حیدری: به دنبال حضور کشتی پهلوانی در بازی های آسیایی و المپیک هستیم

به گزارش تنها پیامک، رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی با تاکید بر اینکه بدنبال حضور کشتی پهلوانی در بازی های آسیایی و اروپایی 2018 و سپس رقابت های المپیک هستیم گفت :مردم می دانند ما در طول یکسال چه گام هایی برای جهانی کردن این رشته برداشته ایم و سایرین در 12 سال چه نموده اند.

حیدری: به دنبال حضور کشتی پهلوانی در بازی های آسیایی و المپیک هستیم

با تور لحظه آخری مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

علیرضا حیدری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب اظهار کرد: انتظار ملی این است که کشتی پهلوانی را به عنوان یک ورزش نبینند، بلکه به عنوان یک کار فرهنگی ببینند. این رشته به خاطر قدمتی که دارد، اگر مورد حمایت اقتصادی قرار گیرد می تواند شانه به شانه جودو، کشتی، تکواندو و... حرکت کند.

رییس فدراسیون دنیای کشتی پهلوانی ادامه داد: تا به امروز مسابقات دنیای این رشته را با حضور چهل کشور دنیا برگزار نموده ایم و علاوه بر این رقابت های کشتی پهلوانی در جام های معتبر الکساندر مدوید و دنیا پهلوان تختی نیز برگزار شده است. انجام مسابقات قهرمانی اروپا و شرکت در رقابت های داخل سالن آسیا از دیگر برنامه های ما برای گسترش کشتی پهلوانی در دنیا بوده است.

دارنده شش مدال دنیا و المپیک با بیان اینکه بدنبال حضور کشتی پهلوانی در بازی های اروپایی 2018 بلاروس هستیم اضافه نمود: از دیگر برنامه های مهم ما این است که ان شاءالله با حمایت مسئولان شاهد حضور کشتی پهلوانی در بازی های آسیایی 2018 اندونزی باشیم و قطعا این امر به رشد بیش از پیش صندلی کاروان ورزشی ایران در میان کشورهای دیگر خواهد انجامید.

حیدری توضیح داد: به وسیله برگزاری کارگاه های آموزشی، مربیگری، داوری، تهیه فیلم های آموزشی و امضای قراردادهای همکاری با کشورها درصدد گسترش این رشته اصیل ایرانی در سراسر دنیا هستیم.

وی تاکید نمود: برای پیشرفت کشتی پهلوانی کشورهایی مانند گرجستان، ارمنستان، آذربایجان، مجارستان، آلمان، هلند و ایتالیا در اروپا، قزاقستان، هندوستان، پاکستان و مغولستان در آسیا و چند کشور آفریقایی را گزینش نموده ایم و کوشش داریم تا با انجام رایزنی های مناسب این رشته را از رده های سنی پایه در این کشورها آموزش دهیم.

رییس کمیته کشتی پهلوانی اتحادیه دنیای کشتی در انتها اعلام کرد: مردم و آنهایی که کشتی پهلوانی را دنبال نموده اند، می بینند که ما در این یک سال برای گسترش این رشته چه کار نموده ایم و سایرین در 12-10 سال گذشته چه کاری انجام داده اند. با توجه به فعالیت این رشته زیر نظر اتحادیه دنیای کشتی و کمیته بین المللی المپیک با تمام توان کوشش می کنیم تا در کمترین زمان ممکن المپیکی شدن کشتی پهلوانی محقق گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 628

به "حیدری: به دنبال حضور کشتی پهلوانی در بازی های آسیایی و المپیک هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حیدری: به دنبال حضور کشتی پهلوانی در بازی های آسیایی و المپیک هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید