سرمربی تیم ملی هندبال: 80 درصد بازیکنان اصلی تیم را نداریم

به گزارش تنها پیامک، سرمربی تیم ملی هندبال گفت: 11 بازیکن اصلی مان را در اختیار نداریم و تنها تیمی هستیم که بدون داشتن 80 درصد از بازیکنان اصلی تیم ملی اردو برگزار کردیم

سرمربی تیم ملی هندبال: 80 درصد بازیکنان اصلی تیم را نداریم

علیرضا حبیبی، سرمربی تیم ملی هندبال مردان در گفت وگو با خبرنگاران به شرایط ملی پوشان تا مسابقات انتخابی المپیک در منطقه آسیا که اواخر مهرماه برگزار می شود، اشاره و گفت: در حال برگزاری چهارمین اردوی تیم ملی بزرگسالان هستیم. مطابق با برنامه ریزی تا یکم مهرماه در تهران تمرین می کنیم و بعد از آن تا ششم در اصفهان اردو می زنیم. آنجا چند بازی با تیم ملی جوانان و احتمالا تیم ملی عراق انجام می دهیم. در ادامه و پس از استراحتی چند روزه اردوی آخرمان را برگزار می کنیم.

او در ادامه اضافه نمود: در این دوره 20 بازیکن به اردو دعوت شدند اما متاسفانه هیچ کدام از لژیونرهایمان را نداریم چون درگیر مسابقات باشگاهی شان هستند و با وجود رایزنی هایی که اجرا شده، بعید می دانم جز مهرداد صمصامی و افشین صادقی بقیه لژیونرها، حتی برای مسابقات به تیم برسند. طبق قانون فدراسیون جهانی باشگاه ها باید اجازه بدهند بازیکنان در زمان مسابقات تیم ملی خود را همراهی کنند اما الان باشگاه ها مخالفت کردند.

سرمربی تیم ملی در مورد حضور نداشتن لژیونرها در اردوی تیم ملی اضافه نمود: بازیکنانی را که در لیگ رومانی بازی می کنند به احتمال خیلی زیاد در مسابقات نداریم چون این تیم ها 17 اکتبر که همزمان با انتخابی المپیک است، مسابقه دارند علاوه بر این تیم دیناموبخارست نیز 20 اکتبر در مسابقات اروپا حضور پیدا می کند اما از آنجایی که لیگ قطر هنوز شروع نشده و باشگاه ها فقط در حال تمرین هستند با مربی الاهلی صحبت کردیم تا لژیونرهایمان در این تیم را در مسابقات داشته باشیم، خوشبختانه قبول کرد.

لژیونرها نیستند با جوانان تمرین می کنیم

حبیبی به استفاده از بازیکنان جوان در مسابقات پیش رو اشاره کرد و گفت: در این شرایط مجبور هستیم با بازیکنان جوان تیم کار کنیم. از ابتدا این شرایط را پیش بینی کردیم به همین دلیل و برای جوان گرایی کارمان را با بازیکنان جوانی که از اردوی های اول در تیم بودند، ادامه می دهیم.

او در این مورد اضافه نمود: علاوه بر بازیکنان مان در رومانی، سجاد استکی، امین یوسف نژاد و مهدی زاده را هم نداریم. در نتیجه بازیکنان باتجربه مان تیم را همراهی نمی کنند و این موضوع قطعا روی کارمان تاثیر زیادی خواهد داشت.

80 درصد از بازیکنان اصلی مان را نداریم

سرمربی تیم ملی در واکنش به اینکه برخی از مربیان لیگ برتر معتقدند باید اردوهای تیم ملی کوتاه تر باشد، گفت: همین الان هم زمان اردوهایمان کوتاه است. اولین اردوی تیم ملی خرداد و بدون حضور لژیونرها برگزار گشت، یعنی لیگ اسفند تعطیل شد و بازیکنان تا خرداد هیچ فعالتی نداشتند. علاوه بر این بعد از بازی های آسیایی هم اردو نداشتند تا اینکه الان و بعد از برگزاری پنج هفته از لیگ، 15 روز برای اردو در نظر گرفتیم.

او در این مورد اضافه نمود: الان جز ایران، لیگ هیچ یک از کشورهای آسیایی حاضر در مسابقات شروع نشده است و ملی پوشان آنها در تیم های باشگاهی حضور ندارند در حالی که 11 بازیکن اصلی مان را در اختیار نداریم. تنها تیمی هستیم که بدون داشتن 80 درصد از بازیکنان اصلی تیم ملی اردو برگزار کردیم. هندبال ورزشی گروهی است و به آمادگی نیاز دارد به همین دلیل یک بازیکن نمی تواند روز مسابقه به تیم اضافه شود اما تیم ما حتی این شرایط را هم ندارد و لژیونرها روز مسابقه هم نمی رسند.

حبیبی به لزوم بازی های تدرکاتی بیشتر برای آمادگی تیم اشاره کرد وگفت: به بازی های تدارکاتی و زمان بیشتری برای آمادگی نیاز داریم اما چون فدراسیون به تازگی شکل گرفته و قبل از آن برنامه ای انجام نشده است باید در همین زمان کم خودمان را جمع و جور کنیم. به هر حال برخی بازیکنان جوان و کم تحربه هستند و نیاز به کسب تجربه در میادین بین المللی دارند چون بازی در لیگ و تیم های ایرانی دستاورد چندانی برایشان ندارد. با تمام این شرایط بازیکنان تیم باانگیزه هستند و تمرینات را با جدیت پیش می برند. امیدوارم علاوه بر حضور پیروز در این مسابقات تجربه خوبی را برای انتخابی جام جهانی که اولیوتمان است، به دست بیاوریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 336

به "سرمربی تیم ملی هندبال: 80 درصد بازیکنان اصلی تیم را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی هندبال: 80 درصد بازیکنان اصلی تیم را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید