جزیره لاوان و جاهای دیدنی آن

به گزارش تنها پیامک، جزیره لاوان به نام جزیره مروارید پنهان هم شناخته می گردد که به سبب صید مروارید از دیرباز در این جزیره است. هر چند اکنون شغل اصلی اهالی بندر لاوان کار در صنعت نفت و ماهیگیری است.

جزیره لاوان و جاهای دیدنی آن

جزیره لاوان با 78 کیلومتر مربع مساحت، اکنون از مهمترین پایانه های صادرات نفت ایران است.

لاوان سومین جزیره عظیم خلیج فارس است. در جزیره لاوان به سبب حضور شرکت های نفتی امکانات اقامتی مناسب تری وجود دارد و می توانید به صورت طبیعت گردی نیز به آن سفر کنید.

جانوران و حیات وحش لاوان

در جزیره لاوان گونه ای آهو به نام جبیر زندگی می نمایند که با شاخ های سیاه رنگ و پوست سفید و زرد رنگشان زیبایی خاصی به این جزیره داده اند. همچنین بخشی از سواحل لاوان محل تخم گذاری لاک پشت های پوزه کوتاه هستند.

جزیره شیدور یا جزیره مارو

جزیره شیدور که بین اهالی به مارو مشهور است، یک جزیره غیرمسکونی و یک زیست گاه حیات وحش است. نام مارو به سبب وجود مار در این جزیره به آن اطلاق شده، هر چند جانوران بومی و دوزیست بسیار بیشتر از مار، در این جزیره یافت می شوند. مرجان، دلفین، لاک پشت هایی از گونه های مختلف، مهمترین جانوران تحت مراقبت در جزیره شیدور هستند. همچنین پرنده های دریایی مختلفی در این جزیره به تخم گذاری و لانه سازی می پردازند. شما می توانید با قایق از جزیره لاوان به جزیره شیدور یا مارو برسید.

چگونه به جزیره لاوان برویم

لاوان دارای فرودگاه است و می توانید با هواپیما به لاوان سفر کنید. همچنین می توانید از بندر مقام و یا جزیره کیش، خود را با قایق به لاوان برسانید.

زمان مناسب برای سفر به لاوان

جزیره لاوان در نیمه اول سال دما و رطوبت بالا و آزاردهنده ای را تجربه می نماید. به همین دلیل نیمه دوم سال و زمستان، زمانی است که دمای هوا در لاوان معتدل تر شده و می توان از محیط لذت بیشتری برد.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1295

به "جزیره لاوان و جاهای دیدنی آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره لاوان و جاهای دیدنی آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید