تور برزیل: المپیک ناشنوایان برزیل ، مریم خدابنده دو طلا کسب کرد

به گزارش تنها پیامک، مریم خدابنده تکواندو کار شهرستان فسا از توابع استان فارس در رقابت های تکواندو المپیک ناشنوایان که در برزیل در حال برگزاری است، 2 نشان ارزشمند طلا را در بخش انفرادی و تیمی برگردن آویخت.

تور برزیل: المپیک ناشنوایان برزیل ، مریم خدابنده دو طلا کسب کرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، خدابنده در پنجمین روز این رقابت ها در رشته پومسه انفرادی در بین 9 شرکت کننده به عنوان نفر دوم راهی فینال شد تا در این مرحله برای کسب مدال طلا به مصاف ورزشکار کره ای برود.

این ورزشکار پرافتخار فسایی در فینال این مسابقات با به دست آوردن 6/ 90 امتیاز با حریف کره ای مساوی کرد اما از آنجا که امتیاز اجرای مریم خدابنده بالاتر از تکواندو کار کره ای بود با رای داوران به مدال طلا دست یافت، ورزشکار کره ای نشان نقره گرفت و تکواندو کاری از کشور ترکیه هم مدال برنز به خود اختتصاص داد.

دومین نشان طلای خدابنده، پر افتخارترین

بعلاوه مریم خدابنده در بخش پومسه تیمی که با شرکت هشت تیم برگزار گردید همراه با مرتضی رضا صفت به مبارزه با حریفان رفت و در سرانجام با کسب 7 / 24 امتیاز دومین نشان طلای این دوره از مسابقات هم از آن خود کرد.

خدابنده برای سومین بار است که در المپیک حضور می یابد و تا به امروز پیروز شده است 2 نشان برنز در سال های 2013 و 2017 و 2 نشان طلای الیمپیک 2021 بر زیل را کسب کند و پر افتخار ترین ورزشکار فارس در المپیک باشد.

ورزشکاران شرکت کننده از فارس در المپیک برزیل

مریم خدابنده در رشته تکواندو، زینب حسن پور (کاراته) مژده مردانی (کاراته) آسیه مردانی (مربی کاراته) و فاطمه اسفندیاری در رشته تیراندازی پنج بانوی شرکت کننده از فارس هستند.

بعلاوه در بخش آقایان، علی کهربایی و محمد شایان در رشته کاراته و علیرضا صالحی در دو و میدانی دیگر ورزشکاران اعزامی به المپیک از فارس هستند.

کاروان ورزشی 75 نفره آقایان و بانوان ناشنوایان شرکت کننده از ایران با شعار پیروزیت در سکوت راهی المپیک 2021 برزیل شده اند.

کاروان ایران در رشته های تیراندازی، جودو، تکواندو، کاراته، کشتی آزاد و فرنگی، دوومیدانی، فوتبال و والیبال ساحلی در این بازی ها حضور دارند.

بیست و چهارمین دوره رقابت های المپیک تابستانی 2021 ناشنوایان با شرکت بیش از چهار هزار ورزشکار از 80 کشور جهان، از 11 اردیبهشت ماه به میزبانی کاشیاس دو سول برزیل شروع و تا 25 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کاروان ایران در بیست و سومین دوره المپیک ناشنوایان که سال 2017 در ترکیه برگزار گردید، با 31 مدال شامل 5 طلا، 9 نقره و 17 برنز در رده هفتم جدول ایستاد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2337

به "تور برزیل: المپیک ناشنوایان برزیل ، مریم خدابنده دو طلا کسب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: المپیک ناشنوایان برزیل ، مریم خدابنده دو طلا کسب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید