رئیس ایکوموس: بضاعت اقتصادی برای بازکردن در خانه قوام الدوله به روی گردشگران را نداریم ، فقط یک منشی داریم

به گزارش تنها پیامک، رئیس ایکوموس ایران عنوان می نماید که بضاعت اقتصادی ایجاد امکانات برای بازدید گردشگران از بنای تاریخی خانه قوام الدوله که در اختیار این نهاد است را ندارند.

رئیس ایکوموس: بضاعت اقتصادی برای بازکردن در خانه قوام الدوله به روی گردشگران را نداریم ، فقط یک منشی داریم

خبرنگاران: مهدی حجت رئیس ایکوموس ایران در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درباره امکانپذیر نبودن بازدید گردشگران از خانه تاریخی قوام الدوله که در اختیار ایکوموس است، گفت: سازمان میراث فرهنگی این ساختمان را با قرار داد حقوقی در اختیار ایکوموس قرار داده است. اینکه سازمان میراث فرهنگی بناهای خود را اجاره بدهد و یا اینکه اجاره نمایندگان اجازه اعمال محدودیت داشته باشند یا خیر ،جای تامل و بحث دارد، مثلا اگر یک بنای تاریخی به یک هتل واگذار شده باشد، افراد تنها در صورت پرداخت هزینه و اقامت در آن می توانند بازدید داشته باشند.

او در پاسخ به اینکه به عنوان رئیس ایکوموس چه نظری در خصوص ورود گردشگران به خانه قوام الدوله دارد؟ اظهار کرد: ایکوموس یک NGO است و بضاعت زیادی ندارد و تنها یک منشی در این ساختمان حضور دارد، در حالی که حضور گردشگران در این بنا نیازمند وجود راهنما و شخصی برای مراقبت از بنا و … است چرا که ممکن است با ورود عموم و دست زدن گردشگران به تزئینات، عکسبرداری و… آسیب هایی ایجاد گردد و ما نمی توانیم به راهنما و نگهبان و … حقوق بدهیم به همین خاطر امکان بازدید توریست ها از بنا نیست.

حجت ادامه داد: دانشجویان و محققان می توانند با دریافت مجوز سازمان میراث فرهنگی به عنوان مالک این بنا از خانه قوام الدوله بازدید نمایند.

به گزارش خبرنگاران، علی محمد سعادتی شهردار منطقه 12 به عنوان مدیر بافت ها و بناهای تاریخی شهر تهران در تیر ماه امسال نامه ای به مهدی حجت رئیس ایکوموس ایران برای ورود گردشگران به این بنای تاریخی می نویسد و عنوان می نماید که تامین نیروهای اضافی به وسیله نیروهای داوطلب انجام می گیرد اما پاسخ نامه همچنان تعیین نیست.

منبع: چمدان
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 213

به "رئیس ایکوموس: بضاعت اقتصادی برای بازکردن در خانه قوام الدوله به روی گردشگران را نداریم ، فقط یک منشی داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس ایکوموس: بضاعت اقتصادی برای بازکردن در خانه قوام الدوله به روی گردشگران را نداریم ، فقط یک منشی داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید