اقامت در هتل فضایی، رویایی در شرف تحقق

به گزارش تنها پیامک، نمونه اولیه هتل فضایی وویجر با گرانش مصنوعی احتمالا در سال 2023 به فضا پرتاب می گردد.

اقامت در هتل فضایی، رویایی در شرف تحقق

به گزارش خبرنگاران و به نقل از آی ای، شرکت فضایی اوربیتال اسمبلی (Orbital Assembly) که یک شرکت ساخت و ساز فضایی است و به وسیله پیشکسوتان ناسا اداره می گردد، در بیانیه ای مطبوعاتی در روز پنجشنبه 24 ژوئن(3 تیر) اعلام نمود پیروز به ایجاد فناوری های لازم برای ساخت اولین هتل فضایی شده اند.

این شرکت در راه اندازی رسمی تجهیزاتش در فونتانا(Fontana)، کالیفرنیا که قرار است مرکز اصلی آن باشد به این پیروزیت دست یافته و میخواهد تا قبل از سال 2030 تعطیلات فضایی را به واقعیت تبدیل کند.

شرکت اوربیتال اسمبلی که خود را اولین شرکت سازنده سازه فضایی در مقیاس عظیم می داند در حال ساخت ربات هایی برای ارسال به فضاست تا هتل فضایی را بسازند.

هدف این شرکت ساخت یک هتل فضایی ایستگاه فضایی وویجر(Voyager) به شکل یک حلقه با قطر 200 متر است که در مدار زمین بچرخد و جاذبه ای مشابه جاذبه ما را شبیه سازی کند.

این شرکت به تازگی از یکی از فناوری هایی که به آن در ساخت این سازه عظیم در فضا یاری می نماید به نام ربات مونتاژ کننده ساختاری خرپا(Demonstrator Structural Truss Assembly Robot) رونمایی نموده است.

تیم آلاتور(Tim Alatorre)، مدیر ارشد این برنامه می گوید: ما در حال آماده سازی اولین پرتاب خود هستیم که برای سال 2023 برنامه ریزی شده است.

هتل فضایی وویجر به گونه ای طراحی شده است که مجلل و راحت باشد. این هتل دارای جاذبه مصنوعی خواهد بود که با چرخش آهسته این سازه ایجاد می گردد.

اوربیتال اسمبلی میخواهد نمونه اولیه ربات مونتاژ کننده ساختاری خرپا(PSTAR) را تا سال 2023 به مدار بفرستد.

این ربات 52 متر خرپا را به صورت دایره وار در فضا مونتاژ می نماید تا نمونه اولیه هتل فضایی وویجر ساخته گردد.

خرپا سازه ای فلزی با چهارچوبی مثلثی شکل است که برای ساخت پل و سازه های هوا فضا مورد استفاده قرار می گیرد.

درون این ساختار دایره ای چهار ماژول قرار خواهد گرفت. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود شرکت اوربیتال اسمبلی توانسته برای اولین بار جاذبه ای مصنوعی در فضا ایجاد کند.

این شرکت امیدوار است هتل فضایی وویجر تا سال 2027 به بهره برداری برسد. در آن موقع به گفته این شرکت مهمانان به امکاناتی چون باشگاه ورزشی، رستوران، سالن کنسرت و نمایی از زمین دسترسی خواهند داشت.

به گفته شرکت اوربیتال اسمبلی این هتل می تواند پذیرای 400 مهمان باشد و آژانس های فضایی بین المللی هم می توانند آزمایش هایشان را در جاذبه مصنوعی به انجام برسانند.

این شرکت هزینه اقامت در هتل را معین ننموده است اما واضح است که قیمت آن مقرون به صرفه نخواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1734

به "اقامت در هتل فضایی، رویایی در شرف تحقق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقامت در هتل فضایی، رویایی در شرف تحقق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید