در اولین سفر به ژاپن انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

به گزارش تنها پیامک، سفر به ژاپن

ژاپن سرزمین خورشید تابان با منظره، فرهنگ و آداب و رسوم، رفتار و عادت های فوق العاده فرق دارد اما جالب این که این تفاوت ها اصلا شما را وقتی که در این کشور هستید و به عنوان شخصی با فرهنگی کاملا متفاوت رفته اید اذیت نمی کند و احساس می کنید که در خانه خودتان هستید! ژاپن کشوری است که در آن بارها و بارها سورپرایز می شوید پس خودتان را حسابی برای آن آماده کنید. قصد دارید برای اولین بار به ژاپن سفر کنید اما اطلاعات خاصی راجع به آن ندارید؟ با خبرنگاران همراه شوید تا ببینیم که در اولین سفر به ژاپن باید منتظر چه چیزهایی باشیم.

در اولین سفر به ژاپن انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟

اولین باری که به ژاپن می روید خودتان را در یک مکان کاملا متفاوت از هر جای دیگری که تا حالا رفته اید احساس می کنید، با این حال امنیت بالایی که در آن جا وجود دارد باعث می گردد تا هر نگرانی ای که دارید رفع گردد. احترام در فرهنگ ژاپنی ها کاملا شکل گرفته و از اصلی ترین اصول است و این را شما کاملا می توانید از نوع رفتار افراد متوجه شوید.

در سفر به ژاپن متوجه می شوید که ژاپنی ها چقدر به سر موقع بودنشان اهمیت می دهند و در واقع دیر کردن در هر جایی از نظر آن ها بی احترامی محسوب می گردد. در واقع سر موقع بودن برای آن ها یک انتخاب نیست، بلکه یکی از عادات آن هاست تا جایی که مثلا وقتی که یک قرار کاری در ژاپن دارید، اگر که 10 دقیقه قبل از قرار دیدار در محل حاضر نباشید به معنای این است که دیر نموده اید.

اگر در ژاپن منتظر قطار یا اتوبوس باشید می بینید که به طرز عجیبی درست سر وقت می رسند و واقعا امکان ندارد که حتی چند دقیقه تاخیر هم در حرکت قطارها ببینید.

احتمالا قبل از این که سفر به ژاپن داشته باشید بزرگ ترین نگرانیتان این باشد که چطور با مردم ارتباط برقرار کنید و در واقع به احتمال زیاد زبان این کشور از بزرگ ترین مانع بر سر راه خود بدانید. با این حال وقتی به عنوان یک فرد خارجی در خیابان ها راه بروید می بینید که افراد زیادی به شما پیشنهاد یاری می نمایند و این جاست که متوجه می شوید که برقراری ارتباط با ژاپنی ها تا چه مقدار سریع پیش می رود و راحت است.

ژاپنی اولین زبانی است که در مدارس ژاپن تدریس می گردد و بنابراین واقعا هر کسی انگلیسی بلد نیست. البته در شهرهای بزرگ و شهرهای جهانگردی ژاپن، قضیه تا حد زیادی فرق می نماید و اهالیشان بیشتر انگلیسی می فهمند و می توانند با جهانگرد ها راحت صحبت نمایند. اگر چه که تابلوها به زبان ژاپنی هستند ولی در تابلوهای جاذبه های گردشگری و یا ایستگاه های قطار به زبان انگلیسی هم هستند و اگر انگلیسی بلد باشید به مشکل بر نمی خورید.

البته در هتل های ژاپن اصلا لازم نیست نگران زبان باشید چرا که تمام کارکنان آن کاملا می توانند به این زبان صحبت نمایند. حال می خواهیم یک جمله ای که خیلی در این کشور به کارتان می آید را به شما یاد دهیم، ممنونم که معادل آن می گردد Arigato-gozaimasu.

یکی دیگر از مواردی که در سفر به ژاپن حسابی سورپرایزتان می نماید این است که چطور ممکن است در خیابان ها هیچ سطل آشغالی وجود نداشته باشد اما همه خیابان ها تا این مقدار تمیز باشند؟! خوب در این مورد هم ممکن است نظرات مختلفی بشنوید مثلا این که خوردن در خیابان ها کار بی ادبانه ای است یا …. ولی علت واقعی نبودن هیچ سطل زباله ای در خیابان ها حملاتی است که مانند آن در سال 1995 رخ داد و یک بمب گازی در سطل آشغالی در خیابان کار گذاشته شده بود… بعد از آن بود که همه سطل آشغال ها از سطح خیابان ها جمع آوری شدند.

مورد دیگری که برایتان در هنگام سفر به ژاپن خیلی جالب خواهد بود، رفتار مردم است که بارزترین نمونه آن را می توانید در قطارها و اتوبوس ها ببینید. باید زمانی که در اتوبوس و یا قطار هستید، موبایلتان را میوت کنید و وقتی در این مکان ها هستید، سکوت اعجاب انگیزی را می بینید که کاملا تعجب برانگیز برایتان خواهد بود.

کسی هم هست که از ماشین های خرید معروف ژاپنی چیزی نشنیده باشد؟ گمان نمی کنیم. ماشین های خرید را می توان در هر جا و گوشه ای از مکان های مختلف شهرها در ژاپن ببینید از شهرهای بزرگ گرفته تا کوهستان های دور دست! مطمئنا باشید که در ژاپن هیچ وقت تشنه نمی مانید.

در کشور ژاپن خانه های بزرگ و جادار بسیار لوکس محسوب می شوند. بنابراین وقتی که به هتل های ژاپن می روید و یا در مسافرخانه ها و هاستل ای آن اقامت می کنید، انتظار نداشته باشید که به مقدار هتل های کشور دیگر فضا در اختیار داشته باشید. اما علت این موضوع چیست؟ در واقع این موضوع رابطه نزدیکی با سبک زندگی ژاپنی ها دارد.

یکی دیگر از مواردی که در موقع سفر به ژاپن در زمانی که در این کشور هستید باید رعایت کنید این است که کفش هایتان را قبل از این که به خانه وارد شوید، درآورید. در تمام هتل ها و اقامت گاه های ژاپنی، دمپایی رو فرشی به مقدار کافی وجود دارد تا در موقع ورود به خانه از آن ها استفاده کرد.

غذاهای و خوراکی های ژاپنی هم از دیگر تفاوت های بارزی هستند که در این کشور با آن روبرو خواهید شد. از غذاهای گیاهی گرفته تا انواع و اقسام غذاهای دریایی اما حتما در هر صورت زمانی که در این کشور هستید غذاهای بومی آن را مثل سوشی، رمن و تمپورا را امتحان کنید. البته بسیاری از افراد که به ژاپن سفر نموده اند از غذاهای آن ناراضی بوده اند و گفته اند که خیلی با ذائقه آن ها جور در نمی آمده اما حتی اگر این طور هم باشد، می توانید سری به سوپر مارکت و یا فروشگاه ها بزرگ زنجیره ای بزنید. در این جاها می توانید انتخاب های معقول تری داشته باشید.

منبع: myticklefeet.com

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2189

به "در اولین سفر به ژاپن انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در اولین سفر به ژاپن انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید