جنگل دوهزار، جنگلی بکر در تنکابن

به گزارش تنها پیامک، جنگل دوهزار در تنکابن

یکی از ویژگی های اصلی منطقه ها شمالی ایران، پوشش جنگلی و سرسبز آن است که محبوبیت خاصی را برای این نقطه به ارمغان آورده است. حتما تا به حال بارها نام دو هزار را شنیده اید، جنگلی که چشم اندازهای خاصش در دیگر جنگل های شمالی کمتر دیده می گردد. دو هزار نام منطقه ای گردشگری در تنکابن شمال ایران است منطقه ای با آب و هوای معتدل کوهستانی که با مناظری از کوهستان و جنگل، طبیعت دوستان را شیفته خود نموده است. می خواهیم درباره جنگل دوهزار تنکابن حرف بزنیم، خبرنگاران را همراهی کنید.

جنگل دوهزار، جنگلی بکر در تنکابن

تنکابن آب و هوای خنکی دارد و بدون شک یکی از خوش آب و هواترین منطقه ها این شهر جنگل دوهزار در بخش جنوبی شهر است. جنگل دوهزار جاذبه های زیادی را در خود جای داده به طوری که می توان آن را برترین جاذبه شهر دانست پس اگر قصد سفر به این شهر سرسبز و زیبا را دارید پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر طبیعت شهر، اول از همه راهی جنگل دوهزار شوید.

جنگل های انبوه منطقه دوهزار مملوء از درختان راش، ون، چنار و هیرکانی است که در هر فصلی از سال زیبایی های خاص خود را دارند. دره سرسبز دو هزار در جنوب تنکابن و در ارتفاعات البرز موقعیتی خاص را برای رشد گونه های طبیعی به وجود آورده است. اینجا با چشم اندازهای مجذوب کنندهش یکی از برترین مقاصد طبیعت گردی ایران است و کوهنوردان و طبیعت گردان زیادی را به خود جذب می نماید.

جنگل دوهزار تنکابن یکی از زیباترین جنگل های ایران است، جنگلی که باید تا فرصت هست از آن تماشا کرد. برای بازدید از این جنگل نسبتا بکر بهتر است اواخر شهریور تا اوایل آذرماه را انتخاب کنید چون در این فصل رطوبت و دمای جنگل متعادل است و به راحتی می توان در میان طبیعتش قدم زد و به صدای پرندگان گوش سپرد. یا می توانید پیاده در میان طبیعت بکر جنگل گشت و گذار کنید و یا جهت کوهنوردی را به سمت قله سیالان در پیش بگیرید. پیاده روی در جنگل یکی از برترین راه های تماشای طبیعت و تماشای چشم اندازهای بکر اطراف است. اگر بخواهید این پیاده روی را به همراه تورهای گردشگری انجام دهید معمولا آغاز پیاده روی از روستای عسل محله است که با توجه به قدرت بدنی و برنامه ای که برای سفر دارید می توانید پیاده روی های چند ساعته یا چند روزه را انتخاب کنید. نکته ای که باید رعایت کنید این است که هیچ وقت جنگل گردی را بدون راهنما آغاز نکنید.

اگر خیال کوهنوردی به سمت سیالان را دارید بهتر است گروهی این کار را انجام دهید و با توجه به رطوبت هوا اگر فکر می کنید ممکن است در ارتفاعات مسائل تنفسی برایتان اتفاق بیفتد بهتره که قید کوهنوردی را بزنید و فقط به پیاده روی در جنگل بسنده کنید! قله سیالان بلندترین قله تنکابن است و با ارتفاع 4250 متر کوهنوردان زیادی را به خود می کشاند به خصوص اینکه جهت کوهنوردی یکی از کم نظیر ترین چشم اندازها را دارد. برای فتح قله این کوه باید 5 ساعت کوهنوردی کنید و در این راه از میان کوه های مجذوب کننده و جنگل های زیبا بگذرید. کوهنوردی را هم می توانید از عسل محله آغاز کنید این روستا آخرین نقطه ای است که می توانید با ماشین آن را طی کنید و بعد از آن کوهنوردی و پیاده نوردی آغاز می گردد و بعد از دو روز به قله سیالان می رسید. گاهی در ارتفاعات سروکله سگ های گله پیدا می گردد که باید مراقب آن ها باشید و به گله نزدیک نشوید.

رودخانه دوهزار در کناره روستا جریان دارد و در ماه های گرم سال گردشگران زیادی در کنار آب رودخانه اوقات فراغت خود را می گذرانند. در سراسر جاده دو هزار حوضچه های پرورش ماهی به چشم می خورند که از آب رودخانه دو هزار برای پر شدن آن ها استفاده می گردد. جاده ای باصفا در میان جنگل کشیده شده که عبور از آن شما را مهمان چشم اندازهایی بدیل و زیبا می نماید. این جنگل در فصل پاییز هم چشم نواز و تماشای ست؛ برگ درختان به قرمز، زرد و نارنجی تغییر رنگ داده اند و چشم اندازهای بی بدیلی از تابلوی طبیعت را به نمایش گذاشته اند. جنگل در دریاسر تمام می گردد و در اینجا چشم اندازهای جنگلی جای خود را به دشتی وسیع می دهند که با کوه ها، چشمه ها و رودخانه ها به جایی تماشای تبدیل شده است. اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید می توانید ویلاهایی که در کنار جاده و جنگل هستند را کرایه کنید.

در بازدید از جنگل دوهزار حتما فرهنگ طبیعت گردی را رعایت کنید تا به این جنگل زیبا و چشم اندازهایش آسیبی وارد نگردد. از نکات مهمی که برای حفظ آثار طبیعی باید انجام دهید این است که در زیر درختان آتش روشن نکنید، شاخ و برگ درختان را قطع نکنید و زباله ها را در جنگل نریزید. برای اینکه از تهران به تماشا این جنگل بروید باید از جاده چالوس راهی تنکابن شوید، تنکابن در فاصله 275 کیلومتری تهران واقع شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2461

به "جنگل دوهزار، جنگلی بکر در تنکابن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگل دوهزار، جنگلی بکر در تنکابن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید