دور زبیر نیک نفس را این سنگربان آماده با واکنشی دیدنی راهی کرنر کرد. لحظاتی بعد ارسال خدری درون محوطه جریمه به علیاری رسید که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

لحظات تلف شده بازی شاهد دو صحنه فوق العاده حساس بود. پرتاب اوت خدری درون محوطه جریمه به بازیکنان فجر رسید که آنها حتی پیروز به عبور از حسینی نیز شدند اما زاویه برای علیاری تنگ شد و مدافعان استقلال با حضوری به موقع توپ را راهی کرنر کردند. در آخرین ثانیه های بازی مهدی مهدی پور با شوتی سنگین تیرک دروازه فجر را به لرزه درآورد و در نهایت بازی با همان تک گل سلمانی به سود استقلال به خاتمه رسید تا آبی ها با رسیدن به امتیاز 47، پیروز شوند اختلاف را با پرسپولیس افزایش دهند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2210

به "استقلال 1 ، فجرسپاسی 0؛ سه امتیاز ارزشمند با تک گل سلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال 1 ، فجرسپاسی 0؛ سه امتیاز ارزشمند با تک گل سلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید