بولیوی عذرخواهی 4 کشور اروپایی را پذیرفت

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران: رئیس جمهور بولیوی اظهار داشت که عذرخواهی 4 کشور اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و فرانسه را در مورد بستن حریم هوایی بر روی هواپیمای وی پذیرفته است.

بولیوی عذرخواهی 4 کشور اروپایی را پذیرفت

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اسپانیایی زبانال کومرسیو؛ اوو مورالس، رئیس جمهور بولیوی روز چهارشنبه گفت که عذرخواهی 4 کشور اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و فرانسه را در مورد بستن خطوط هوایی بر روی هواپیمای وی پذیرفته است.

مورالس در مورد پذیرفتن این عذرخواهی ها گفت: این عذرخواهی ها را به این علت قبول می کنیم که می خواهیم روابط خود با دیگر کشورهای منطقه حفظ کنیم و از این طریق بر وحدت و انسجام کشورهای خود بیافزاییم.

رئیس جمهور بولیوی در ادامه اضافه نمود: من به هیچ عنوان انسان کینه توزی نیستم. ما افرادی که اعضای جنبش های اجتماعی هستیم و نمی خواهیم همچون افراد کینه توز عمل کنیم.

سه هفته پیش هواپیمای اوو مورالس پس از آنکه از فرودگاه مسکو به سوی بولیوی حرکت می کرد پس از آنکه اجازه عبور از خطوط هواپیمایی چند کشور اروپایی را کسب نکرد مجبور به فرود در فرودگاهی در اتریش شد.

پلیس این کشور نیز که گمان نموده بود ادوارد اسنودن، افشاگر سازمان امنیت ملی آمریکا در این هواپیما است این هواپیما را مورد بازرسی قرار داد.

اسنودن که در دو ماهه اخیر تحت پیگردهای شدید مقامات آمریکایی قرار گرفته است هر از چند گاهی دست به افشاگری های جدیدی می زند.

در چند وقت اخیر اسنادی را در سایت ویکی لیکس منتشر نموده است که نشان داده که سازمان سیا تماس های تلفنی و اینترنتی کشورهای منطقه آمریکای لاتین را کنترل می نموده است.

رهبران این کشورها نیز به تندی از این اقدام انتقاد نموده و خواهان ارائه توضیحاتی مجاب کننده از سوی مقامات آمریکایی شدند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 323

به "بولیوی عذرخواهی 4 کشور اروپایی را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولیوی عذرخواهی 4 کشور اروپایی را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید