زمینه معرفی آثار هنری در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی فراهم شده است

به گزارش تنها پیامک، یک هنرمند شرکت کننده در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی بابیان این که پیشتر مردم برای تهیه دکور منزل اجناس خارجی می خریدند، گفت: امروز این خرید به دلیل زیبایی و تنوع صنایع دستی داخلی به این سمت چرخش یافته است.

زمینه معرفی آثار هنری در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی فراهم شده است

نسرین سیف اللهی امروز چهارشنبه 6 شهریور 98 در حاشیه برگزاری سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران درباره این دوره از نمایشگاه گفت: این نمایشگاه فوق العاده است و زمینه معرفی هرچه بهتر آثار هنرمندان را فراهم می نماید.

او با تشریح هنر خود که در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی عرضه نموده است، گفت: در طرح های فرش بیشتر شمائل حصرت علی (ع) با حسنین (علیهماالسلام)، با ذوالفقار و با شیری پشت سر آن حضرت مشاهده می گردد، اما کاری که من در این نمایشگاه ارائه داده ام کار جدیدی است.

این طراح فرش افزود: پنج طرح فرش با تقسیم بندی زندگی حضرت علی (ع) به پنج قسمت ولادت، حلاوت، شجاعت، امامت و شهادت ایجاد کردم طوری که در قالب گلبرگ ها و پیچش های اسلیمی مفاهیم زندگی امیرمومنان (ع) نوشته شده است.

او افزود: نمونه تذهیب این پنج طرح در نمایشگاه ملی صنایع دستی عرضه شده است و آستان قدس رضوی تقبل کرد فرش را ببافد و آن را در موزه آستان قدس قرار دهد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 278

به "زمینه معرفی آثار هنری در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی فراهم شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمینه معرفی آثار هنری در سی و دومین نمایشگاه ملی صنایع دستی فراهم شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید