ایسوس از راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate رونمایی کرد

به گزارش تنها پیامک، پس از انتشار هفته ها شایعات و حدس، بالاخره ایسوس از سری راگ فون 6D متشکل از راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate رونمایی کرد. این گوشی های هوشمند گیمینگ نو از مشخصات تقریباً مشابهی با راگ فون 6 و راگ فون پرو بهره می برند، اما مهم ترین تفاوت آن ها پردازنده Dimensity است. بعلاوه ایسوس برای عملکرد بهتر نسخه 6D Ultimate، سیستم خنک کننده نوی را طراحی نموده که حرف های بسیار زیادی برای زدن دارد.

ایسوس از راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate رونمایی کرد

از بخش پردازنده آغاز کنیم؛ جایی که تراشه Dimensity 9000 پلاس به عنوان قلب تپنده هر دو گوشی راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate به انجام وظیفه می پردازد. باید اشاره کنیم که تراشه Dimensity 9000 پلاس مدیاتک معماری CPU Arm v9 را با یک فرایند ساخت 4 نانومتری ترکیب نموده و یک هسته فوق العاده Cortex-X2 با فرکانس کاری 3.2 گیگاهرتز دارد. در کنار این تراشه قدرتمند، پردازنده گرافیکی Arm Mali-G710 MC10 نیز تعبیه شده است.

یکی از تفاوت های این سری در بخش پیکربندی آن هاست. راگ فون 6D Ultimate تا حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم را به کاربران ارائه می دهد، اما راگ فون 6D با حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت حافظه رم عرضه می گردد. سری راگ فون 6D مجهز به یک نمایشگر تخت 165 هرتزی فراوری شده به وسیله سامسونگ دیسپلی است که 6.78 اینچ میزان دارد و از رزولوشن 1080 در 2448 پیکسل، HDR10+، حداکثر روشنایی نمایشگر 1200 نیت و عمق رنگی 10 بیتی پشتیبانی خواهد نمود. گوریلا گلکس ویکتوس نیز وظیفه مراقبت از این نمایشگر را بر عهده دارد.

سیستم دوربین این گوشی های هوشمند تازه نیز هیچ تفاوتی با سری راگ فون 6 ندارند. این یعنی در قاب پشتی این گوشی های هوشمند یک سیستم دوربین سه گانه طراحی شده که دوربین اصلی آن سنسور 50 مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی خواهد بود. در کنار این سنسور، دوربین 13 مگاپیکسلی اولترا واید با گگرددگی دیافراگم f/2.2 و 5 مگاپیکسلی ماکرو نیز به انجام وظیفه می پردازند. روی پنل جلویی این گوشی های هوشمند نیز یک سنسور 12 مگاپیکسلی سلفی تعبیه شده که کاربران می توانند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند.

ایسوس برای هر دو گوشی راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate از یک باتری 6000 میلی آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده نموده که با شارژ سریع 65 واتی، انرژی مجدد آن ها تأمین خواهد شد. گفته می گردد که این شارژر 65 واتی می تواند در عرض 42 دقیقه باتری غول پیکر این گوشی های هوشمند را به طور کامل شارژ کند.

در طراحی این دو گوشی نیز تغییر خاصی دیده نمی گردد. مدل 6D Ultimate مجهز به یک صفحه نمایش PMOLED رنگی ROG Vision در قاب پشتی است. این در حالی است که نسخه استاندارد آن به یک لوگوی ROG مجهز به RGB LED رضایت می دهد. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که همه لوازم جانبی راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate با گوشی های راگ فون 6 و راگ فون پرو سازگار است.

با این حال، قابلیت تازه راگ فون 6D Ultimate، بهره گیری از سیستم خنک نماینده تازهی به نام AeroActive Portal در قاب پشتی است. در حقیقت این سیستم خنک نماینده، جهت مستقیمی را به وسیله یک لولای متحرک به طرف اجزای خنک نماینده داخلی گوشی ایجاد می نماید تا ابزار AeroActive Cooler 6 امکان پایین آوردن دمای گرمای فراوریی گوشی را داشته باشد. بعلاوه این فناوری گرمای فراوریی را به شکل موثرتری از گوشی هوشمند خارج می نماید تا عنوان برترین سیستم خنک نماینده در بین گوشی های راگ به این گوشی گیمینگ تازه تعلق بگیرد.

ایسوس تنها رنگ خاکستری را برای هر دو مدل این سری در نظر گرفته است. در نهایت باید به قیمت راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate اشاره کنیم که کاربران باید برای خرید این دو گوشی به ترتیب 799 پوند و 1199 پوند پرداخت نمایند.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 شهریور 1401 بروزرسانی: 30 شهریور 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 3082

به "ایسوس از راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس از راگ فون 6D و راگ فون 6D Ultimate رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید