شناسایی نیاز بازارهای هدف، دستاورد اعزام هیات تجاری کرمان به اکسپو دوبی بود

به گزارش تنها پیامک، نایب رئیس اتاق کرمان گفت: هیات تجاری اتاق کرمان با هدف شناسایی نیاز بازارهای هدف و معرفی محصولات صادراتی استان کرمان به نمایشگاه گلفود و اکسپو دوبی اعزام شد.

شناسایی نیاز بازارهای هدف، دستاورد اعزام هیات تجاری کرمان به اکسپو دوبی بود

جلیل کاربخش که ریاست هیات اعزامی 62 نفره اتاق کرمان به امارات را بر عهده داشت، اضافه نمود: حضور پررنگ هیات فعالان اقتصادی استان کرمان در نمایشگاه مواد غذایی گلفود 2022 که یکی از مهم ترین نمایشگاه های مواد غذایی، خشکبار، سوغات محلی و گیاهان دارویی است و هر ساله در امارات برگزار می شود دستاوردهای مهمی داشت.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای اعزام این هیات، با انجام تمامی مقدمات سفر با زمان بندی دقیق برای بازدیدها، بررسی و تحقیق بازار انجام شد، ادامه داد: اعزام این هیات به منظور توسعه صادرات و بازاریابی، دعوت مستقیم از تجار کشور میزبان به ایران برای بازدید از امکانات صادراتی و تولیدات شرکت های حاضر در هیات تجاری، آشنایی با تجار کشور امارات و سایر کشورها و همچنین به روزرسانی اطلاعات تجاری از قبیل بررسی تنوع بسته بندی های تازه بازار، آخرین گرایش های بازار با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین تحکیم آینده مناسبات تجاری بین دو کشور انجام شد.

کاربخش اظهار کرد: هیات های تجاری می توانند به عنوان مؤثرترین ابزار توسعه صادرات مورد استفاده قرار گیرند مشروط بر اینکه به نمایشگاه های مهم در زمان مناسب اعزام شوند که در این زمینه بیشتر کشورها برنامه های مدونی را برای اعزام هیات ها به سراسر جهان طراحی کرده اند و ابزارهای لازم تحقیق بازار و اهداف اعزام را به طور مداوم در دستور کار سالیانه قرا می دهند.

نایب رئیس اتاق کرمان شرح داد: اتاق کرمان درصدد است با تحقیقات در این زمینه، نیازهای بازار هدف را شناسایی و در پی آن به این بازارها وارد شود که به منظور تقویت این امر و حمایت از صادرکنندگان مشوق هایی برای تجار در نظر گرفته و پرداخت شد.

وی گفت: بعضی از اعضای هیات در نمایشگاه گلفود غرفه داشتند که تبلیغات خوبی برای محصولات صادراتی استان انجام شد.

همچنین رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان که سرپرستی این هیات را بر عهده داشت، گفت: امسال بسیاری از صادرکنندگان استان کرمان به دلیل مسائل ناشی از تعهدات ارزی نتوانسته در نمایشگاه گلفود دوبی شرکت کنند و غرفه داشته باشند.

محمدعلی محمدمیرزائیان اضافه نمود: در بازدید هیات تجاری کرمان از نمایشگاه گلفود مذاکرات اولیه برای برقراری ارتباط تجاری با غرفه های محصولات هند، چین و روسیه انجام و رضایت نسبی از این نمایشگاه حاصل شد.

وی ادامه داد: برداشت بنده پس از بازدید از این نمایشگاه برای محصول پسته این است که پسته ایران به دلیل قیمت بالای خود در بازارهای جهانی توانایی رقابت با پسته آمریکا را ندارد و اگر همین فرایند ادامه داشته باشد در سال زراعی آینده نیز نمی توانیم با حجم بالا و قیمت پایین پسته حریف رقابت کنیم.

محمدمیرزائیان اظهار کرد: به دلیل نبودن مدیریت واحد در صادرات و وجود خرده مالکان بسیار در پسته ایران، رقیب ما از این فرصت به نفع خود استفاده خواهد کرد.

رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان، همچنین به بازدید این هیات از نمایشگاه اکسپو اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه شرایط بازارها و نیازهای مختلف کشورهای جهان در 10 سال آینده پیش بینی شده بود.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 0nlysms.ir شناسه مطلب: 2156

به "شناسایی نیاز بازارهای هدف، دستاورد اعزام هیات تجاری کرمان به اکسپو دوبی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی نیاز بازارهای هدف، دستاورد اعزام هیات تجاری کرمان به اکسپو دوبی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید