شغل هایی که غده تیروئید را کم کار می کنند

به گزارش تنها پیامک، سیناپرس/ آیا ساعت های طولانی پشت میز نشینی می تواند منجر به کم کاری تیروئید شود؟پرسشی که محققان به آن پاسخ داده اند.

شغل هایی که غده تیروئید را کم کار می کنند

در تحقیق تازه ای معین شد که بزرگسالانی که 53 تا 83 ساعت در هفته کار می کنند نسبت به کسانی که 36 تا 42 ساعت در هفته کار می کنند به احتمال بیش از دو برابر (3.5 درصد در برابر 1.4 درصد) به کم کاری تیروئید مبتلا خواهند شد.

کم کاری تیروئید می تواند منجر به خستگی، افسردگی، احساس سرما و از دست دادن وزن شود و یکی از عوامل زمینه ساز برای بیماریهای قلبی و دیابت است.

در این تحقیق، محققان اطلاعات دو هزار و 160 بزرگسال شاغل تمام وقت در کره جنوبی را تحلیل کردند. نتایج آزمایش خون کارگران به محققان اجازه داد کم کاری تیروئید را در آنها ارزیابی کنند.

بر اساس تحقیقی که در ضمیمه مجله انجمن غدد (Journal of the Endocrine Society) منتشر شده به ازای هر 10 ساعت افزایش ساعت کار، افرادی که ساعت کاری بیشتری داشتند با خطر بیشترکم کاری تیروئید نسبت به کسانی که 10 ساعت کمتر کار می کردند روبرو بودند.

به گزارش سیناپرس، کم کاری تیروئید بر زنان بیش از مردان تاثیر می گذارد اما محققان دریافتند که کم کاری تیروئید ناشی از ساعت کاری زیاد، بدون توجه به جنسیت یا جایگاه اجتماعی و اقتصادی، بر افراد تاثیر می گذارد.

یونگ کی لی محقق ارشد این تحقیق از مرکز ملی سرطان در گویانگ سی در کره جنوبی می گوید: هنوز تحقیقات بیشتری لازم است که معین شود آیا ساعت کاری زیاد واقعا باعث کم کاری تیروئید می شود یا خیر .

وی ادامه داد: اگر رابطه ای بین این دو وجود داشته باشد می تواند مبنایی برای توصیه به کاهش ساعت کاری برای بهبود عملکرد تیروئید در بین افراد دچار کم کاری تیروئید که زیاد کار می کنند باشد.

وی افزود: علاوه بر این، بررسی کم کاری تیروئید به سادگی می تواند با استفاده از نمونه گیری ساده آزمایشگاهی در برنامه پایش سلامت کارگران، گنجانده شود.

لی اعلام کرد: کار بیش از حد، مسئله ای است که سلامت کارگران را در سراسر جهان تهدید می کند. تا جایی که می دانیم این تحقیق، نخستین نمونه است که نشان می دهد ساعت کاری زیاد با کم کاری تیروئید مرتبط است. با این حال، این تحقیق، ارتباط این دو امر را نشان داده و رابطه علی و معلولی را ثابت نکرده است.

در سال 2018 در کره جنوبی قانونی به تصویب رسید که حداکثر ساعت کاری را از 68 ساعت در هفته به 52 ساعت، کاهش داد.

لی در سرانجام گفت: اگر ساعت کاری زیاد واقعا باعث کم کاری تیروئید می شود، قاعدتا باید با کاهش ساعت کاری در کره، از شیوع کم کاری تیروئید در این کشور کاسته شود.

منبع: همگردی
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 932

به "شغل هایی که غده تیروئید را کم کار می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شغل هایی که غده تیروئید را کم کار می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید