بازگشایی کاخ ها و موزه های تهران

به گزارش تنها پیامک، کاخ ها و موزه های تهران بعد از 5 ماه باز شدند

خاتمه پس از شش ماه انتظار وزارت میراث فرهنگی کشور از بازگشایی کاخ ها و موزه های تهران اطلاع داد.

بازگشایی کاخ ها و موزه های تهران

در 18 فروردین 1400، موزه ها و کاخ های تهران که تحت نظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می کردند، بسته شدند و دوستداران این اماکن تاریخی و دیدنی دیگر نتوانستند به بازدید از آن ها بروند. حال پس از گذشت بیش از 5 ماه، خبر بازگشایی کاخ ها و موزه های تهران می تواند یکی از برترین خبرها برای دوستداران این فضاهای مجذوب کننده و تاریخی باشد.

محمد رضا کارگر، مدیر کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی، تغییر رنگ کرونایی تهران از قرمز به نارنجی را علت بازگشایی موزه های میراث فرهنگی اعلام نمود و بازگشایی این اماکن در سایر شهرهای ایران را هم منوط به تغییر رنگ کرونایی آن ها به نارنجی دانست. بر اساس دستور ستاد ملی کرونا، موزه ها که پیش از این در لیست مشاغل گروه سوم بودند، از این پس به اسم عضوی از مشاغل گروه دوم شناخته می شوند. مشاغل گروه دوم مجاز هستند در شرایط نارنجی، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به فعالیت خود ادامه دهند.

البته باید به این نکته توجه داشت که با وجود بهبود شرایط تهران از نظر تعداد مبتلایان به کرونا، باز هم رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی در زمان بازدید از موزه ها و کاخ های این شهر الزامی است.

شایان ذکر است که مسئولان سه مجموعه مهم تاریخی تهران یعنی کاخ گلستان، کاخ نیاوران و کاخ سعدآباد، بازگشایی این مجموعه ها را به صورت رسمی اعلام نموده و گفته اند که از ساعت 09:00 تا 17:00 پذیرای علاقه مندان خواهند بود.

مسئولان در تلاشند موزه ها و اماکن دیدنی و تاریخی را در رده مشاغل گروه اول قرار دهند تا دیگر شاهد تعطیلی آن ها نباشیم. به یاد داشته باشید که در زمان مراجعه به این اماکن حتما ماسک بزنید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید. تا آنجا که ممکن است از اسپری الکل و مواد ضد عفونی کننده در این اماکن استفاده نکنید تا به آثار به نمایش درآمده، آسیب نزنید.

بهاره فلاح

منبع: فلای تودی
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1826

به "بازگشایی کاخ ها و موزه های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی کاخ ها و موزه های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید