تور ارزان اروپا: شرایط مسافران واکسینه شده با سینوفارم در اروپا

به گزارش تنها پیامک، نوع دلتا COVID-19 هم چنان در قاره اروپا و بیشتر نقاط دیگر دنیا شایع است. اما بیشتر کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن مسافرانی را که کاملاً در برابر این بیماری واکسینه شده باشند، می پذیرند. بیشتر کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند که شرایط واکسیناسیون را برای تسهیل سفر و هم چنین حفظ سلامت عمومی ایجاد نمایند.

تور ارزان اروپا: شرایط مسافران واکسینه شده با سینوفارم در اروپا

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

بخش بزرگی از کشورهای اتحادیه اروپا/منطقه شنگن فقط واکسن هایی که به وسیله آژانس دارویی اروپا (EMA) تأییدشده است را به عنوان مدرک معتبر واکسیناسیون به رسمیت می شناسند.

در نتیجه همه مسافرانی که واکسیناسیون خود را با تزریق فایزر، آسترازنکا، جانسون و مدرنا تکمیل نموده اند، هنگام ورود به این کشورها، مسئله ای نخواهند داشت. اما واکسن های دیگر، مانند واکسن سینوفارم هنوز تاییدیه این آژانس را کسب ننموده است.

سفر ایرانی ها در جستجوی دریافت واکسن کرونا درست یا غلط؟

درباره واکسن سینوفارم

واکسن سینوفارم به وسیله، یک شرکت دولتی در چین ساخته شده است. استفاده از آن در بیش از 50 کشور مجاز می باشد. ده ها میلیون دوز از این واکسن در سراسر دنیا تزریق شده است. از این مقدار بیش از 100 میلیون دوز آن خارج از چین مصرف شد. درنتیجه، این محصول بخش عمده ای از برنامه های واکسیناسیون را در بسیاری از کشورها تشکیل می دهد.

واکسن سینوفارم یک واکسن غیرفعال است، یعنی حاوی یک ویروس کرونا کشته شده می باشد که نمی تواند زنده گردد. این واکسن از رویکرد متفاوتی نسبت به واکسن های مبتنی بر سیستم عامل های حامل ویروس ضعیف شده استفاده می نماید.

ازلحاظ تاریخی بسیاری از واکسن ها از این روش استفاده نموده اند. به عنوان مثال می توان موارد مربوط به هاری و فلج اطفال را نام برد. ساخت واکسن های غیرفعال آسان است و به علت ایمنی آن ها، مشهور هستند. اما در مقایسه با بعضی دیگر از انواع واکسن ها واکنش ایمنی ضعیف تری را ایجاد می نمایند.

کارت دیجیتال واکسن کرونا حاوی QR-Code را چگونه بگیرم؟ فهرست واکسن های مورد تایید کشورها به صورت ویدیو

کشورهای اروپایی که ورود مسافران واکسینه شده با سینوفارم را می پذیرند

با توجه به داده های ارائه شده، بعضی کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه شنگن واکسن سینوفارم را به عنوان مدرک معتبر مصونیت در برابر COVID-19می پذیرند. این کشورها عبارتند از: اتریش، بلژیک، بلغارستان، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایرلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس اما از پذیرش مسافر به داخل کشور ممانعت می نمایند.

اسپانیا یکی از اولین کشورهایی است که واکسن سینوفارم را به رسمیت شناخته است. درحالی که سایر کشورها در ابتدا فقط به مسافرانی اجازه ورود می دادند که با واکسن تأییدشده به وسیله EMA واکسینه شده بودند. در آن موقع، مقامات کشورهای اروپایی تأکید کردند که هر واکسنی که به وسیله آژانس دارویی اروپا، EMA و WHO مجاز است، پذیرفته می گردد.

هم چنین هلند برای ورود گردشگران و حرکت آزادانه آن ها، اجازه ورود به تمام مسافرانی را که با واکسن سینوفارم واکسینه شده بودند، داد. این کشور تا زمانی که گواهی واکسیناسیون حاوی تمام اطلاعات لازم باشد و نشان دهد که واکسیناسیون با سینوفارم اجرا شده است، ورود مسافران را می پذیرد.

علاوه بر هلند، فنلاند به منظور رعایت بهداشت، اعلام نمود که همه مسافرانی که از واکسن های تأییدشده به وسیله EMA یا WHO ازجمله واکسن سینوفارم تزریق نموده اند، کاملاً واکسینه شده تلقی می شوند. درنتیجه، در هنگام ورود به کشور فنلاند قرنطینه نخواهند شد.

در خصوص اتریش، این کشور سینوفارم را به عنوان یک سند معتبر مصونیت به رسمیت می شناسد. اما مقامات خاطرنشان نموده اند، مسافرانی که با سینوفارم واکسینه شده اند مجاز به ورود به هتل ها، رستوران ها یا دسترسی به سایر خدمات در این کشور نیستند.

علت به رسمیت نشناختن واکسن سینوفارم در بعضی از کشورهای اروپایی

وقتی به وسیله سازمان بهداشت دنیای (WHO) صحبت از تزریق واکسن اضطراری می گردد، بخشی از کشورهای اروپایی، استفاده از واکسن سینوفارم را مدنظر قرار می دهند. اما این واکسن در کشورهای اروپایی کمتر شناخته شده می باشد، زیرا هنوز به وسیله EMA تأیید نشده است. کشورهای اروپایی اطلاعات زیادی در خصوص عملکرد واکسن های آسترازنکا و فایزر در اختیار دارند. اما در خصوص سینوفارم، اطلاعات زیادی در خصوص عملکرد آن در دست نیست. بنابراین نمی توانند از اثربخشی آن مطمئن باشند.

در کشورهای غربی، به طور قابل ملاحظه ای، توجه افراد بر روی هر یک از واکسن های COVID-19 ساخت غرب متمرکزشده است. اما در سطح دنیای، واکسن های ساخته شده در غرب تنها محصولات موجود نیستند. به عنوان مثال، چین چندین واکسن COVID-19 تولیدنموده است اکنون از این واکسن ها برای محافظت از مردم در داخل و خارج از چین استفاده می گردد.

سازمان بهداشت دنیای (WHO) استفاده موقت از واکسن سینوفارم را توصیه می نماید. این سازمان اعلام نموده است که سینوفارم به میزان کافی ایمن و مؤثر می باشد. با این وجود در بعضی از کشورها با تزریق سینوفارم، موارد مبتلا به COVID-19 افزایش یافته است. حتی گزارش هایی مبنی بر آلوده شدن افراد واکسینه شده نیز وجود دارد.

انواع واکسن های رایج کرونا در دنیا را بشناسید.

منبع: ژیوار
انتشار: 31 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2784

به "تور ارزان اروپا: شرایط مسافران واکسینه شده با سینوفارم در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: شرایط مسافران واکسینه شده با سینوفارم در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید