خودرو برند لوکس چینی در راه ایران، با این ماشین آشنا شوید

به گزارش تنها پیامک، خبرنگاران : بازار خودرو ایران طی یک دهه گذشته به جولانگاه برندهای مختلف چینی تبدیل شده و تقریبا هر خودرویی از هر سطح امکاناتی با مبدا چین به بازار ایران عرضه شده است. در این مطلب با هونگچی H5 که به زودی به بازار ایران می آید آشنا می شوید.

خودرو برند لوکس چینی در راه ایران، با این ماشین آشنا شوید

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خودروبانک، حال در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی سر به فلک کشیده، شاهد حضور زیرمجموعه لوکس فاو یعنی هونگچی در کشورمان هستیم. مانیان خودرو احتمالاً در اولین قدم با هونگچی H5 که یک سدان لوکس است، به بازار کم رونق داخلی ورود خواهد نمود. به همین بهانه تصمیم داریم نگاهی کلی به این خودرو داشته باشیم.

  • نگاهی کلی به هونگچی H5

نخستین بار در بهار سال 2018 میلادی بود که تصاویری از هونگچی H5 در رسانه های خودرویی چین منتشر شد. این خودرو در سال 2019 به نمایشگاه خودرو دوبی آمد و عرضه آن در امارات متحده عربی شروع شد. به زودی نیز شاهد عرضه هونگچی H5 به بازار کشورمان خواهیم بود.

برند هونگچی یکی از قدیمی ترین خودروسازان چینی است که فعالیت خود را در سال 1958 میلادی شروع کرد. خودروهای برند هونگچی برای سال ها تنها اتومبیل های فراوری شده در جمهوری خلق چین بودند که استفاده از آن ها تنها در انحصار روسای حزب کمونیست قرار داشت.

نمای عقب هونگچی H5 شبیه به خودروهای فست بک است، بنابراین صندوق عقب آن نسبت به سایر سدان های سایز متوسط اندکی بالاتر بوده و به همین دلیل اسپرت و حجیم به نظر می رسد.

  • طراحی داخلی و امکانات هونگچی H5

نمای داخلی هونگچی H5 مطابق اصول حاکم بر طراحی داخلی امروزی توسعه یافته است، یعنی خلق ظاهری مینیمال و ساده که با حداقل دکمه های فیزیکی همراه باشد. بنابراین کنترل بیشتر ادوات خودرو به صورت لمسی صورت می گیرد و دکمه های زیادی را در کابین هونگچی H5 نخواهید دید. همانند محصولات جدید بی ام و و مرسدس بنز، نمایشگر سیستم چندرسانه ای در هونگچی H5 جدا از سایر اجزای کابین واقع شده است. مجموعه نشانگرها نیز نمایی سنتی دارند و خبری از خوشه ابزار دیجیتال در پشت فرمان نیست.

سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل تطبیقی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، سیستم نمایشگر فشار باد تایرها، کنترل کشش و کنترل پایداری، شش کیسه هوا، سیستم تهویه جایگاه های جلو و عقب، سانروف و سنسور باران بخشی از امکانات رفاهی هونگچی H5 هستند.

  • مشخصات فنی هونگچی H5

برای قوای فنی هونگچی H5، از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژر استفاده شده که حدبیشتر 178 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به دیفرانسیل جلو را بر عهده دارد. مطابق اطلاعات رسمی ارائه شده، شتاب صفر تا صد هونگچی H5 حدود ده ثانیه است و مصرف سوخت آن نیز 7.1 لیتر در صد کیلومتر به صورت ترکیبی برآورد می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1273

به "خودرو برند لوکس چینی در راه ایران، با این ماشین آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو برند لوکس چینی در راه ایران، با این ماشین آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید