در پاییز به کدام منطقه ها ایران سفر کنیم؟

به گزارش تنها پیامک، برترین منطقه ها برای سفر در پاییز

از آنجایی که ایران، کشوری چهار فصل به تعداد می رود، هر مکانی حداقل در یک فصل از سال در دوست داشتنی ترین و زیباترین حالت خود قرار می گیرد و شرایط آب و هوایی مطلوبی را دارد، به همین علت مورد استقبال سفردوستان واقع می گردد. فصل زیبای پاییز یکی از برترین فصل ها برای مسافرت عاشقان طبیعت و ماجراجویان است. خوبی سفر در پاییز این است که در این فصل از شدت گرمای هوا کاسته می گردد، مسافران دیگر با مسائل شلوغی روبه رو نخواهند شد و می توانند با خیال راحت از پایکوبی رنگ ها در طبیعت نهایت لذت را ببرند. در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران با ما همراه باشید تا با بعضی از برترین منطقه ها برای سفر در پاییز آشنا شده و هدفمندتر سفر خود را برنامه ریزی کنید.

در پاییز به کدام منطقه ها ایران سفر کنیم؟

جزیره های جنوب ایران

جزیره شگفت انگیز قشم

برترین زمان سفر به جزیره زیبای قشم، نیمه دوم سال است که از شدت رطوبت و گرمای هوا کاسته شده و آب و هوایی دل انگیز دارد. قشم که عظیم ترین جزیره خلیج فارس محسوب می شود دارای مکان های دیدنی بسیار زیبایی از جمله دره ستارگان، غار نمکدان، تنگ چاهکوه، جنگل های زیبای حرا، قلعه پرتغالی ها و جزایر ناز می باشد. به علت نزدیکی جزیره هنگام به قشم، گردشگران می توانند با قایق های گردشگری خود را به این جزیره رسانده، در جهت خود از دیدن پایکوبی دلفین ها در خلیج فارس نهایت لذت را ببرند و از بازارچه سنتی هنگام سوغاتی های خاص دریایی تهیه نمایند.

قشم بعلاوه دارای بازارهای معروف، عظیم و متنوع فراوان با قمیت مناسب در بندر درگهان و شهر قشم است، از این رو یکی از برترین مقاصد گردشگری ایران برای دوستداران خرید به شمار میرود.

جزیره رنگین کمان هرمز

جزیره هرمز که به بهشت زمین شناسی معروف است یکی از مقاصد گردشگری فوق العاده ایران می باشد که در نیمه دوم سال پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است و خاطرات نابی را برای آن ها رقم می زند.

مسافرانی که در پی کشف نقاط بکر و منحصر به فرد هستند با سفر به جزیره هرمز می توانند تجربه ای متفاوت و رویایی را کسب نمایند. این جزیره به لطف کوه های رنگارنگ و خاک سرخش اسم جزیره رنگین کمان ایران را از آن خود نموده است. هرمز جاذبه های بی نظیری همانند قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه ها، معدن خاک سرخ، ساحل محیط زیست، موزه نادعلیان، دره رنگین کمان، الهه نمک و دره سکوت دارد؛ بعلاوه گردشگران این شانس را دارند تا در کنار بازدید از جاذبه ها، با مردم خونگرم و بومی منطقه معاشرت نموده و فرهنگ آن ها را از نزدیک لمس نمایند.

جزیره مرجانی کیش

یکی از برترین منطقه ها برای سفر در پاییز، جزیره مرجانی کیش است که به نگین خلیج فارس هم معروف است. این جزیره دارای تعداد زیادی مراکز تجاری و تفریحی می باشد که مجذوب کنندهیت سفر به کیش را دوچندان نموده است. شما هم می توانید با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره توریستی سفر نموده و خاطرات لذت بخشی را تجربه کنید. از جاذبه های گردشگری کیش می توان به کشتی یونانی، شهر باستانی حریره، شهرزیزمینی کاریز، پارک ساحلی مرجان، درخت سبز و پارک دلفین ها اشاره نمود.

کویرهای ایران

کویر مرنجاب

یکی از برترین منطقه ها برای سفر در پاییز کویر مرنجاب استان اصفهان است که در نزدیکی کاشان، در شهرستان آران و بیدگل واقع شده است. برای گردشگرانی که در پی تجربه ای بکر و پرآرامش هستند، انتخاب کویر مرنجاب به اسم مقصد سفر خود گزینه بسیار مناسبی است. قدم زدن در تپه های شنی با منظره بی نهایت زیبایش، بازدید از دریاچه نمک که در بیشتر ایام سال خشک و پوشیده از رسوبات چند ضلعی نمک است و گشت و گذار در کاروانسرای تاریخی مرنجاب از جمله تجربه های منحصر به فرد کویر مرنجاب است.

کویر ورزنه

استان اصفهان کویرهای زیادی دارد که یکی از آن ها کویر ورزنه است. کویر ورزنه در 10 کیلومتری شهر ورزنه در نزدیکی تالاب بین المللی گاوخونی واقع شده است. اگر در پی تجربه ای چون غرق شدن در آرامش و سکوت بی خاتمه هستید، با سفر به کویر ورزنه فراتر از آن را به دست خواهید آورد. در کویر ورزنه گردشگران می توانند از تفریحات مجذوب کنندهی همانند شترسواری، شن سواری، موتور چهار چرخ سواری، آفرود و رصد ستارگان و عکاسی در شب بهره ببرند.

کویر شهداد

یکی دیگر از برترین منطقه ها برای سفر در پاییز کویر شهداد واقع در استان کرمان است که لقب گرم ترین نقطه زمین را از آن خود نموده است. وجود پدیده کلوت های شهداد که از جاذبه های منحصر به فرد ایران می باشد، مجذوب کنندهیت این کویر را دوچندان نموده است. در این کویر گردشگران می توانند به انجام انواع فعالیت ها و تفریحات هیجان انگیز همانند سافاری، رصد ستاره در شب، کویر نوردی و… مشغول شوند. از دیگر مجذوب کنندهیت های شهداد وجود دریاچه ای حیرت انگیز در دل کویر است که عظمت این کویر را بیشتر نموده است. در سفرنامه معروف مارکوپولو از این کویر هم یاد شده است.

طبیعت زیبای شمال ایران

ییلاقات ماسال، گیلان

یکی از مکان های بکر استان گیلان شهر ماسال است که به علت قرار گرفتن در ارتفاعات تالش و از طرفی نزدیکی آن به دریای خزر، دارای آب و هوای بسیار مطلوب است. ییلاقات اولاسبلانگاه واقع در ارتفاعات ماسال علاوه بر فصول گرم سال چون بهار و تابستان، در فصل پاییز هم میزبان گردشگران بسیاری است چرا که در این فصل مشاهده پدیده دریای ابر در این منطقه به راحتی امکان پذیر است. پایکوبی رنگ درختان انبوه طبیعت اطراف در کنار رودخانه های خروشان این منطقه روح شما را نوازش می نماید. در این فصل از سال باید آماده بارش های گاه و بی گاه و مه آلود شده هوا هم باشید.

فیلبند

یکی از محبوب ترین مقاصد شمالی کشور به خصوص در فصل پاییز، دهکده زیبای فیلبند است، جایی که به راحتی می توان در ابرها غرق شد. فیلبند با قرارگیری در ارتفاعی بیش از 2300 متر از سطح دریا، با نام بام مازندران از آن یاد می شود. این روستا در بیشتر ایام سال به ویژه پاییز به وسیله ابرهای سفید پوشیده شده است، از این رو همیشه مورد استقبال کسانی واقع می شود که در پی منظره ها دل فریب می گردند.

اسالم به خلخال

یکی از فوق العاده ترین منطقه ها جنگلی شمال کشور جهت اسالم به خلخال می باشد که گاهی با نام بهشت ایران زمین هم از آن یاد می شود و می توان در آن پاییز هزار رنگ را دیدن کرد و از این همه هدیه الهی مشعوف شد.

جاده اسالم به خلخال جاده ای هفتاد کیلومتری است که از شهر اسالم در استان گیلان شروع و به شهر خلخال در استان اردبیل منتهی می شود. طبیعت این جاده بسیار دلربا و مجذوب کننده است و چشم گردشگران را به خود خیره می نماید. این جهت سرسبز و زیبا کاملا پیچ در پیچ بوده و در فصل پاییز با مه زیادی همراه است لذا رانندگی در این جاده باید با احتیاط کامل انجام شود.

از آن جایی که کشور پهناور ایران دارای مکان های بکر فراوانی برای مسافرت است از این رو برترین منطقه ها برای سفر در پاییز مسلما بسیار بیشتر از مکان هایی است که در این مطلب به اختصار در خصوص آن ها صحبت کردیم.

راضی می شویم نظریات خود را در خصوص سایر مقاصد محبوب پاییزی برایمان به اشتراک بگذارید.

زهرا بینازاده

منبع: فلای تودی
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1828

به "در پاییز به کدام منطقه ها ایران سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در پاییز به کدام منطقه ها ایران سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید