اوج تلاش فرنگی کاران جوان در 6 ماهه اول سال نو

به گزارش تنها پیامک، به گزارش خبرنگاران، تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان از روز 15 اسفندماه سال گذشته نخستین اردوی آماده سازی خود برای حضور در رقابت های آسیایی و جهانی در زاهدان برپا کرد که این اردو تا اواخر سال ادامه داشت. حال با توجه به برنامه های آماده سازی این تیم قرار است دومین اردوی فرنگی کاران جوان هم از اواسط تعطیلات نوروز و از روز 8 فروردین آغاز شود. اردویی که زیر نظر حمید باوفا سرمربی جوان و پیروز این تیم برگزار می شود و باید در نهایت تیمی را ساخته و پرداخته کند تا بتواند دوباره بر سکوی آسیا و جهان بایستد.

اوج تلاش فرنگی کاران جوان در 6 ماهه اول سال نو

به همین دلیل حمید باوفا سرمربی تیم کشتی فرنگی جوانان کشورمان به خبرنگاران گفت: برنامه های آماده سازی ما بعد از جام تختی و از اواسط اسفندماه سال گذشته استارت خورد که با صلاحدید متولیان فدراسیون و هماهنگی مسئولان کشتی زاهدان، نخستین اردوی خودمان را در این شهر برپا کردیم. این اردو تا روز 27 اسفندماه ادامه داشت و سپس بچه ها به مرخصی نوروزی رفتند تا از نظر روحی و روانی مهیای اردوی بعدی شوند.

وی افزود: با توجه به شرایط اردونشینان جوان و همچنین تعطیلات نوروز بهتر دیدیم تا زمان مرخصی کمی بیشتر باشد و به همین دلیل فرنگی کاران جوان از روز 8 فروردین وارد مرحله تازه تمرینات خواهند شد. البته هنوز محل برگزاری اردوی دوم مشخص نیست اما به احتمال زیاد این تمرینات هم در یکی از شهرستانهای کشتی خیز برگزار می شود و بعید می دانم در تهران اردو بزنیم.

باوفا در خصوص دلایل برپایی اردوهای خارج تهران گفت: خوشبختانه برپایی اردوها در شهرهای مختلف با حمایت و کمک زیادی از سوی میزبان همراه است و همیشه لطف و مهمان نوازی برگزارکنندگان اردوها شامل حال کشتی گیران و کادر فنی می شود. مطمئناً اردوی دوم هم با همین شرایط همراه است هر چند که هنوز شهر میزبان اردو مشخص نشده است.

سرمربی تیم کشتی فرنگی جوان ادامه داد: یکی دیگر از مزایای برپایی اردوها در شهرهای مختلف، رشد کشتی در این شهرهاست و طبیعتاً کشتی گیران جوان این شهرها انگیزه و روحیه بیشتری برای ادامه راه رسیدن به سطوح ملی کسب می کنند.

وی به لزوم حضور جوانان در تورنمنت های بین المللی هم تاکید کرد و گفت: خوشبختانه فرنگی کاران جوان اواخر سال گذشته در تورنمنت بین المللی بلغارستان حضور داشتند و سپس در جام تختی به میدان رفتند. در نظر داریم یک تورنمنت بین المللی دیگر در قزاقستان هم برای بچه ها هماهنگ کنیم و سپس حضور آنان در جام شاهد است که به عنوان آخرین میدان انتخابی ما محسوب می شود.

باوفا با تاکید بر اینکه کار این تیم در سال 2022 بسیار سخت است، گفت: مطمئناً ما کار سخت تر را پیش رو داریم، اما نباید بهانه آورد و باید با تمام وجود تلاش کرد و از پس کارهای سخت بر آمد. تجربه ثابت کرده کسی که قصد رسیدن به موفقیت و افتخارات ورزشی را دارد باید از جهت سخت بگذرد، چراکه جهت آسان برای قهرمانان نیست.

وی در خاتمه گفت: اوج کارهای اصلی ما برای تجهیز و تقویت توان تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در 6 ماهه اول سال تازه است چراکه ما باید طی تیر و مرداد ماه سال 1401 در مسابقات قهرمانی آسیا و سپس پیکارهای جهانی شرکت کنیم. البته برای 6 ماهه دوم سال هم برنامه داریم اما باید ابتدا منتظر اعلام تقویم مسابقات از سوی اتحادیه جهانی باشیم و سپس برنامه ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2772

به "اوج تلاش فرنگی کاران جوان در 6 ماهه اول سال نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوج تلاش فرنگی کاران جوان در 6 ماهه اول سال نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید