رندر کیا اسپورتیج 2022 طرحی کاملا متفاوت با نسل قبلی را به نمایش می گذارد

به گزارش تنها پیامک، بر اساس آخرین اطلاعات لو رفته، کیا در حال آزمایش یک اسپورتیج کاملا تازه برای سال 2022 در اروپا و آسیا است و اکنون یک هنرمند کره جنوبی رندر این خودرو را با جلوپنجره چشمگیر منتشر نموده است.

رندر کیا اسپورتیج 2022 طرحی کاملا متفاوت با نسل قبلی را به نمایش می گذارد

کیا اسپورتیج (Kia Sportage) طی این سال ها تقریبا رشد فروش پیوسته ای داشته است، اما کم کم پا به سن می گذارد و نه تنها با رقابت شدید توسط شرکت های دیگر بلکه با چالش های جدیدی از سوی بازار روبه رو است. به همین منظور است که کیا برنامه گسترده ای برای ارتقای آن دارد. آزمایش اسپورتیج 2022 درست پس از نشان دادن هیوندای توسان جدید شروع شد. اگرچه قرار نیست که این دو خودروی هم رده از نظر زیبایی شبیه به هم باشند، اما می توانند بعضی ویژگی های مشترک داشته باشند.

به نظر می رسد غول خودروسازی کره کاملا با طراحی کامپیوتری کار می نماید. در شاسی بلند کامپکت (CUV) هیوندای توسان بسیاری از اشکال مثلثی در کناره ها دیده می گردد که برای بازی با نور طراحی شده اند. کیا اسپورتیج 2022 از چند نظرِ ظاهری شبیه به مدل قدیمی است اما از یک قسمت جلویی با طرح های منتظم هندسی برخوردار است و در نمای جانبی خودرو هم این طرح های شکسته به چشم می خورد.

در رندر ارائه شده توسط طراح خودروهای مفهومی کره ای با نام مستعار AtchaCars تمرکز بر قسمت جلویی خودروی کیا اسپورتیج 2022 است و با نمایان کردن لایه های پنهان مانده در عکس های لو رفته از آزمایش خودرو، یک طراحی جسورانه را به نمایش می گذارد. چراغ های LED مستطیل شکل اسپورتیج و نسخه جدید جلوپنجره مشبک تایگر نوز (Tiger Nose) به دو بخش با شکل های هندسی بسیار تقسیم شده است و حتی محل قرارگیری پلاک صندلی خاصی در طراحی دارد. این طراح پیش از این نمای جانبی اسپورتیج را به نمایش گذاشته بود.

کیا اسپورتیج 2022 با نام شناسایی NQ5 با بعضی از محبوب ترین وسایل نقلیه در آمریکا مانند تویوتا RAV4 و هوندا CR-V رقابت خواهد نمود. همچنین مزدا CX-5، فولکس واگن تیگوان، نیسان روگ و سوبارو فارستر هم دیگر شاسی بلندهایی هستند که این خودرو می تواند رقیبی برای آن ها محسوب گردد. روشن است که اسپورتیج جدید زیرساخت یکسانی با جدیدترین مدل هیوندای توسان دارد و خوشبختانه هر دو نسبت به نمونه های قبلی رانندگی بهتری را ارائه می دهند.

پیشرانه های عرضه شده برای کیا اسپورتیج 2022 به بازار هدف بستگی دارد، برای نمونه مدل پایه در آمریکا یک موتور 2.5 لیتری جدید با 187 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور خواهد بود. این موتور با یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک جفت می گردد و مدل چهار چرخ متحرک (AWD) هم به صورت اختیاری در دسترس خواهد بود.

همچنین در بسیاری از بازارها نسخه های هیبریدی و پلاگین هیبریدی مجهز به موتور 1.6 لیتری توربوشارژر ارائه خواهد شد. به نظر می رسد که این موتورهای سبزتر جایگزین انواع دیزلی در اروپا و منطقه آسیا و اقیانوسیه خواهند شد، زیرا بیشتر خودروسازان در سال گذشته از فراوری خودروهایی با سوخت کاملا نفتی منصرف شده اند.

  • شاسی بلند جدید کیا سلتوس 2021 با ظاهری جذاب عرضه شد

عکس ها: رندر کیا اسپورتیج 2022

Credit: AtchaCars

منبع: Auto Evolution

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 1367

به "رندر کیا اسپورتیج 2022 طرحی کاملا متفاوت با نسل قبلی را به نمایش می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندر کیا اسپورتیج 2022 طرحی کاملا متفاوت با نسل قبلی را به نمایش می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید